AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Er det noe man trenger til barnehagestart, eller er det bare tull?Anonymous poster hash: d9465...fc7
Sol79 Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Bare tull. En 1-åring er for liten til å gå med sekk, og du får ikke plass til alt skiftetøyet i den - spør du meg. 2
charactouy Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Vi synes det er topp. Kjøpte en som er beregnet fra første klasse. Barnet bærer den ikke selv ennå, men vi har noe å legge matboks, koser, solkrem, ekstra luer og slikt i. Dersom barnet skifter i løpet av dagen, legges det skitne oppi så vi slipper å tenke på det. Vi har også en gympose som tas med i bhg med 3-4 skift på mandag, den tas med hjem for påfyll på fredag. Fungerer veldig greit for oss 2
GammelKaktus Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Spørs vel hvor gammel an er når han begynner i barnehage. Lillegutt er nesten 3 år så han må ha sekk med seg Du får vel en sånn utstyrsliste fra barnehagen over ting som er greit å ha? 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 14 mnd Anonymous poster hash: d9465...fc7
GammelKaktus Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Jeg hadde nok kjøpt en bare sånn at jeg hadde den inntil han skal bruke den.. Fikk en sånn skip hop sekk eller hva det nå er, husker jeg tok den på lillegutt når han var ca. 1 år, hadde oppi drikkeflaska hans og en banan, han tippa rett inn i veggen
Mayami Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Lille har en liten sekk fra bergans som han fikk til dåpen, hvir han har maten sin. I begynnelsen var den jo for stor, men det gikk ikke lenge før han la mye innsats i å bære den selv (eller dra den etter seg). Synes det er veldig greit å ha en sekk til mat og småting (lue, smokk, solkrem osv).
Britt Banditt Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har en 4 åring, og hun har aldri hatt sekk i barnehagen. Har ikke vært behov.
Tante-Sofie Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Ingen vits med sekk før barnet begynner på storbarnsavdeling og er på tur. Matpakke, klær osv. kan fraktes på enklere og billigere måter.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 som ansatt på småbarnsavdeling med 15 barn, er det bare 4 som ikke har sekk. De andre har sekk, ikke for at barnet skal bære selv, men fordi de har med ekstraskift, smokk, sutteklut, kremer, solkrem, matpakke osv, og det er 100 ganger lettere for barnehageansatte å vite at den og den sekken er den og dens barn (da de gjerne faller ned, blir rivd ned av barna) enn å se at den rimi posen tilhører... Anonymous poster hash: 16c12...304 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 som ansatt på småbarnsavdeling med 15 barn, er det bare 4 som ikke har sekk. De andre har sekk, ikke for at barnet skal bære selv, men fordi de har med ekstraskift, smokk, sutteklut, kremer, solkrem, matpakke osv, og det er 100 ganger lettere for barnehageansatte å vite at den og den sekken er den og dens barn (da de gjerne faller ned, blir rivd ned av barna) enn å se at den rimi posen tilhører... Anonymous poster hash: 16c12...304 Da anbefaler jeg dere sterkt å lage et system med skiftetøyet i kasser. Det vil spare dere for tid og plass på knaggen. Anonymous poster hash: ed809...c95 1
Sol79 Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 som ansatt på småbarnsavdeling med 15 barn, er det bare 4 som ikke har sekk. De andre har sekk, ikke for at barnet skal bære selv, men fordi de har med ekstraskift, smokk, sutteklut, kremer, solkrem, matpakke osv, og det er 100 ganger lettere for barnehageansatte å vite at den og den sekken er den og dens barn (da de gjerne faller ned, blir rivd ned av barna) enn å se at den rimi posen tilhører...Anonymous poster hash: 16c12...304 Heldigvis er det andre alternativer til barnehagesekk enn Rimi-poser.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Vi synes det er topp. Kjøpte en som er beregnet fra første klasse. Barnet bærer den ikke selv ennå, men vi har noe å legge matboks, koser, solkrem, ekstra luer og slikt i. Dersom barnet skifter i løpet av dagen, legges det skitne oppi så vi slipper å tenke på det. Vi har også en gympose som tas med i bhg med 3-4 skift på mandag, den tas med hjem for påfyll på fredag. Fungerer veldig greit for oss Er det ikke litt rart å kjøpe sekk til barnet men sekken passer ikke barnet og kan ikke bruke den ? Har jobbet og hatt egne barn i barnehage. Min erfaring er at barn syns det er stas å ha sin egen sekk på ryggen. Da har de en lite matpakke og plass til andre småsaker. Alle foreldre som jeg har vært borti bære ekstraklær, våte klær, og alt mulig annet selv.... barnet har mat og drikke, yoghurt og småsaker. Anonymous poster hash: 9a66a...f96 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 Da anbefaler jeg dere sterkt å lage et system med skiftetøyet i kasser. Det vil spare dere for tid og plass på knaggen. Anonymous poster hash: ed809...c95 Jobbet i barnehage og der hadde vi kasser på plassen dems med ekstratøy. Vått tøy fikk foreldrene i en plastikkpose. Så fylte de på med ekstratøy dagen etter. Anonymous poster hash: 9a66a...f96
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Men den BHG ungen skal begynne i har kurver med navn på oppå hyllene. To stk hver. Fortsatt behov for sekk?Anonymous poster hash: d9465...fc7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 TS overAnonymous poster hash: d9465...fc7 Anonymous poster hash: d9465...fc7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Ingen vits med sekk før barnet begynner på storbarnsavdeling og er på tur. Matpakke, klær osv. kan fraktes på enklere og billigere måter. I min barnehage er barna på tur fra de er 1år, og de må ha med egen sekk med drikkeflaske og matboks. De aller minste slipper selvfølgelig å bære den selv. Ser an ungen. Anonymous poster hash: 0f6c4...3c9
Musemor Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har aldri hatt det til mine barn, men de får servert mat i barnehagen og har skuffer til ekstraklær. I tillegg har de en tekstilpose med ekstraklær hengende i innergangen. Hadde de hatt med matpakke ville jeg nok hatt barnehagesekk.
ViljaH Skrevet 21. juni 2014 #19 Skrevet 21. juni 2014 Min gutt trengte sekk da han begynte på storbarns og begynte å dra på tur med matpakke. Hadde ikke behov på småbarns. Hvis de en sjelden gang spiste ute på turen sin, tok personalet alt i sin sekk. Slik tur var vel 1x i året. Vi tar med utstyr på mandag morgen (uteklær og skiftetøy og sko osv) og alt hjem fredag. Alt utetøy og sko henges opp på knagger, og skiftetøy og solkrem/kulsekrem/luer/votter legges i hylla i garderoben. Minsten har også skuff. Så ingenting oppbevares hengende i poser eller sekker. De ansatte trenger rask og enkel tilgang på utstyret. For frakt har jeg kjøpt slik plastbag med glidelås og gøyalt trykk fra f.eks søstrene grene. Koster rundt 25. De er digre, så går fort å pakke på fredag, bare sope alt opp i bagen ukritisk. Har prøvd liten veske til frakt før, stå og måke ting inn for å få lukket. Foretrekker klart å sope. På høst og vår er det mye som skal med, da en uke byr på så mange værtyper. 1
Pappan Skrevet 10. september 2014 #20 Skrevet 10. september 2014 Sønnen min hadde en Nordkapp sekk 12 L fra Bergans da han var 3-5 år. Nå fyller han 6 år og har fått en ny Nordkapp sekksekk som er 18L. Fine sekker som passer til tur i barnehagen og til leker på reise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå