Gå til innhold

Har eit kleint problem med jenter..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har litt å si hvordan du sier det, om du sier det på en litt unnskyldende måte, som at det er jo ikke noe spesielt det du gjør, så vil det virke stakkarslig, som om du er flau, og da vil nok hun også tenke dårlig om det. Men hvis du sier det helt direkte og uten skam, så vil det fremstå mye bedre, og hun vil ikke tenke dårlig om det dersom hun ikke har en den oppfatningen fra før av.

Jeg tenker også at om hun selv f.eks. er butikkmedarbeider eller servitør, så har hun ikke akkurat noen grunn til å tenke dårlig om ditt yrke. Ikke plasser henne over deg.

Anonymous poster hash: 1a5e2...330

Helt enig!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det er jo jenter som syntes det er helt greit, må bare treffe de rette jentene det... personlig ville jeg ikke datet en som ikke hadde studert, men så har jeg lang utdannelse selv og det er noe jeg ser etter i en partner... Men det er jo mange jenter som selv ikke har studert, det er de du burde prøve deg på... Lykke til!

Anonymous poster hash: 5d99d...581
Gjest Leo Nardo
Skrevet (endret)

Velkommen inn i min virkelighet.

Når jeg møter nye mennesker, inviterer jeg de inn i min verden og inn i mitt rike. Min virkelighet er alltid sterkest. Jeg vet hjem jeg er og jeg trenger ingen andre til å fortelle meg det. Jeg søker selvsagt heller ikke anerkjennelse hos andre, særlig ikke fremmede mennesker.

Når du sier at yrket ditt skremmer bort jentene, så er ikke det nødvendigvis sant. Det kan være sant, delvis sant, men også usant. Det som her skjer er at du har et problem med jenter og dermed prøver du å finne en forklaring på hvorfor. Kanskje er du ikke stolt av yrket ditt og dermed tenker du at dette må være forklaringen.

Alle menn som har problemer med det det motsatte kjønn liker å forklare sin mangel på suksess uten at de nødvendigvis treffer med sin årsaksforklaring. Sånn er det med alt.

Uansett, det andre alt har sagt er ganske fornuftig og alt handler om hvordan man presenterer seg selv. Du har rett til å si navnet ditt! Du kan presentere deg selv med selvtillit og uten å se i bakken.

Slik du forklarer dette er ikke det yrket ditt som er problemet, men det at du blir 'utilpass og heit i toppen' når du skal forklare hva du jobber med. Hvorfor er du flau? Og hva tror de du tenker når du tilsynelatende blir ille til mote? Er ikke du selv fornøyd med yrket ditt? I så fall burde du finne et nytt. Om ikke, så må du starte med å presentere hva du gjør med litt mer stolthet. Det er vel ikke noe å være flau over?

Du trenger heller ikke om å si at du kjører bulldozer. Nøyaktig hva er det du gjør? Om du for eksempel endrer det til at du jobber med anleggsarbeid eller innen anleggsbransjen er det allerede en forbedring.

Du trenger heller ikke om å fortelle jenter alt om deg selv med en gang. Gi de muligheten til å være litt nysgjerrige.

Når jenter spør hva jeg driver med så hender det at jeg sier: "Jeg studerer kvinnen og hva som gir henne nytelse."

:)

Endret av Leo Nardo
Skrevet

Ts du burde da absolutt ikke bytte yrke bare for å finne en jente som liker deg :hug:

Helt sikker på at du er bra nok akkurat sånn som du er, du må bare tro på deg selv! :blomst:

Skrevet

Du er mer enn bra nok ts:)

Jeg har selv både yrkesfaglig og høyere utdanning, men tenker aldri over menns yrker når jeg dater noen. Traff en annleggsarbeider for noen år siden og synes det var en tøff jobb han hadde. Det var andre ting som gjorde at det ikke klaffet mellom oss, men det gikk på personlighet og geografisk avstand, ikke jobb og yrke.

De eneste jeg unngår å date er de som har Navet i årevis uten god grunn. Menn med holdning a la "Det er Nav sin jobb å skaffe meg jobb".Sånt gidder jeg ikke bruke tid på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en snekker i mange år - yrke her ikke noe å si om du liker personen! :)

Anonymous poster hash: fcda5...d6e
Skrevet

De jentene som trekker seg ut, gjør dere egentlig en stor tjeneste.

