AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Noen her som bruker sin private/lukkede blogg som en del av behandlingen hos psykolog/lege? Hvordan gjør dere det, når bloggen er privat, og ikke vises offentlig? Anonymous poster hash: f587b...fb3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 skjønner ikke helt hva du mener med spørsmålet. men jeg blogger åpent. stått fram med navn og alt slikt, og min sanne historie. behandleren min vet om bloggen. men den blir sjelden dratt fram som en del av behandlingen. hun fikk vite om den, uten at jeg godtok det (noen fortalte henne det). men heldigvis leser hun ikke der noe ofte. Anonymous poster hash: 24e10...552
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har en lukket blogg som jeg ikke deler med noen andre. Noe som jeg heller ikke ønsker å gjøre. Nå har jeg bestemt meg for ( og diskutert med behandler) at jeg skal la h lese bloggen min. Jeg har mye lettere for å utrykke meg på papiret og tror at dette kan hjelpe meg videre i behandlingen. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre dette uten å åpne bloggen min for alle. Ser at noen har passord beskyttet blogg. Kan disse bloggene leses kun ved å legge inn passordet? El må de inviteres og godkjennes først. Håper jeg har utrykt meg bedre enn i første innlegg. Anonymous poster hash: f587b...fb3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Du kan invitere kun behandleren din, via hans/hennes e-mail, og da kan kun han/hun lese bloggen Anonymous poster hash: 8d5e8...b27
roberta Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har noen ganger tatt med utdrag som jeg ville at behandler skulle lese. Det ble godt tatt imot og virket positivt på behandlingen. 1
pantora Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Kan du ikke bare ha med kopi av innleggene, evn sende de på mail? 1
Gjest Nexus Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Hva med å skrive dagbok (enten på Word eller for hånd)?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Min psykolog vil ikke lese bloggen min, men hun har sagt at jeg gjerne må sende henne mail eller ta det med til timen hvis det er noe jeg vil hun skal lese. Synes det fungerer fint Anonymous poster hash: 3ab77...693
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har en åpen blogg som min lege vet om. Har fått mye positiv tilbakemelding om meg som person, men legen tar ikke opp i legetimen hva jeg skriver om osv. Derimot ble jeg anbefalt av legen å begynne å blogge for å ha en hobby. Anonymous poster hash: fbe8e...d7b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Selvfølgelig kan du gjøre det Jo åpnere du er for behandleren, desto bedre vil utbyttet være. Kanskje du har skrevet noe der som du ikke tør å si ansikt til ansikt. Anonymous poster hash: 8275b...b86
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 På Wordpress kan du passordbeskytte innlegg eller hele bloggen. Da er det kun de som har passordet som kan lese innlegget / innleggene. Anonymous poster hash: a5706...4e8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #13 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har en lukket blogg som jeg ikke deler med noen andre. Noe som jeg heller ikke ønsker å gjøre. Nå har jeg bestemt meg for ( og diskutert med behandler) at jeg skal la h lese bloggen min. Jeg har mye lettere for å utrykke meg på papiret og tror at dette kan hjelpe meg videre i behandlingen. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre dette uten å åpne bloggen min for alle. Ser at noen har passord beskyttet blogg. Kan disse bloggene leses kun ved å legge inn passordet? El må de inviteres og godkjennes først. Håper jeg har utrykt meg bedre enn i første innlegg. Anonymous poster hash: f587b...fb3 Hvilken bloggplattform bruker du? Både i wordpress og i blogspot har du mulighet til å la bare inviterte brukere ha tilgang. Da må du registrere deres e-postadresse eller bruker som en bruker som har tilgang. Dersom du skriver hvilken bloggplattform du bruker, er det sikkert noen som kan hjelpe deg. Jeg bruker selv wordpress, og lar kun inviterte brukere lese. Anonymous poster hash: 0b3ff...31f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #14 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har blogg.no. Har også opprettet en profil på wordpress hvor jeg vurderer å flytte innleggene mine til om jeg kan lage passord der:) Hvordan legger man til passord der? Og hvordan fungerer det? Er det slik at om jeg gir vedkommende passordet så får de tilgang til bloggen? Anonymous poster hash: f587b...fb3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #15 Skrevet 24. juni 2014 det lar seg gøre å sette passord på blogg.no også. gjort det flere ganger. en kan sette passord på innlegget, eller hele bloggen. og da får kun de du gir passordet til, tilgang til å lese. men husk. uansett hvilken plattorm du bruker, så er det mulig om en er flink å komme seg forbi passordet. dette gjelder uansett på nett. men ikke alle klarer det. klarer det ihvertfall ikke jeg. bare noe en bør tenke over. er ikke alltid at passord er 100% sikkert. Anonymous poster hash: 24e10...552
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #16 Skrevet 24. juni 2014 Takk for svar! Vet du hvordan det gjøres på blogg.no? Anonymous poster hash: f587b...fb3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #17 Skrevet 24. juni 2014 ja. det er litt komplisert.du må forandre på noen HML-koder (er det det det heter). jeg fant en blogg en gang som beskrev dette godt. tok et raskt google-søk nå. men fant det ikke igjen. men prøv å google litt selv. det eviktig at du endrer kode på alt,og ikke bare eks fremsiden av bloggen. men også inleggene og arkivet og slikt. beklager. men klarer ikke forklar det. for brukte en oppskrift Anonymous poster hash: 24e10...552
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #18 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har blogg.no. Har også opprettet en profil på wordpress hvor jeg vurderer å flytte innleggene mine til om jeg kan lage passord der:) Hvordan legger man til passord der? Og hvordan fungerer det? Er det slik at om jeg gir vedkommende passordet så får de tilgang til bloggen? Anonymous poster hash: f587b...fb3 På wordpress kan du ha en åpen blogg med passordbeskyttede innlegg, men det er ikke like sikkert da folk kan gjette passordet. Skriver du et ord i en blogg er det også søkbart, selv om man ikke får lest innlegget så kommer det opp at det og det innlegget inneholder søkeordet. Det du må gjøre er å gå på Innstillinger - Lesing - og velge "I would like my side to be private, visible only to users I choose". Der kan du da legge til mailadresser eller wordpresskontoer som har tilgang. Ingen andre får komme inn på siden, de får bare opp en beskjed om at siden er satt som privat og at du ikke har tilgang. Med denne måten har du full kontroll på hvem som kan lese innleggene dine Anonymous poster hash: 0b3ff...31f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå