Ciara Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Vi skal ha ny sofa. De siste årene har vi hatt sofa i mikrofoner og vært kjempefornøyde med det. Men det er ikke så lett å få tak i lenger, virker det som. Hvis man tar et annet ganske slitesterkt stoff, burde det vel gå greit likevel? Skrekken er liksom å ha sofaen i to dager, og så få en flekk det er umulig å fjerne...
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Har hatt sofa i ulltrekk helt siden vi fikk barn. Har lys, men melert farge. Det at den er melert gjør at flekker kamufleres litt, hvertfall de minste flekkene. Har hatt både oppkast og tisseuhell i sofaen og da bare river jeg av trekket og vasker det i maskin på ullvask. Er noen flekker på armlenene, disse har jeg foreløpig ikke gjort så mye forsøk på å få bort, men skal ta en tørn nå i ferien tenkte jeg. Tenker å bruke nylonvask på de. Anonymous poster hash: 155cc...91d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har ullsofa fra Bolia, og jada- den har mange flekker av gulp/mat osv. Får det ikke bort, den er mørk grå og de er relativt synlige.Anonymous poster hash: 222c7...53a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Vi har brunmelert grovt stoff i sofaen vår. Trekket på så godt som alle putene har vært i vaskemaskina etter div uhell. Ene trekket t.o.m på 60 grader etter at minstemann bæsjet på seg. Etter seks år er den ikke kjempe pen lenger, men bra nok til at vi ser for oss å ha den hvertfall til minste er rundt skolealder om tre år.Anonymous poster hash: d3525...096
Vera Vinge Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 (endret) Vi har en sofa med ulltrekk fra Brunstad. Har hatt den i sju år og har ingen synlige flekker. Har vært noen tilfeller av gulp på den, men har bare tørket bort med en våt klut. Sofaen er mørk gråbrun, forresten, i et stoff uten struktur. Da vi trengte en sofa til, vurderte vi ull til den også, da hun i butikken anbefalte ull, skinn og noen syntetiske blandinger med lite struktur til småbarnsfamilier. (Tror grunnen til at det ble syntetisk, var at mannen syns ull er litt varmt. Mens jeg aldri har sett det som noe negativt.) Endret 21. juni 2014 av Vera Vinge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå