Biloba Skrevet 7. juli 2014 #21 Skrevet 7. juli 2014 (endret) Har ny mann, og datteren min på 12 kommer fortsatt inn til meg på morgenen eller om hun er syk. Da ligger hun på min ene side og mannen på den andre. For oss er det naturlig. Har snakket med mannen om dette, og tok den praten før vi flyttet sammen. Anonymous poster hash: 12c4f...7d0 Hvorfor er det ikke naturlig at hun fortsetter å være i egen seng til hun skal stå opp? Vi fikk aldri lov til å sove i foreldresengen. Klart det kunne vært koselig for oss barna, men det var 4 av oss. Vi var likevel ikke laget av noe annet enn enebarn med skilte foreldre, så jeg skjønner ikke at skilte foreldre tror at det er barnemishandling å få barn til å ligge i egen seng når det kommer partner i hus. Endret 7. juli 2014 av Biloba 2
oslojente1980 Skrevet 10. juli 2014 #22 Skrevet 10. juli 2014 Vi har begge barn fra tidligere forhold. Jenta hans på 8 kommer ofte inn på morgenen i helgene. Det går fint for meg. Min jente på samme alder vil heller stå opp.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #23 Skrevet 10. juli 2014 Haha. Nei, det er jeg knallsikker på at du ikke hadde gjort. Hun skriver jo at barnet vil lekeslåss, og da hadde jeg også kastet barnet mitt ut av sengen. Hun skriver også at det hadde vært greit om barnet ville kose. Anonymous poster hash: 45b1b...575 2
Teriyaki Skrevet 10. juli 2014 #24 Skrevet 10. juli 2014 Sønnen min sover i sin egen seng hele natten, og når han står opp, står vi opp. Hadde ikke orket å ligge i samme seng. En ting er selvsagt å bare ligge og kose litt på morgenen, men hele natten hadde ikke vært bra for nattesøvnen. Hadde jeg vært i et forhold med en annen mann med barn, så hadde jeg ikke likt det om hans barn sov i foreldresengen. Så lenge det ikke er noe veldig spesielt, så kan barn sove i sin egen seng. Kos og oppmerksomhet får de da masse av ellers.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #25 Skrevet 10. juli 2014 Ser at noen er såpass ærlige at de sier at det hadde blitt noe annet med egne barn, fellesbarn men ikke med bonusbarn, og at de innser dobbeltmoralen i det. For dette barnet er jo tross alt den enes eget barn. Jeg har ikke noe problemer med at barnet kommer inn om morgenen for kosens del, eller får ligge i senga når det er sykt, men foretrekker at det ligger i egen seng ellers. Hva så om vi har hatt sex i den senga, ingen som dør av å ligge der en kort stund. Uansett er dette noe man må snakke med hverandre om, og at man tar hensyn til alles følelser også barnets som kanskje føler seg uttrygg når pappa/mamma har fått seg kjæreste, inntil de blir kjent med den nye kjæresten. Anonymous poster hash: 5405d...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #26 Skrevet 10. juli 2014 Haha. Nei, det er jeg knallsikker på at du ikke hadde gjort. Nettopp sånne holdninger gjør at jeg håper barnefar lever alene i minst 15 år til. Menn velger ny partner. Kvinner velger en ny egnet far. Enorm forskjell på dette.Anonymous poster hash: b7961...855 Klart jeg setter grenser for oppførselen til mitt barn, man velge mellom å komme inn i sengen for å ha det koselig ELLER leke og bråke inne på rommet sitt. Jeg ser ærlig talt ikke problemet med at barn møter grenser i oppveksten. Anonymous poster hash: b682d...543 2
Longgone Skrevet 10. juli 2014 #27 Skrevet 10. juli 2014 Eksen min hadde to barn og den minste sov av og til med oss, synes det var helt greit. Hvis samboeren min og jeg hadde gjort det slutt og sønnen vår ville sovet med han for han følte seg utrygg eller lignende ville jeg synes det var veldig dumt om han ikke fikk lov for pappaens nye kjæreste synes det var ekkelt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #28 Skrevet 10. juli 2014 Og som nykjæreste finner jeg veien ut hvis han hadde insistert på å fortsette å dele dobbeltsengen med barnet. De sov slik hos oss, selv om barnet var i slutten av barneskolen. Nå kun hvis jeg er borte. Det er mye som passer for forelder og barn alene, som ikke passer når det blir 3 eller flere i familien. Og jeg forventer å bli behandlet som likeverdig voksen i parforholdet, ikke at min kjæreste ser på seg selv som en patriark som fordeler goder mellom barnet og meg. Enig, så enig! Anonymous poster hash: adac3...145 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå