Gå til innhold

Kul i brystet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har oppdaget en tydelig kul i brystet, på ca 1 cm. Er bare 18 år, men vet brystkreft kan forekomme selv i ung alder, så vil være på den sikre siden og sjekke meg! Hvordan gjør jeg dette? Sjekker jeg meg hos fastlegen, eller en annen plass?

Anonymous poster hash: 683ee...7cb
Videoannonse
Annonse
Gjest Jeeeeeeea
Skrevet

Det kan være helt ufarlig, men jeg ville absolutt ringt fastlegen i morgen tidlig. Jeg tror du først må til fastlegen for undersøkelse, også vil han eventuelt videresende deg til spesialister om det skulle være aktuelt. Håper det ikke er noe farlig! Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Dra til fastlege og få henvisning til mammografi. Her vil du få en ultralydundersøkelse ettersom du er så ung vil "vi" ikke stråle deg unødvendig og UL viser det man trenger når du er såpass ung. Mest sannsynlig er det bare tett kjertelvev som de før overgangsalder har ettersom det er lite fett i brystene i så ung alder. Likevel er det lurt å sjekke seg, bedre å gjøre det tre ganger for mye enn èn gang for lite.

Husk når du sjekker brystene skal du sjekke med flat hånd, bruk fingertuppene aktivt og sjekk helt opp til armhulen. Det er vanlig at kjertelvev kjennes "knudrede" ut og dette vil du ha mye av.

Lykke til

Anonymous poster hash: 0bade...0f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...