De er ingenting å samle på uansett hvor pene de er.

:tommelopp: ...fra meg til skikkelige arbeidskarer.

Det er vel å dra det litt langt å si at man ikke er noe å samle på fordi man ønsker å date folk med utdannelse. Folk trenger da ikke være dårlige mennesker fordi de har preferanser for partners livsvalg.

TS, yrket ditt er ikke problemet. Noen kvinner kommer til å synes at yrket ditt er uakseptabelt, andre kommer til å synes det er helt greit, og andre kommer til å synes det er skikkelig kult. Sånn er det for de aller fleste av oss. Problemet er at du ikke er komfortabel med jobben din, og det vil skremme vekk også de jentene som i utgangspunktet synes det du driver med er kult. Det er svært lite attraktivt for en mann å være usikker på om han er bra nok! Det vil alltid være noen med sære og absolutte krav, men disse vil også respektere deg mye mer hvis du viser at du er stolt av den du er og det du driver med.

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Og du tror ikke det er nok av disse kontorrottene som opplever at kvinner stort sett ser bort for dem fordi de er i slapp fysisk forfatning? Faktum er at kvinner fest kommer til å avskrive deg som denne urealistiske drømmeprinsen de har sett for seg uansett når hun får muligheten til å bedømme deg gjennom en date. Trikset er å plukke dem opp under litt mer spontane rammer der de blir tatt litt på senga og ikke rekker å avskrive deg med at du enten tjener for lite eller har for små biceps, men heller syns det er spennende at du klarer å ta initiativ i hverdagen din. Svarer du ikke til forventningene vil hun neppe bli med deg lenge, men du får mest sannsynligvis pult henne, og det er i bunn og grunn det viktigste. Men man må begynne å innse at kvinner er kyniske og kalkulerende når det kommer til menneskelige interaksjoner så man slutter å gå rundt og generelt bli skuffet hver gang håpet om å møte ei respektabel ei knuses, og utnytte væremåten deres til sin fordel.

Er da ikke urealistisk å ville ha en mann som både trener og tjener penger vel? Eller synes du det er urealistisk å ville ha en sånn mann fordi du ikke er slik selv? Min kjære trener så og si hver dag samtidig som han vil få en godt betalt jobb når han er ferdig med utdanningen sin. Man kan også til info tjene bra selv om man er utdannet yrkesfaglig. Jeg trener selv samtidig som jeg forhåpentligvis vil ha en mastergrad når jeg er ferdig, og føler ikke at det er noe som gjør meg til drømmedama. Det er nok ganske vanlig. Jeg er da ikke opptatt av masse penger, men jeg vil selvsagt ha en mann med ambisjoner. Folk har en tendens til å finne hverandre, så du Teeden vil nok sikkert finne deg ei dame som bare sitter og klager på KG om hvor teite menn er ;)

TS: ikke noe galt i å jobbe med det du gjør eller være oppvokst på gård. Kan du ikke si at du er maskinfører eller noe i den duren? :)

Skrevet

Hadde du fortalt meg om jobben din og hvordan du bodde så hadde jeg ikke reagert negativt på det! Ikke bytt jobb, Finn den rette. Hun vil synes du er best, uansett!

AnonymBruker
Skrevet

TS frekventerer feil sted. Nytter ikke komme på inn på et chic utested hvor du tror brunkremjenter med solbleket hår og pent lakkerte negler skal ligge langflate for en bulldozerkjører og bondegutt. Da er du på feil arena. På slike steder er det den klassiske alfahannen med bråkjekk ytre og "fin jobb" som er pussymagnet.

Du snakker om i andre lag du treffer jenter. Kanskje de arenaene også er total kræsj for deg?

Jeg vil tippe en emo-jente eller friluftsjente er mer din sjans for å få deg fast fitte.

Anonymous poster hash: 51f1b...5ed
Skrevet

Skal vere enig i att storbyen ikkje er plassen for for ein kar som meg når det gjeld og finne ei jente.Trur og att ved neste andledning der eg er i kontakt med ei jente så vil eg nokk vere meir tilbakeholden muligens med yrke og oppvekststad..,noken som veit om plasser der det er jenter som ikkje er goldiggers men jordnære vanlige norske jenter.Nettdating og bonderomantikk er ikkje mi greie.

Takkar ellers for mange gode svar!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...