Gå til innhold

Avhengig av rutiner - ønsker tips!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen andre har det som meg, eller evt. har noen lure tips til hvordan jeg kan takle dette?

Nå ser jeg frem til å ha ferie, men jeg vet at når ferien kommer, så kommer jeg til å bli uggen i kroppen, føler meg trøtt og slapp, og får en "nervøs" eller urolig følelse i kroppen. Det er akkurat som om jeg (eller i hvert fall kroppen min) ikke liker å roe ned tempoet, ikke ha noen spesielle planer osv. I juleferien holdt jeg på å gå på veggene etter å ha hatt fri i en uke, der dagene ble tilbragt mye innendørs med mat, snop og besøk. De siste dagene var det som om jeg holdt på å kveles, og måtte komme meg ut og løpe meg en tur for å få roet meg litt ned.

Når vi reiser på ferie utenlands blir jeg alltid urolig og anspent i kroppen når vi skal ut og spise om kveldene, uten at jeg skjønner hvorfor. Jeg synes det er herlig med ferie, men har periodevis denne følelsen av anspenthet når jeg faller utenfor rutinene.

Noen som har det på samme måte, eller som har noen tips og tricks til hvordan jeg kan takle dette?

Når jeg leser gjennom innlegget her virker jeg jo helt rar, men jeg kan føye til at jeg fungerer helt fint i hverdagen, på jobb og med familien. Selv om jeg blir anspent klarer jeg å "skjule" dette for mann og barn; det er ikke sånn at jeg unngår å være med ut og spise middag på kveldene, eller at jeg bryter sammen og gråter. Det er mest for min egen del jeg ønsker tips til hvordan jeg kan endre dette rare atferdsmønsteret...

Anonymous poster hash: 091ad...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...