Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, :)

Jeg studerer på universitetet, og får som regel B.

Innimellom C.

Men nå har jeg dessverre også blitt kjent med karakter E hele to ganger! :(

Dels pga jeg syntes fagene var tunge, og dels pga vanskeligheter i livet det semesteret det gjaldt.

Er sånn i tvil om jeg skal ta "må ta opp de eksamene" tankegangen, eller om jeg rett og slett skal la det være.

Hva ville dere ha gjort? / Hva har dere gjort i samme situasjon?

Er det "ille" å ha et par E'er på vitnemålet, dersom det ellers ser bra ut?

Anonymous poster hash: 9fc9b...0d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags studie går du? Hvis du går bla radiografi og sykepleie teller ikke karakterene så mye, heller mer arbeidserfaring, praksis og tilbakemelding i praksis. Går du studie der karakterer er det første en arbeidsgiver ser på så ville jeg kanskje vurdert å ta kont, du beholder jo uansett høyeste karakter. Hvis det er veldig krevende fag, men du likevel er sikker på at du klarer å lese deg opp på så kjør på :)

Skrevet

Hva slags studie går du? Hvis du går bla radiografi og sykepleie teller ikke karakterene så mye, heller mer arbeidserfaring, praksis og tilbakemelding i praksis. Går du studie der karakterer er det første en arbeidsgiver ser på så ville jeg kanskje vurdert å ta kont, du beholder jo uansett høyeste karakter. Hvis det er veldig krevende fag, men du likevel er sikker på at du klarer å lese deg opp på så kjør på :)

Helt feil å si at karakterene ikke teller.... Kanskje de ikke teller så mye når du skal ut i jobb, men med en gang du skal ta en videreutdannelse eller master betyr de en god del. Det er mange som glemmer det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha et snitt på C, kreves 4 B-er for å kompensere for 2 E-er. Jeg tror jeg ville tatt opp ett av dem hvis du har overskudd. Men du virker som en flink student, og jeg synes ikke du skal skamme deg over et par dårlige resultater når du har gode karakterer ellers :)

Anonymous poster hash: 5fe8a...c3b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker på hvor mye karakterene vil telle i forhold til jobb.

Studiet er en integrert master, dvs jeg er allerede inne på en 5-års grad.

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha et snitt på C, kreves 4 B-er for å kompensere for 2 E-er. Jeg tror jeg ville tatt opp ett av dem hvis du har overskudd. Men du virker som en flink student, og jeg synes ikke du skal skamme deg over et par dårlige resultater når du har gode karakterer ellers :)

Ja, har faktisk vært inne på tanken om å ta opp 1 av de :)

Takk for fine ord! Ble litt nedbrutt da jeg så resultatet og allerede begynner å tenke på å ta de opp igjen ..

Gjest Dude91
Skrevet

Hei, :)

Jeg studerer på universitetet, og får som regel B.

Innimellom C.

Men nå har jeg dessverre også blitt kjent med karakter E hele to ganger! :(

Dels pga jeg syntes fagene var tunge, og dels pga vanskeligheter i livet det semesteret det gjaldt.

Er sånn i tvil om jeg skal ta "må ta opp de eksamene" tankegangen, eller om jeg rett og slett skal la det være.

Hva ville dere ha gjort? / Hva har dere gjort i samme situasjon?

Er det "ille" å ha et par E'er på vitnemålet, dersom det ellers ser bra ut?

Nei, jeg har drittkarakterer fra 2. året på VGS pga. sykdom. Siden det ikke har betydning for videre studier anser jeg det likevel som irrelevant.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde definitivt tatt opp begge! Jeg hadde ikke overlevd med 2 E'er...

Anonymous poster hash: 78f3f...d11
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har faktisk vært inne på tanken om å ta opp 1 av de :)

Takk for fine ord! Ble litt nedbrutt da jeg så resultatet og allerede begynner å tenke på å ta de opp igjen ..

Bare hyggelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde ikke overlevd? :P

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Spørs helt hva slags studie man går og hva opptakskravene var for å komme inn.

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde ikke overlevd? :P

Nei.

Nei. Jeg forteller hva jeg ville ha gjort og hva jeg tenker om saken. Jeg ville aldri ha hatt to E'er.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Nei. Jeg forteller hva jeg ville ha gjort og hva jeg tenker om saken. Jeg ville aldri ha hatt to E'er.

Det var over 5 i snitt for å komme inn.

Opptakskravet var over 5 i snitt fra vgs. 5-årig studie. Bør vel ta opp en av de iallfall.. :/

Skrevet

Hvilket studie er det? Dersom det er økonomi eller juss burde du ta opp begge så fort som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket studie er det? Dersom det er økonomi eller juss burde du ta opp begge så fort som mulig.

Ikke økonomi eller juss nei.

AnonymBruker
Skrevet

Det var over 5 i snitt for å komme inn.

Hvorfor siterte du meg? Jeg ville fortsatt ikke ha hatt en eneste E. Jeg går for øvrig også på et studie som også krevde et høyere karaktersnitt på 5.

Skrevet

Ikke økonomi eller juss nei.

Det er fortsatt vanskelig å gi deg råd når du ikke vil si hva du studerer. Det er det som er avgjørende for om du burde ta de opp eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs helt hvilket fag og hvilket studie. Jeg fikk selv E på ex.phil, den E-en kommer jeg aldri til å ta opp igjen. Har riktignok to D-er fra første semester som jeg vurderer å ta opp igjen. Har helt klar overvekt av A og B etter de to D-ene, så det betyr nok ingenting i den store sammenhengen, men de er med på å trekke snittet mitt ned. Tar jeg de opp igjen vet jeg at jeg får A eller B, men det er liksom det å ha tid og ork til det.

Hvis du har overskudd til det og det er fag som betyr mye for deg og for hva slags type jobb du kan få, ville jeg tatt de opp. For eksempel hvis det er masterfag som er en del av spesialiseringen din. Ellers er det bare å la de stå.

Anonymous poster hash: d89d2...11d
Skrevet

Jeg ville tatt en eksamen på nytt. Den jeg har mest tro på at kommer til å gå greit. Karakteren E er ikke så gøy, men ved å ta opp begge ville det kanskje ha gått ut over de neste fagene. Da er det ikke verdt det, tenker jeg. En dårlig dag kan alle ha, så om du lar én E stå igjen, gjør det nok ingenting!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville tatt det på nytt

en E i et fag betyr jo at du ikke har kunnskap nok i det faget, som er en del av graden din

Anonymous poster hash: e27d7...fed
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...