Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i uke 23, og har nå gradvis begynt å kjenne på bekkenløsningssmerter. De sitter særlig i korsryggen og på sidene ned i rumpa. Det gjør spesielt vondt når jeg står lenge eller blir sittende i én stilling. Nå er problemet at jeg skal ut på en sammenhengende 10-timers flytur til uka (fullstendig uunngåelig, ikke ferie), og jeg gruer meg ganske mye. Jeg har ikke mulighet til å fly businessclass, men har sete ved midtgangen så jeg kan gå mye. Nå lurer jeg på om noen har forslag til hjelpemidler/andre ting? Jeg har hørt om belter, hvor kjøper jeg sånne? Takk for alle svar!

Anonymous poster hash: 43418...ec7

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/847443-bekkenl%C3%B8sning-hjelpemidler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et sånt bekkenbelte kan du kjøpe på apoteket. Men det er veldig ubehagelig å ha på når man sitter. Men lurt å skaffe seg, du må jo gå en del på flyplassen. Kanskje du kan ha med deg en rispose eller noe sånt som du kan få varmet og legge på nederst i korsryggen når du sitter? I tillegg vil jeg anbefale støttestrømper på grunn av mulige blodpropp av å sitte så lenge. Vet at noen har fått blodfortynnende medisin når de skal på så lange flyturer også.

Og hvid det er i forbindelse med jobb og du ser at det blir alt for vondt så spør om en sykmelding. :)

Anonymous poster hash: 5b4f4...d02

Mitt beste tips - lytt til kroppen din. Hvil så fort du kjenner tegn til smertene. Om du innerst inne vet at "dette burde jeg kanskje ikke gjøre" - ikke gjør det. Jeg trosset smertene og sitter idag med kronisk bekkenløsning. Noe jeg trolig må slite med resten av livet..... Andre råd:

Kjøp deg en god bekkenpute/gravidpute til å sove med: Ellos har en fin en. NG gravidpute tror jeg den heter.

Det hjelper lite å sitte for å hvile. Den eneste måten å fullstendig avlaste bekkenet på er å ligge. Helst på siden, venstre side mens du er gravid :)

Husk god støtte mellom beina. Bekkenpute.

Ikke slit seg ut med husarbeid. Det var min største feil. Støvsuging kan partneren ta seg av ;)

Kontakt en fysioterapaut som tar på deg. Det er veldig viktig med forebyggende massasje og oppmykning av stiv musklatur, så tidlig som mulig. Ikke slå deg til ro med en fysioterapaut som kun bruker varme og ikke masserer.

Husk at all hvile vil du få igjen for i form av energi og et friskere bekken etter fødselen.

Får du til, er forebyggende styrkeøvelser av bekkenet og knipeøvelser også veldig viktig!

Som regel slipper bekkensmertene når hodet til babyen er festet. Ikke mistolk dette som at bekkenløsningen er borte, og at du kan gjøre hva du vil igjen. Husk at hodet forsvinner med barnet. Hehe :)

Lykke til - håper det slipper når barnet er ute :)

Endret av **M**

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...