Gå til innhold

skinka over eller under osten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skinka oppå osten. Ser ryddigst ut og smaker bedre.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Osten øverst og det gjelder også om osten skal smeltes.

Gjest løppen
Skrevet

skinke under osten, noe annet kunne ikke falt meg inn en gang ;)

Skrevet

Det er så selvfølgelig for meg at osten skal underst at jeg ikke klarer å si at skinken skal over osten, for det er osten som skal under skinken. Samme resultat, ulik filosofi. Hva slags ost spiser dere som er tørr? Jeg spiser aldri kjøtt rett på brød. Jeg spiser oftest ristet brød med avokado og spekeskinke på, ville dere hippier hatt avokadoen OPPÅ kjøttpålegget da?

• Liker 2
Skrevet

Alltid skinken over osten

• Liker 2
Skrevet

Skinka under osten!

Skrevet

Det er så selvfølgelig for meg at osten skal underst at jeg ikke klarer å si at skinken skal over osten, for det er osten som skal under skinken. Samme resultat, ulik filosofi. Hva slags ost spiser dere som er tørr? Jeg spiser aldri kjøtt rett på brød. Jeg spiser oftest ristet brød med avokado og spekeskinke på, ville dere hippier hatt avokadoen OPPÅ kjøttpålegget da?

nei, men avocado er ikke ost.

• Liker 2
Skrevet

Flertallet sier under. Selvfølgelig skal den være under!

Skrevet

Jep :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å ha osten oppå skinken. Uansett, rar diskusjon dere har hatt :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden burde hatt avstemming! :fnise: Jeg har skinka under osten, hadde nok stusset fælt om jeg fikk det omvendt. Hadde sikkert byttet om, om jeg skal være helt ærlig...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt logisk at osten skal være underst i og med at ost er et meieriprodukt akkurat som smør, smøreost og slikt.

Det eneste unntaket er hvis osten skal smeltes, altså ostesmørbrød i ovn. Da skal osten selvsagt være øverst.

Anonymous poster hash: 1635a...b4f
  • Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg liker best å ha skinke under, fordi jeg synes skinke ofte ser ekkelt ut, så jeg vil helst ikke se den.

AnonymBruker
Skrevet

Skinken under osten, gjør det alltid slik. :)

Anonymous poster hash: 21255...030
AnonymBruker
Skrevet

Litt delt der føler jeg.
Enkel brødskive - skinke under, agurk i midten, ost på toppen
Dobbel brødskive - ost, skinke, agurk, skinke og ost
Baguette - ost i bunn, så skinke og grønt
Toast - Skinke under, ketchup/tomat/paprika og ost på toppen

Anonymous poster hash: 208b3...e24
Skrevet (endret)

-slettet-

Endret av Vitch
Skrevet

Så ufattelig mange som tenker over dette, jeg tenker aldri på det. Så om det er under eller over bryr jeg meg ikke om. Smaker det samme uansett!

Prøver du å fortelle meg at du ikke bryr deg om hva som går først på grøten av kanel og sukker også kanskje?

Ost øverst, alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...