Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har alltid vært plaget med fett hår, og prøver å vaske det minst mulig (bare når jeg MÅ) for å ha "kontroll" på det. Har nemlig oppdaget at jo oftere jeg vasker det, jo raskere blir det fett. Det er visst noe med at man stimulerer hodebunnen, sånn at man produserer mer fett der.

Det er nesten slik nå at hvis jeg dusjer om morgenen og vasker håret, så må jeg dusje og vaske det en gang til hvis jeg skal ut om kvelden.

Hva kan jeg gjøre? (Har nok mye talgproduksjon, slitt med uren hud etc.) Har prøvd sjampoer for (mot...) fett hår men merker liten forskjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå balsam hvis du kan, må du bruke balsam så ikke gni det inn i hodebunnen. Spør frisøren din, han/hun kjenner håret ditt og kan tipse deg om en god shampo. Har du prøvd flass-shampo, det hjelper ofte godt mot fett hår.

Skrevet

Bytt også sjampo ofte. Bruker jeg en sjampotype for lenge, blir håret mye fortere fett.

Skrevet
Bytt også sjampo ofte. Bruker jeg en sjampotype for lenge' date=' blir håret mye fortere fett.[/quote']

Det gjelder forresten alle shampoer som skal "virke på en bestemt måte", som shampo mot flass, tørt hår, fett hår, skadet hår osv.

Gjest Myumi
Skrevet
Unngå balsam hvis du kan' date= må du bruke balsam så ikke gni det inn i hodebunnen. Spør frisøren din, han/hun kjenner håret ditt og kan tipse deg om en god shampo. Har du prøvd flass-shampo, det hjelper ofte godt mot fett hår.

Du skal ikke slutte med balsam, da ender du opp med hår som er fett ved hodebunnen og knusktørt lenger ut. Ikke en særlig lekker kombinasjon. Dessuten er det ikke håret som er fett, det er hodebunnen som skiller ut for mye talg. Du bør kontakte en skikkelig frisørsalong og få de til å sette opp ett behandlingsprogram. Slutt med billig-produkter.

Skrevet

Det er faktisk tre forskjellige frisører (i tillegg til diverse informasjon på nettet) som har fortalt dette, jeg regner med de vet hva de sier.

Gjest Myumi
Skrevet

Det er faktisk tre forskjellige frisører i tillegg til diverse informasjon på nettet) som har fortalt dette, jeg regner med de vet hva de sier.

Høres ut som ett merkelig råd å gi. Håret trenger balsam og den fuktigheten det gir for å få det i balanse. Du skal bare ikke bruke den i hodebunnen, der kan man bruke en ren fuktighetsspray for å stabilisere talgproduksjonen.

Skrevet

Man skal ikke ha balsam i hodebunnen, men det går fint å ha det nederst i håret.

Gjest Myumi
Skrevet
Man skal ikke ha balsam i hodebunnen' date=' men det går fint å ha det nederst i håret.[/quote']

Nettopp.

Skrevet

Jeg er frisør og det er korrekt at balsam ikke skal i hodebunnen, bruk sjampoo for fett hår, Kerastase sin er råbra og drøy. Bruk fuktighetsspray til spissene, der har også Kerastase en meget bra produkt.

Lykke til

Skrevet

Dersom du bruker "butikk sjampo" er dette trolig en medvirkende årsak til fett hår. Man bør absolutt bruke frisør sjampo. Tidligere vasket jeg håret hver dag, nå kan det gjerne gå opp til 3 dager før det blir fett. Men du må regne med en periode på 3-4 måneder før du merker forskjellen fordi håret må "avfettes", det vil si kvitte seg med all silikonen som finnes i produkter som pantene, herbal essences o.l.

Skrevet

Takk for rådene :)

Har bare vært til frisør an gang i mitt liv (har langt hår som jeg får en venninne til å stusse nå og da), men det er vel lurt å stikke innom og prøve ut en ny sjampo, da! Skal gjøre det allerede i dag, jeg...

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å bruke hårprodukter med naturlige ingredienser.

Tradisjonelle hårprodukter forstyrrer hudens balanse og skaper behov for produkter tilpasset ulik hodebunn og hårtype. Folk flest har den oppfatning av at ulike hårtyper krever ulike hårpleieprodukter (eks. shampo for fett hår) men det gjelder altså kun om man benytter produkter som forstyrrer hudens naturlige balanse.

-pusur-

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Gammel tråd, men jeg sliter også med fett hår - så er storforbruker av tørrshampoo.. Om jeg dusjer om morgenen, ser det halveis fett ut om kvelden og dødsfett neste dag. Har vært hos frisøren og fikk Joico shampoo og balsam - synes problemet har blitt verre, jeg. Noen som har andre tips? Jeg bruker balsam, men ikke i hodebunnen.

Skrevet

Har hatt samme problem i mange år. Begynte på kerastase sin shampo for fett hår for noen måneder siden, og syns den virker veldig bra. Virker som det blir bedre og bedre også :) før fikk jeg fett hår på ettermiddagen etter å ha dusjet på morgenen, men jeg nå kan gå to dager uten å dusje. Har prøvd mye annet rart også, som å ikke vaske håret på flere uker, skylle i kaldt vann og masse forskjellige shampoer :) lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med fett hår. Vasker det ofte på kvelden for å slippe vaske det om morgenen, og da er det ubrukelig dagen etter. 1 hårvask varer maks 1 døgn!

Bruker frisørshampo også, det er ingen forskjell på billig eller frisørshampo for meg. Lillesøsteren min får aldri fett hår, men hun bruker billigshampo. Jeg bruker dyr shampo, dyr balsam (i tuppene) og kurer håret ofte... Urettferdig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...