Gå til innhold

Flere som ønsker seg baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det mange av dere andre her inne som planlegger å prøve å bli gravide når bryllupet er overstått?? Jeg er i allefall i den kategorien - kanskje litt gammeldags holdning å vente til man er gift, men..

Eller er det mange som har barn allerede? Eller kanskje er gravide når bryllupet skal stå?

Både jeg og min kommende er veldig klare for å starte med prøvingen for fullt etter bryllupet, men må vel prøve å ikke stresse for mye med det - det kan jo også ta sin tid før det klaffer. Men tør liksom ikke starte nå heller da - tilfelle det plutselig skulle klaffe på første forsøk, og man vet jo aldri hvilken form man er i de første månedene.. - det går vel som regel bra, men vil liksom ikke ta noen sjanser når det gjelder denne dagen!

Hører gjerne fra andre i samme situasjon - hyggelig å ha noen å dele disse tankene med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var/er også egentlig av den holdningen at jeg har lyst til å være gift før jeg får barn. Har selvfølgelig ikke imot at andre får barn før de er gift.

Men nå er jeg sååå verpesyk at jeg tror ikke jeg klarer å vente til vi er gift! Vi har ikke planlagt bryllup enda, jeg er student, og det er dyrt å holde bryllup, så lurer på om det kommer en baby her først, ja... Om jeg er så heldig at jeg kan få barn da, selvsagt! :wink:

Skrevet

Åhh..Lykke til!!

Må bare få si meg enig med det du skrev (tilfelle noen misforstod meg): Jeg har heller absolutt ikke noe imot at andre får barn før de er gift.

Skrevet

Jeg er gravid på bryllupsdagen.

Hadde det vært opp til oss hadde vi hatt en liten smårolling den dagen også, men slik ble det da ikke...

Skrevet

Det går litt i perioder hos oss. Jeg kan nistirre på alle barnevogner og gravide mager i et par måneder, og dagdrømme i vei, men så er jeg plutselig veldig fornøyd med å vente. Vi har vel egentlig kommet frem til at vi vil vente ca 2 år etter bryllupet, for da er jeg ferdig med studier og jeg har fått jobbet de 6 månedene med grei inntekt. Det er jo mulig å få støtte under studiene også, men hvis jeg først kan velge så vil jeg heller ha 300 000kr enn en fjerdedel....

Men jeg har ikke noe lyst til å vente lenger enn 2 år heller, for da er jeg ca 28. Syns det virker som en grei alder å få barn.

En annen ting er at jeg er førstekvinne i venninneflokken til å gifte meg, og ingen av de andre har barn heller. Jeg syns det er helt greit å være den som gifter seg først, men jeg har ikke så lyst til å være den som får barn flere år før de andre. Barn er jo en mye større endring enn ekteskap.

Gjest Lompa
Skrevet

Jeg har det slik som piarina.

Jeg har perioder hvor jeg bare har lyst til å slippe pillebrettet rett i søpla, men så dagen etter er jeg bare glad til for å vente. Vi skal vurdere pillekutt en gang over nyåret.Gleder meg og håper jeg KAN få,da. Kusina mi sliter for å bli gravid nå, og jeg ønsker så inderlig at de skal lykkes. Håpet er at de skal være gravide når de kommer i bryllupet, det vil på en måte føles som et godt tegn,liksom. Er ikke overtroisk eller noe sånt, men det vil bare gjøre dagen enda større...Høres det helt "på bærtur" ut, eller.....?:-)

Skrevet

Vi ville også vente til etter giftemål. Men nå har det jo ikke passet noe før det for oss uansett. Giftet oss for 2 uker siden og kaster p-pillene om en mnd :) Regner med å se en del av bryllupsforumet på prøver-sidene etter hvert!

Skrevet
Hadde det vært opp til oss hadde vi hatt en liten smårolling den dagen også' date=' men slik ble det da ikke...[/quote']

Samme her... Har vært gravid og mistet to ganger. Blir jeg ikke gravid før høsten, tar vi gjerne en pause. Men jeg kan gjerne være 3-4 mnd på vei når vi gifter oss... :roll: Nå for øyeblikket er jeg så glad for å ha bryllupet å konsentrere meg om! :-) Endelig noe som faktisk kan planlegges...

Skrevet

Kjenner meg igjen i det Piarana sier. Har lyst på barn, men vet ikke om jeg er helt klar ennå. Er også først ut med giftemål i venninnegjengen, og tror det går noen år før noen av de følger etter.

Vi ønsket å være gift før vi skulle ha barn, men det hadde vært greit om det kom før.

Skrevet
Er det mange av dere andre her inne som planlegger å prøve å bli gravide når bryllupet er overstått??

Naa har ikke vi satt noen dato eller noe, men jeg har ingen planer om barn paa en god stund enda. Foeler meg over hodet ikke klar til aa snu livet mitt paa hodet og ha ansvar for et annet menneske 24 timer i doegnet enda. Om noen aar, muligens, men akkurat naa holder det lenge med venninnebarn. :)

Skrevet

Enig med lunacia, vi er heller ikke klare for barn ennå.. Det får holde med nieser, nevøer og venninnebarn en god stund til!! Dessuten tror jeg det passer oss veldig godt å bare kose oss med hverandre som ektepar i noen år! :kline:

Så får vi se etter hvert!! :wink:

Skrevet

Ja, vi har ei på 4 år, og har prøvd en god stund på nr 2, håper det skjer snart, er skikkelig verpesyk nå! :wink:

Skrevet

Veslemor fyller 2 år 5 dager før bryllupet. I tillegg har han en datter fra før på 7. Jeg har lyst på en til, men ikke ennå. Han er mer usikker, så vi får se hva det blir til :wink:

Skrevet

Vesla fyller 2år 3 uker før bryllupet, så hele slekta hans maser om at nr 2 bør komme 9mnd etter bryllupet. Vi for vår del har lyst til å vente litt lengre, det er en del andre ting vi vil ha på plass før vi blir enda flere.

Skrevet

Giftet oss for 3 uker siden, og vi er enda i vurderingsfasen. Vi har allerede hvert vårt barn på 10 og 6 år! Hadde jo vært koselig å fått et barn sammen ;-) Jeg skal til gynon i juli, så vi har enda 1 mnd å bestemme oss på!

Skrevet

Vi kommer til å prøve å få vårt første ikke så altfor lenge etter bryllupet. Gleder oss veldig, blir kjempespennende! :kline:

Skrevet

Nå har jeg i liket med lunacia, ikke satt noen dato for bryllupet. Men jeg ønsker meg myyye heller en hund eller to, enn et barn. Samboer er enig med meg der. :wink:

Skrevet

Vi kommer nok til å starte prøvingen på bryllupsreisen :) På bryllupsdagen er min datter 4 år og 3mnd, og hans to døtre er 8,5 og nesten 5,5...

Men av og til er det hardt å vente... :)

Skrevet

Har baby jeg! Er 7 mnd nå og ca. 9 i brylluppet. Synes det er en større forpliktelse å få barn enn å gifte seg egentlig.........uansett anbefales det på det varmeste :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...