Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #1 Skrevet 21. juni 2004 Hei, skal til tyrkia neste uke :-) og lurte på om noen av dere hadde erfaringer derfra på godt og vondt, som kunne vært greit å få med seg? Skal til Antalaya. Er det ting jeg burde vite om, hva man burde og ikke burde gjøre? Any tips?
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #2 Skrevet 21. juni 2004 Vagabond: " Se Kaleicis sjasminduftende gater med gamle hus hvor villkatter sover middag på trappen." "Gaziantep Restaurant, fantastisk tyrkisk mat servert på en kjølig avsats i nærheten av havet. Grillet, krydret og mezes. Nesten bare folk fra stedet." "Konyaaltistranden, vest for sentrum. Rullesteiner. Dypt fort. Oase når byen er ulidelig varm." Vagabond nr 4, 2004 har mer info om Tyrkia. Respekter kleskodene. Tyrkia er et muslimsk land. God tur!
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #4 Skrevet 22. juni 2004 Du vil nok oppleve tyrkerne som ganske pågående/frekke. Utenfor butikker og restauranter eier de ikke folkeskikk, i sin iver etter å få inn kunder. At man i tillegg lett kan bli magesyk i Tyrkia, vet du vel?
Miracl3 Skrevet 27. juni 2004 #5 Skrevet 27. juni 2004 Ta deg en tur til Side fra der du er. Jeg elsker Side. Nydlige strender og koselige folk. Ikke så masete som de store byene. Pamukkla er verdt et besøk.
Rakel Skrevet 28. juni 2004 #6 Skrevet 28. juni 2004 Bading og shopping var det vi gjorde mest. Utflyktene var rene sorgen. De anbefalte en tur til Magalofloden. Det skulle være topp for barna. Med kikkert kunne vi se 2 pelikaner som så ut som de gikk på batteri. Alt for turistene. Det var alt vi så. Deretter slapp de oss av på en steinete strand hvor vi var i flere timer. Så 15 min. hjem + buss i 1 time. Det var den turen. Anbefales ikke!!! Vik fra den. Betalte 7-800 kr. for dette. Ellers er det en nydelig strand like utenfor Alanya. Langgrunn og rent. Kun lokalbefolkning der, lite folk. Hærlig!! Tror den het liguana beach Merhaba=hallo nassisem= hvordan går det? God tur!!
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #7 Skrevet 30. juni 2004 Ta deg et tyrkisk bad, det er deilig. Men gjør det veldig tidlig, før du blir solbrent for da kan det gjøre vondt/svi. Dessuten sitter fargen mye bedre etterpå. Hilsen Lille meg
magolia Skrevet 30. juni 2004 #8 Skrevet 30. juni 2004 Du vil nok oppleve tyrkerne som ganske pågående/frekke. Utenfor butikker og restauranter eier de ikke folkeskikk, i sin iver etter å få inn kunder. At man i tillegg lett kan bli magesyk i Tyrkia, vet du vel? Jeg har nettopp kommet hjem fra en uke i Alanya. Har aldri vært så bra i magen som denne gangen i Syden -og nå har jeg spist "alt som er", til og med på lokale spisesteder litt avsides. Gled deg! Mye god mat og gode muligheter til shopping (men du må være forberedt på å prute)! Jeg skal iallefall tilbake til Alanya!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå