Gå til innhold

Over 60 myggestikk.. Er det mulig?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, da har sønnen min kommet hjem fra én ukes sydenferie med faren sin, og jeg telte over 60 myggstikk på kroppen. 15 av de bare i ansiktet.. Stakkars barn, må jo ha holdt på å klø i hjel! Når jeg tok det opp med faren si er han bare:

Sånt må man regne med, når det er masse mygg der..

Altså.. Kunne han ikke kjøpt noe anti-myggspray el. å klint inn ungen med FØR de dro? Hjelper jo ikke at han bare har smurt på salve ETTER alle myggestikkene kom.. Er ikke akkurat første gang far er i syden, så må da gå ann å være LITT forberedt..

Overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: a4003...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Telte over 100 myggstikk en gang jeg var på ferie i Italia. Myggspray hjalp ikke en dritt.



Anonymous poster hash: fecaa...962
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne godt ha vært min 8-åring det der, myggen elsker henne....

Og hun kunne godt ha kommet hjem sånn selv om faren hennes og jeg bor sammen og reiser på ferie sammen...

Synes du overreagerer ørlite, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ungen hatt en fin ferie?

Jada, sikkert en tipptopp ferie! Foruten all kløinga, sikkert.. Han er 3 år, så synes liksom faren kunne vært litt mer "forsiktig". Men, hva vet vel jeg, jeg har jo selv aldri vært utenlands og her i Norge har jeg aldri klart å pådra meg så mange myggstikk..

TS

Anonymous poster hash: a4003...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Ja du overreagerer. Og det er ikke alltid disse middlene fungerer uansett. Jeg er f.eks en person som myggen er veldig glad i,så selvom jeg hadde badet i myggmiddell blir alikevel spise opp hvis jeg befinner meg på et sted med mye mygg. Og da er 60 myggbitt bare småtteri.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, sikkert en tipptopp ferie! Foruten all kløinga, sikkert.. Han er 3 år, så synes liksom faren kunne vært litt mer "forsiktig". Men, hva vet vel jeg, jeg har jo selv aldri vært utenlands og her i Norge har jeg aldri klart å pådra meg så mange myggstikk..

TS

Anonymous poster hash: a4003...95b

Klart faren kunne vært mer forsiktig. Innsvøping i myggnetting er flott...litt vanskelig i bassenget, men ellers helt flott! Hva forventer du deg egentlig? At du i det hele tatt har talt myggstikkene tyder på at du er litt vell mamma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 6-åring var jeg på ferie, da hadde jeg 80 myggstikk på ett ben, da gadd ikke mamma telle mer. Resten av kroppen så lik ut. Hadde både myggspray og myggnett, men myggen elsker meg dessverre. Sikkert fordi jeg er så søt sa pappa ;) Tror noen er mer plaget enn andre, og mange myggmidler fungerer ikke optimalt. Han jo være far har prøvd, men at ditt barn er som jeg er: elsket av myggen. LIte å gjøre dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også godis for myggen. Er ingenting å gjøre med, biter igjennom klær også. Sliter masse med det selv, så om noen vet om myggmiddel som faktisk fungerer så er jeg villig til å prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, sikkert en tipptopp ferie! Foruten all kløinga, sikkert.. Han er 3 år, så synes liksom faren kunne vært litt mer "forsiktig". Men, hva vet vel jeg, jeg har jo selv aldri vært utenlands og her i Norge har jeg aldri klart å pådra meg så mange myggstikk..

TS

Anonymous poster hash: a4003...95b

Da har du tydeligvis ikke feriert i nord for jeg fikk 60 myggstikk på to dager i fjor sommer, bare på beina. Og ja du overreagerer, men jeg mistenker at dette var det beste du kunne ta han på?

Anonymous poster hash: 307ab...b51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sint på faren fordi ungen har fått myggstikk? :klo:

Neida, jeg ble ikke sint, men oppi hodet mitt tenkte jeg vel mer at det kunne vært unngått om far hadde kjøpt anti-myggspray el. Barnet er 3 år, så jeg er fortsatt i overbeskyttelses-mammamodus.. Men skjønner at jeg kan ha overreagert.

Anonymous poster hash: a4003...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var nettopp i Tyrkia og fikk helt plutselig 30 myggstikk på beina i løpet av noen timer på kvelden. Hadde på meg kjole som gikk til knærne og alle stikkene var på legger/føtter. 60 stikk er derfor ikke unormalt i det hele tatt. Irriterende ja, særlig siden det klør som besatt.



Anonymous poster hash: bafa3...df6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, sikkert en tipptopp ferie! Foruten all kløinga, sikkert.. Han er 3 år, så synes liksom faren kunne vært litt mer "forsiktig". Men, hva vet vel jeg, jeg har jo selv aldri vært utenlands og her i Norge har jeg aldri klart å pådra meg så mange myggstikk..

TS

Anonymous poster hash: a4003...95b

Har selv hatt 120 stikk i løpet av en kveld/natt på Hardangervidda, så det går i Norge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg ble ikke sint, men oppi hodet mitt tenkte jeg vel mer at det kunne vært unngått om far hadde kjøpt anti-myggspray el. Barnet er 3 år, så jeg er fortsatt i overbeskyttelses-mammamodus.. Men skjønner at jeg kan ha overreagert.

Anonymous poster hash: a4003...95b

Enkelte er veldig populære hos myggen, og de kan få tonnevis med myggstikk ... Skjønner det der med mammaoverbeskyttelse, men husk å legge av deg irritasjonen nå. Dette er ikke noen stor sak. Det hadde vært mye verre om han ikke hadde smurt med solkrem.

Det viktigste er at barnet har fått en fin ferie med pappaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ca 45 stikk etter en sydentur. Og ja hadde brukt sånn "mygg-stikk-av" greier. Det klødde fælt, fikk betennelse og. Men turen var kjekke den :)



Anonymous poster hash: 41fc0...7eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til syden for å bli bitt av myggen. Synes det er koselig, fremfor en myggfri sommer i Norge. Betaler masse penger gjør jeg også for det. Helt knall, anbefales.



Anonymous poster hash: f6ebb...0f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er sunt å bli bitt/stukket litt jeg. Herregud, i disse dager kliner vi oss inn med midler for alt tenkelig og utenkelig. Tipper det er verre i lengden med alt dette enn noen skarve innsekter.

Var på militærøvelse for noen uker siden og glemte myggnettet. Tror ikke det fantes en centimeter noe sted som ikke var stukket av mygg/knott. Men tar ikke skade av sånt. Faktisk venner man seg litt og litt mer til det for hver dag som går.



Anonymous poster hash: 5cabb...1b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer. Jeg var full av myggstikk om sommeren da jeg var liten. Gikk fint.

Anonymous poster hash: bc093...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...