Gå til innhold

Rasist eller rasebevist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes raser i Norge, Vi har bergensere, trøndere, søringer og nordlendinger. De har alle forskjellige væremåter som de har til felles.

Siden jeg er så opptatt av det, er jeg rasist eller rasebevist?



Anonymous poster hash: 4dc4b...af6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Rasebevisst" og rasist er akkurat det samme. Vi har ikke forskjellige "raser" mennesker, spesielt ikke i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasebevist er bare et kvalmende utrykk rasister gjemmer seg bak.

Hvordan da? Jeg er bevisst på at det finnes forskjellige raser, i den forstand det finnes raser (etnisitet), altså er jeg bevist på disse forskjellene. Hvordan gjør det meg til en rasist?

Jeg hater afrikanere, men ikke mer en jeg hater nordmenn. Jeg hater bare flere afrikanere enn nordmenn fordi jeg vet om flere afrikanenere som gjør ting som gjør at jeg hater dem.

Anonymous poster hash: c50a4...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da? Jeg er bevisst på at det finnes forskjellige raser, i den forstand det finnes raser (etnisitet), altså er jeg bevist på disse forskjellene. Hvordan gjør det meg til en rasist?

Jeg hater afrikanere, men ikke mer en jeg hater nordmenn. Jeg hater bare flere afrikanere enn nordmenn fordi jeg vet om flere afrikanenere som gjør ting som gjør at jeg hater dem.

Anonymous poster hash: c50a4...031

Ble hjernedød av å lese det der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Hvordan da? Jeg er bevisst på at det finnes forskjellige raser, i den forstand det finnes raser (etnisitet), altså er jeg bevist på disse forskjellene. Hvordan gjør det meg til en rasist?

Jeg hater afrikanere, men ikke mer en jeg hater nordmenn. Jeg hater bare flere afrikanere enn nordmenn fordi jeg vet om flere afrikanenere som gjør ting som gjør at jeg hater dem.

Anonymous poster hash: c50a4...031

Det det blir for dumt.Du forstår at det ikke er det som ligger i begreper rasebevist.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

JA; det er forskjell på folk fordi de kommer fra forskjellige land. Nordmenn oppfører seg annerledes i væremåte enn f. eks albanere. Om det er det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det det blir for dumt.Du forstår at det ikke er det som ligger i begreper rasebevist.

Jeg forstår at det ikke er det DU legger i ordet. Jeg legger ingenting i det utover det ordet faktisk betyr. Jeg er bevisst på at det finnes mennesker som er anderledes enn meg i utseende og hudfarge, men det betyr ingenting annet enn at jeg trenger mer solkrem.

Anonymous poster hash: c50a4...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hjernedød av å lese det der :P

Da hadde du ikke så mye liv igjen fra før. Se posten over. Bare fordi noen bruker ett ord feil betyr ikke det at alle mener det samme når de bruker ordet.

Anonymous poster hash: c50a4...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde du ikke så mye liv igjen fra før. Se posten over. Bare fordi noen bruker ett ord feil betyr ikke det at alle mener det samme når de bruker ordet.

Anonymous poster hash: c50a4...031

Hvilket ord? Hva mener du? Les over det du skriver før du poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket ord? Hva mener du? Les over det du skriver før du poster.

Ordet rasebevisst kanskje? Det som blir diskutert? "bare fordi noen bruker ordet "rasebevisst" feil betyr det ikke at alle mener det samme når de bruker ordet.

Les postene over før du skriver? :P Det er ikke så mange ord som blir diskutert i her... Selv forstår jeg veldig godt hva jeg skriver.

Anonymous poster hash: c50a4...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

I norsk språkdrakt mistenker jeg at det faktisk finnes menneskeraser. Altså sammenligbart med hunder og katter. Det man er relativt enige om internasjonalt er at det ikke finnes underarter av menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...