Gå til innhold

sminke til brud - hva er must og ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

-foundation? eller holder det med pudder?

- rundt øyne?

- munn?

- kinn osv...

Anonymous poster hash: a9107...2d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foundation? Det kommer helt an på hvordan huden din er. Husk at du skal ta bilder (antar jeg), og at huden da kan komme i et skarpere lys enn den gjør til vanlig.

Jeg ville sminket øynene i alle fall litt, men igjen, det kommer helt an på hvordan de ser ut. Mange kan være litt mørke rundt øynene, noe som vil synes ekstra bra på bilder. Det er også fint å markere øynene for å få de litt mer frem.

Jeg ville absolutt hatt lebestift av noe slag.

Kinn? Hvis du bruker foundation ville jeg i alle fall hatt litt farge i kinnene.

Ofte kan det være fint å ta "hele pakka" (hvis den som legger sminken får det til bra), og heller bruke fargetoner så nære egen hud som mulig for å få en "naturlig/usminket look".

Gjest Cevita
Skrevet

Vannfast maskara eller tubemaskara

• Liker 2
Skrevet

Det er et must å se ut som seg selv! ;)

Syns ikke noe om at man skal eksperimentere på en sånn dag, jeg klør meg alltid i hodet over bruder som ikke ser ut som seg selv på bildene.

Ei jeg kjenner sminker seg sjelden, og når hun gjør det, er det kun mascara. Hun har en kort sveis som aldri er oppsatt og er ei guttejente som går sjelden i kjoler.
På bryllupsdagen sin hadde hun oppsatt hår med perler i, og ALT av sminke!
Hun var nydelig fin, misforstå meg rett - men det var liksom ikke henne! Og da er det feil syns jeg.

• Liker 1
Skrevet

Vannfast maskara eller tubemaskara

Hva er tubemaskara?

Gjest Cevita
Skrevet

Hva er tubemaskara?

Maskara som legger seg rundt øyevippene som "tuber", og som ikke smitter av, tåler vann, tårer, etc, men som raskt vaskes av med varmt vann.

• Liker 1
Skrevet

Maskara som legger seg rundt øyevippene som "tuber", og som ikke smitter av, tåler vann, tårer, etc, men som raskt vaskes av med varmt vann.

Takk for svar. Høres veldig praktisk ut. Får jeg kjøpt det i et hvilket som helst parfymeri? Kan du anbefale et bra merke?

Gjest Naria
Skrevet

Det er lurt å unngå foundation o.l med solfaktor, ofte blir man veldig hvit i ansiktet av slike produkter når man fotograferes.

Gjest Cevita
Skrevet

Her er en liste med noen du kan velge mellom. Vet ikke helt hvor du får kjøpt dem. Jeg har Clinique sin og synes den er grei nok til hverdagsbruk med tanke på lengde og volum, men tror kanskje jeg ville gått for noe litt mer dramatisk til et bryllup. Men du kan jo lese litt anmeldelser å sånn på nett :-)

Her er en tråd fra KG som handler om tubemaskaraer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...