Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal flytte snart og vurderer å gjøre det nye hjemmet så "personlig" som mulig. Kjøpe brukt, pusse opp møbler, bruke tid på dette istedenfor å bare kjøpe nytt fra ikea og si det ferdig med det.

I tillegg er det jo både billig og miljøvennlig!

Hva har dere kjøpt brukt som dere har hjemme?:) (Legg GJERNE ved bilde om dere har noen gode tips)

Hva burde man kjøpe nytt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har alltid satset på å kjøpe mest av brukte møbler. Enkelt å male i ønsket farge er det også. Skal snart flytte igjen og er begynt på scratch med nye brukte møbler. Jeg har et spisebord med klaffer, stoler og krakker som passer til både bord og annet bruk. Kommode i furu som skal males og byttes knotter på senere. Leter etter en fin skjenk eller bokhylle. Ellers har jeg det meste av nips, speil, pynt, vaser kjøpt brukt.

Litt vanskelig å følge en ren fargekode (svart og hvitt) men det går om du passer på å være streng mot deg selv :P Jeg leier nå, så har ikke bilder som er verdt å legge ut.

Anonymous poster hash: 7980a...79c
Skrevet

Får ikke lagt ut bilder, men det meste er brukt bortsett fra seng/madrass. Har ektorp sofa fra Finn, kommoder og vitrineskap jeg har kjøpt til gi-bort-pris som jeg har malt, speil, lamper fra gjenbruksbutikk til 25 kr (pluss et par gratis fra Facebook), skjenk fra 40-tallet, spisestue i rustikk utførelse med rottingstoler jeg kjøpte av ei venninne, linskap fra 30-tallet som er i ferd med å males. Bombay bokhylle jeg har beholdt original stil. Rokokko salongbord jeg har malt. Mao veldig hummer og kanari, men ting passer fint sammen, det er personlig, og jeg har brukt lite penger.

Drømmehjemmet er det nok neppe (enda), men det føles godt å ikke bidra til overforbruk :)

Skrevet

Så å si alt er brukt her. Meste ble kjøpt på fretex og lignende butikker. Kan ikke huske hva som ikke er nytt, tror det er bare senga, ellers så er alt brukt. Ingenting har vært nødvendig å pusse opp, da det fortsatt er i veldig god stand. Har ikke noen bilder nå, men skal se om jeg får til å rydde litt i dag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...