Gå til innhold

Vival til Spania

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har resept på vival 5 mg, og vil veldig gjerne ha med den til Spania. Men jeg har bare etiketten på boksen. Der står der lege, apotek og navnet mitt på. Holder dette? Jeg har lest litt om det, og noen sier jeg trenger Schengen bevis, altså en slags kvittering fra apoteket. Men jeg har ingen mulighet. Reiser i natt. Noen sier at det skal gå bare jeg har boksen i bagasjen og ikke i håndbagasjen, mens andre sier at man ikke får lov til å ta med i bagasjen, at man MÅ ta den med i håndbagasjen med bevis at dette er mitt. Men på esken er det etikett med alt på, hvorfor jeg har fått de og som sagt apotek og lege..Er det noen som vet SPESIFIKT om hvordan dette fungerer? Jeg trodde det var nok med etiketten på boksen? Får ikke tak i noen former for andre type kvitteringer/bevis på hverken lege eller apotek nå... Og sove uten vival kan bli en utfordring.. Vil heller ha boksen hjemme enn å smugle den med meg, bare så det er klart :) Men har funnet så mye forskjellige forklaringer på dette om hvordan det fungerer, så igjen; noen som et SPESIKFIKT hvordan dette er? Håper på svar! God klem til alle!

Anonymous poster hash: a9bd4...728
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha med deg en Schengen-attest, men det er bare "bør", og ikke "må". Originalemballasje skal holde, hvor det står hva det er, pluss ditt navn på etiketten fra apoteket.

Du skal alltid legge nødvendige medisiner i håndbagasjen, fordi innsjekket bagasje kan bli borte, og da står du der.

Anonymous poster hash: cbeee...4dd
AnonymBruker
Skrevet

Det holder nok fint med emballasjen som er merket. Dette er for øvrig ikke vanlig i andre land, så skal du ta med noe inn i Norge, trenger du en attest av noe slag. Vival er ikke det sterkeste, så det skulle ikke være noe problem.

Anonymous poster hash: 05e35...789
Skrevet

Takk for svar! :) Jeg skal ut av norge, inn i spania og ut av spania og inn i norge igjen.. Litt rett for at det skal bli pes en av disse stedene når jeg skal gjennom sikkerhetskontrollen. Så også at det burde være med en attest fra lege/apotek på engelsk.. Har litt noia kjenner jeg, i hvertfall ettersom jeg overhode ikke har mulighet til å få noe som helst av kvitteringer/bevis, annet enn etikken på original emballasjen... Vurderer å bare droppe og ha den med, men da blir det ingen trivelig reise for meg. Sånn er det når man er dum og ALLTID finner ut av ting såppas sent at det er umulig å gjøre noe med det.. Vet jo ikke hvordan spanjolene reagerer på disse tablettene.. Livredd for bot eller fengsel?! Eller bli tatt med på bakrommet.. Jeg har jo ikke gjort noe galt, disse tablettene har jeg jo lovlig.. Blir litt engstelig om de ikke skulle tro på meg, eller jeg faktisk gjør noe galt selvom jeg tror jeg gjør det riktige...

Skrevet

Det er forresten 100 tabletten (nå 99), og da skulle det tydeligvis i HVERTFALL ha dokumentsasjon, siden det holdt i over 30 dager! Og på pakningen står det jo både dato og hvor mange piller det er...

AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten 100 tabletten (nå 99), og da skulle det tydeligvis i HVERTFALL ha dokumentsasjon, siden det holdt i over 30 dager! Og på pakningen står det jo både dato og hvor mange piller det er...

Ikke ta med deg alle sammen da! Ta med deg så mange som du trenger og ikke mer enn det. Dette går greit.

Anonymous poster hash: 05e35...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...