snoker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Jeg trakk visdomstannen min på tirsdag, den kom ut uten problemer og jeg fikk med meg paralgin forte hjem.. Fikk beskjed om at smertene skulle gå over gradvis men her sitter jeg fortsatt med smerter. Våkner om natten med smerter, ibux og paracet tar ikke smertene bort og det eneste som hjelper er paralgin.. Det er ømt på hele venstre overkjeve, boret også et hull to tenner bor fra visdomstanna så det har nok kanskje noe å si på hvorfor det er ekstra ømt og vondt på den siden av kjeven? Føler ikke det er betent (enda) og det kjennes ut som det gror fint, er bare vondt, skyller munnen flere ganger om dagen med munnskyld jeg fikk med fra tannlegen.. Hvor lenge er det vanlig å ha vondt egentlig?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 1-2 uker er vanlig. IKKE slutt med smertestillende for tidlig (gjorde det selv etter 5 dager, og hadde VONDT). Ta paracet etter klokka (hver 3-4 time) Ibux kan hemme grofasen, så er ikke anbefalt. Ta paralgin forte etter behov også (men ikke overdriv da det er mye paracet i den også) Anonymous poster hash: 4cd19...32d 1
GammelKaktus Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har ikke hatt så vondt etter at jeg trakk mine, tror jeg tok en paracet før jeg trakk og en etter og det var det Men nå boret ikke jeg i noen av tennene mine på den tiden så det er jo godt mulig at det er derfor du kjenner det veldig godt. Hvis det er like jævlig på tirsdag når det har gått en uke, så kontakter du de. Meningen er jo at det gradvis skal bli mindre smerte ikke mindre. Når det er sagt så har jeg nettopp boret i seksårsjekslene mine i overkjeven på hver side, og smertene jeg har hatt etter det var mye verre enn når jeg tok visdomstennene Nå er det nesten to uker siden jeg boret og det er først nå det er levelig uten paracet. Håper du blir bedre snart
snoker Skrevet 20. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2014 Takk for fine svar begge to da fortsetter jeg med smertestillende også kontakter jeg tannlegen om det ikke blir bedre
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Om du har vondere nå enn de første 24-48 timene etter trekking, ville jeg kontaktet tannlegen umiddelbart. Det kan være alveolitt (betennelse)/"dry socket". Anonymous poster hash: e8b4d...adc
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Tviler på det er dry socket, for det gjør INNI HELVETE vondt. Men ja, det er normalt at smertene avtar og at de kommer tilbake litt. Jeg gikk på smertestillende i en uke, og så ble det gravdvis bedre. Dry socket er også ganske sjeldent Anonymous poster hash: 5fec5...157
snoker Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2014 Det er fortsatt utrolig vondt og ømt, i morgen er det en uke siden trekking og jeg syns ikke smertene har blitt noe bedre på den uken. Jeg våkner med vondt om natten, smertene kommer med en gang jeg står opp og sitter dønn gjennom hele dagen ved mindre jeg tar paralgin forte. Paracet og ibux hjelper ingen ting da smertene sitter for dypt på et vis.. Jeg blir så sliten av dette, jeg er veldig sliten fra før og litt nede for tiden, og med disse smertene på toppen av det så har jeg det ikke noe bra, gjør vondt å smile skikkelig og ikke føler jeg for å smile heller, jeg er gretten og på dårlig humør frem til smertestillende virker. Men nå¨er jeg tom for paralgin, og jeg lurer på om jeg bør ringe legen min for å få en ny resept? Jeg har gått to dager uten smertestillende nå og i går gikk jeg å gråt når jeg hadde muligheten fordi jeg blir så utslitt av dette.. Det smaker ikke betennelse, men det er hovent bak i krateret, ingen hvite flekker sier sambo..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå