Gå til innhold

Sykemelding: idag, frisk i morgen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt en ukes tid, deriblant innlagt på sykehus. Jeg skal på jobb idag (ettermiddag/kveld), men føler meg ikke helt tipp-topp. Jeg tenker å ringe legen i morgen og be om utvidelse, og heller forsøke å gå på jobb imorgen ettermiddag. Går det, eller er det helt feil? Sykehuslegen sa jeg kunne ringe fastlegen min om jeg trengte utvidelse av sykemeldingen, men jeg tror ikke jeg forsto han helt riktig.. Jeg var ganske utslutt når vi pratet sammen og jeg har ikke vært noe særlig sykemeldt før.

Om jeg ringer/drar til legen i morgen, vil han da kunne sykemelde meg kun for idag, eller må det bli i morgen også?

Anonymous poster hash: 6af5d...18b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få sykemeldingen utvidet med en dag, men siden du fremdeles ikke er på topp trenger du kanskje flere? Men hvertfall du kan unngå jobb idag dersom du ikke er i form for å få sykemelding for ene dagen :)

Anonymous poster hash: d5445...190

Skrevet

Du kan få sykemeldingen utvidet med en dag, men siden du fremdeles ikke er på topp trenger du kanskje flere? Men hvertfall du kan unngå jobb idag dersom du ikke er i form for å få sykemelding for ene dagen :)

Tusen takk for svar! Da ringer jeg jobben og drar innom legen i morgen. :) Satser på å være frisk nok til å jobbe i morgen, ettersom jeg skal på et oppdrag utenbyns over flere dager.. men det ser vi i morgen. :)

AnonymBruker
Skrevet

God bedring hvertfall, beste er jo alltid å bli frisk å komme seg på jobb :)

Regner hvertfall med at legene der du bor har samme system som her. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...