Gå til innhold

Ufør,komunalt starlån.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette var veldig rart...fikk du ikke alternativer når du fikk lånet? Uansett har de jo da presentert en mye høyere rente for deg enn det som var tilfellet?

Eller at du kjøpte på et ugunstig tidspunkt...kanskje tidlig på året?

Man må også ta med i beregningene at avdragene mine er de samme i 20 år...men trygden og alt annet øker. Så lånet mitt blir egentlig billigere og billigere med tiden.

Anonymous poster hash: 8a5da...98c

Dette var det eneste tilbudet jeg fikk (kjøpte forresten i april). Dette er bare spekulasjoner, men kanskje de vurderer mer individuelt enn jeg trodde? Lånet mitt er en tredjedel av ditt + at jeg har en BSU konto jeg ikke har rørt, kanskje slike faktorerer tas med i betraktningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var det eneste tilbudet jeg fikk (kjøpte forresten i april). Dette er bare spekulasjoner, men kanskje de vurderer mer individuelt enn jeg trodde? Lånet mitt er en tredjedel av ditt + at jeg har en BSU konto jeg ikke har rørt, kanskje slike faktorerer tas med i

betraktningen?

Hver emkelt kommune har anledning til å lage sine egne regler /betingelser for utlån av Husbankmidlene.

Har du vært og lest på din kommune sine hjemmesider?

Har du lest det som står i tildelingsbrevet ditt ?

I tillegg til ulikheter i regler/betingelse skal alle søknader behaneles individuelt og ingen skal ha penger til oversi i forhold til sifo sitt budsjett over levekostnader. Derfor skal man heller ikke ha anledning til å kunne spare ekstra og betale inn ekstra.

På mitt gjeldsbrev står det at kommunen da kan si opp lånet og overføre det til et lån med dagens rente og ikke en gunstig rente.

Så å gjøre som TS å ha penger på bok ved årsskiftet vil jeg fraråde alle dersom de vil beholde sitt gunstige lån.

Anonymous poster hash: a69f4...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver emkelt kommune har anledning til å lage sine egne regler /betingelser for utlån av Husbankmidlene.

Har du vært og lest på din kommune sine hjemmesider?

Har du lest det som står i tildelingsbrevet ditt ?

I tillegg til ulikheter i regler/betingelse skal alle søknader behaneles individuelt og ingen skal ha penger til oversi i forhold til sifo sitt budsjett over levekostnader. Derfor skal man heller ikke ha anledning til å kunne spare ekstra og betale inn ekstra.

På mitt gjeldsbrev står det at kommunen da kan si opp lånet og overføre det til et lån med dagens rente og ikke en gunstig rente.

Så å gjøre som TS å ha penger på bok ved årsskiftet vil jeg fraråde alle dersom de vil beholde sitt gunstige lån.

Anonymous poster hash: a69f4...893

Jeg tok opp lånet og kjøpte leilighet ved hjelp av kommunen (boligkonsulent) og kjøpte av kommunen (privat omsorgsbolig). At jeg hadde null lån fra før og hadde vist evnen til å kunne ha god økonomistyring bl.a. gjennom å ha en BSU konto var noe jeg fikk ros for og telte i min favør visstnok. Om du klarer å spare 5000 kr måneden har du jo også absolutt muligheten til å betale mer og du nevnte jo også at du har en sparekonto. Men dette har blitt litt til en privat samtale mellom meg og deg så vi får kanskje heller ta dette på PM om du vil fortsette diskusjonen :-) .

Om dere har en slik tjeneste i din kommune TS hadde jeg nesten anbefalt deg og bruke en boligkonsulent fra kommunen. Da kan du få hjelp til å ta opp lån og kjøpe. Jeg er ihvertfall storfornøyd med den hjelpen jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...