Gå til innhold

Stikkende smerte ved venstebryst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, i heledag far kl 6:00 til nå kl 21 har jeg hatt en utrolig stikkende smerte ved venstrebryst. smerter stikker i siden ( smerten er høyt oppe ) og så går det akuratt som et støt signal til baksiden av hode så hode begynner og dunke. Er fryktelig vondt. verkingen er konstant. jeg har vært på jobb i dag men merket jeg frøs og var ikke helt i stor form, men kom meg i gjennom abreidsdagen med disse stikningene da. Er det noen som har hatt dette før? eller vet hva det er? har vurdert og ringe legenvakten, men føler jeg blir en slags " hypekonder" da.

Anonymous poster hash: 2cd96...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Øker smertene ved økt aktivitet? Stråler det ut i arm? Føler du at det er vanskeligere å puste?

Jeg tenker at dersom du kan svare ja på overnevnte spørsmål bør du ringe legevakten og konferere med dem. Det kan være muskulært, og da er det jo ikke noe farlig, men det kan også være mer alvorlig. Har dette pågått over lengre tid og forverret seg, eller kom det plutselig i dag? Har du løftet tungt, slik at muskler/ sener kan ha blitt strukket?

Dersom du føler at dette er veldig ubehagelig og du blir redd synes jeg du uansett kan ringe legevakten og høre. Skader ikke å høre med dem, og det er deres jobb å vurdere om du trenger hjelp :)

Håper det går bra og lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Øker smertene ved økt aktivitet? Stråler det ut i arm? Føler du at det er vanskeligere å puste?

Jeg tenker at dersom du kan svare ja på overnevnte spørsmål bør du ringe legevakten og konferere med dem. Det kan være muskulært, og da er det jo ikke noe farlig, men det kan også være mer alvorlig. Har dette pågått over lengre tid og forverret seg, eller kom det plutselig i dag? Har du løftet tungt, slik at muskler/ sener kan ha blitt strukket?

Dersom du føler at dette er veldig ubehagelig og du blir redd synes jeg du uansett kan ringe legevakten og høre. Skader ikke å høre med dem, og det er deres jobb å vurdere om du trenger hjelp :)

Håper det går bra og lykke til :)

Hei :) Smertene øker om jeg er mer aktiv, og letter om jeg setter beina inn mot magen. Den stråler ikke ut i armen. Pusten er grei ( hoster en del- tørr hoste ) Det kom plutselig til morgenen i dag, og har vart helt frem til nå. Som sagt blir smertene mindre om jeg trekker beina opp til magen. Har ikke løftet tungt eller gjort noe som kan ha strekt musklene eller sener.

er jo veldig ubehagelig Det er som om noen stikker med en kniv inn i siden på meg, så kommer støt/strålingen opp bak i hodet, før hodet begynner og dunke.

Har foressten tatt smertestillende uten noen virking.

Men hva kan dem på legevakten gjøre, og kan dem finne ut om noe er galt med en crp og lytte på hjertet / lunger ?

Skrevet

De kan ta ekg for å eliminere mistanke om hjertesykdom :) virker som at det kan være en irritasjon i luftveiene siden du hoster en del, de kan finne ut på crp om du har infeksjon og evt. undersøke videre/ henvise videre dersom crp tilsier det :) som sagt så skader det ikke å ringe legevakta. Da kan du få gode råd dersom du ikke trenger å komme inn. Kanskje det holder å dra til fastlegen på mandag, men jeg ville uansett ringt siden det er smerter i brystet/ lungene :)

AnonymBruker
Skrevet

De kan ta ekg for å eliminere mistanke om hjertesykdom :) virker som at det kan være en irritasjon i luftveiene siden du hoster en del, de kan finne ut på crp om du har infeksjon og evt. undersøke videre/ henvise videre dersom crp tilsier det :) som sagt så skader det ikke å ringe legevakta. Da kan du få gode råd dersom du ikke trenger å komme inn. Kanskje det holder å dra til fastlegen på mandag, men jeg ville uansett ringt siden det er smerter i brystet/ lungene :)

Beklager sent svar, jeg sovnet i går :fnise:

I dag våknet jeg med enda verre smerter. Det er som det stikker og svir i siden, er det samme støt signalet som går til hode så får jeg hodeverken. :( Lurte på og ringe fast legen i morgen og høre da jeg har fri dag. får bare se hvordan det går i dag da jeg skal inn på jobb. Har lurt på om det kan være muskel smerter, men er usikker da det er dobbelt så ille i dag, enn i går.

Skrevet

Kontakt legevakt snarest!! Det er typiske symptomer på hjerteinfarkt.

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt legevakt snarest!! Det er typiske symptomer på hjerteinfarkt.

Har lest på det, men føler ikke smerten er trykkende som det skal være ved en hjerteinfrakt. Men har snakket med legevakten på telefonen, de ville jeg skulle se smertene ut dagen og ringe legen i morgen. så får knaske i meg 2-3 parasetter ( funket ikke i går men får håpe det gjør det i dag ) og så får jeg bare se hvordan det går.

Skrevet

Har lest på det, men føler ikke smerten er trykkende som det skal være ved en hjerteinfrakt. Men har snakket med legevakten på telefonen, de ville jeg skulle se smertene ut dagen og ringe legen i morgen. så får knaske i meg 2-3 parasetter ( funket ikke i går men får håpe det gjør det i dag ) og så får jeg bare se hvordan det går.

OK, håper legen finner ut hva det er :)

AnonymBruker
Skrevet

OK, håper legen finner ut hva det er :)

Håper nå virkelig at de finner ut av det, og det gjør de nok.

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare være noe så enkelt som stiv nakke som forårsaker dette..

Anonymous poster hash: 6a56e...0d5

Skrevet

Beklager sent svar, jeg sovnet i går :fnise:I dag våknet jeg med enda verre smerter. Det er som det stikker og svir i siden, er det samme støt signalet som går til hode så får jeg hodeverken. :( Lurte på og ringe fast legen i morgen og høre da jeg har fri dag. får bare se hvordan det går i dag da jeg skal inn på jobb. Har lurt på om det kan være muskel smerter, men er usikker da det er dobbelt så ille i dag, enn i går. Anonymous poster hash: 2cd96...8c3

Hei. Ser du har ringt og konferert legevakten. Vil anbefale deg å ikke vente for lenge med å kontakte dem dersom dette vedvarer utover kvelden. Brystsmerter skal jo egentlig inn på legevakt, og hosten din burde hvertfall sjekkes med crp :) lykke til :)

Skrevet

Ingenting å tvile på eller tulle vekk med at du sovner, dra deg en tur til legen så h*n kan gjøre nødvendige undersøkelser. Er kanskje litt krass nå, men slike ting skal en ta alvorlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...