AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Flere som har det? Huff, tror jeg lider v det.. Får hjertebank og vondt inni meg, redd, når jeg omgås folk med omgangssyke eller jeg tror jeg må spy!! Har vært sånn så lenge jeg kan huske Anonymous poster hash: 0e70b...855
Minya Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 HrMinya har det til en viss grad. Han blir uvel når jeg er kvalm fordi han er redd for at jeg kommer til å kaste opp. Kaster jeg opp, blir han også dårlig og kan risikere å kaste opp selv. Særlig om han hører meg. Så det er lite trøst å få her i huset om jeg har omgangsjuka. Da holder han seg unna. Med tanke på livskvaliteten din kan du prøve å dempe angsten for oppkast enten ved kognotiv terapi, samtaler eller eksponeringsterapi. Siden fobier er en irrasjonell frykt for noe, kan de som regel trenes bort, men du må få riktig hjelp til å trene bort akkurat din fobi slik du opplever den. Emetofobi er en relativt irrasjonell frykt, siden oppkast i teorien "kan skade deg", ved at du kan bli smittet. Men i praksis er oppkast sjelden direkte farlig for deg. At det er ekkelt og kjipt har jeg ingen innvendinger mot. Det er det jo.
Sillicious Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Jepp, du er absolutt ikke alene. Det sies at man må eksponeres for det man har angst for, dette er jo litt verre sånnsett for det er ikke akkurat hverdagslig (heldigvis). Men jeg er likens, om jeg hører kjæresten føler seg dårlig blir jeg dårlig med en gang om jeg har møtt han den dagen eller dagen før Men det har roet seg hos meg i det siste nå da. Er i perioder, men prøver rettogslett å ignorere tankene, ikke la dette ta over livet ditt. Det er noe vi alle gjør i løpet av livet, og man blir alltids frisk igjen♡
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Spør a Osnes!Anonymous poster hash: 7a904...61f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har det... Dvs. det har akkurat kommet for fullt. Har vært skikkelig kvalm hver dag de to siste ukene og etter forrige gang jeg hadde omgangssyken har jeg TOTALT noia for å kaste opp... Hvis jeg blir litt kvalm kommer det umiddelbart skjelving, hetetokter, frysebyger, megahøy puls, hjertebank, angst og faenskap.. Anonymous poster hash: f6292...a56
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå