Gå til innhold

Yulin festivalen


Ghost Hunter

Anbefalte innlegg

Finnes det en måte å få en stopp for sånt?
Hvordan kan de ha en festival hvor de slakter og spiser våres beste venner? Det er helt grusomt. For en grusom gruppe mennesker som besøker festivalen.
Hvordan kan kineserne ha et sånt forkastelig syn på det vakreste som finnes?

Sier ikke at det hadde vært greit om det var griser de slaktet (spiser verken kjøtt, fisk eller kylling selv) men dere forstår sikkert hva jeg mener.

Kan man ikke sette hardt mot hardt? Det er mange, mange tusen som er i mot dette. Hvorfor ikke gjøre oppgjør, når underskriftskampanjer ikke alltid ser ut til å hjelpe stort i slike saker?

Det er bare helt grusomt å tenke på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hund er faktisk ganske godt (synes jeg da)
Jeg synes også kanin og hest er godt...men det er jo ikke noe jeg spiser hver dag.

Det som er normalt for dem, er ikke normalt for oss, annen kultur og matvaner.
Selvom du ser på hunden som vår beste venn og det vakreste som finnes så kan den være mat for andre.
Mange av de hundene som er avlet opp til den festivalen egner seg ikke som husdyr,de er avlet opp kun til mat.

Er det riktig at vi avler opp kyr/okse,sauer, høne bare for maten?
Er jo akkurat det samme. Noen avler kaniner bare for kjøttet sin skyld, andre hest.
Hva med oppdrettsfisk? Hvor flere tonn laks eller annen oppdrettsfisk dør i mærene fordi det ikke er nok plass eller dør av stress? *no stress det er jo bare en fisk...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund er faktisk ganske godt (synes jeg da)

Jeg synes også kanin og hest er godt...men det er jo ikke noe jeg spiser hver dag.

Det som er normalt for dem, er ikke normalt for oss, annen kultur og matvaner.

Selvom du ser på hunden som vår beste venn og det vakreste som finnes så kan den være mat for andre.

Mange av de hundene som er avlet opp til den festivalen egner seg ikke som husdyr,de er avlet opp kun til mat.

Er det riktig at vi avler opp kyr/okse,sauer, høne bare for maten?

Er jo akkurat det samme. Noen avler kaniner bare for kjøttet sin skyld, andre hest.

Hva med oppdrettsfisk? Hvor flere tonn laks eller annen oppdrettsfisk dør i mærene fordi det ikke er nok plass eller dør av stress? *no stress det er jo bare en fisk...*

Hund er godt? Unnskyld meg, men hvordan kan du mene at det er ok å spise hunder? Ville det vært ok å avlet opp mennesker å spist de også da? Hunder er smarte dyr, og selv om noen hunder er avlet opp til å bli mat, er hunden ment til å være våres følgesvenn. Det er jo en grunn til at den festivalen er svært dårlig likt verden rundt. Hundene blir mishandlet før de dør, og de blir slaktet på verst tenkelig vis. Enkelte hunder blir kokt levende rundt om. Det er IKKE greit.

Og nei. Jeg synes ikke det er ok å avle opp griser for å spise de også. Derfor spiser jeg heller ikke kjøtt. Jeg spiser ikke kylling og jeg spiser heller ikke fisk. Jeg skal også slutte helt med egg, melk og all type animalsk olje.

Kanskje det er greit å spise hund i kina...kanskje det er "ok" å voldta en kvinne i Iran...men ærlig talt, det betyr ikke at det er akseptabelt å gjøre det. Man skal behandle alt liv med respekt. Folk skal få mene og gjøre det de vil, så klart, men innerst inne vet alle hva som er rett og galt. Og en festival hvor de dreper og spiser hunder ER rett og slett ikke greit. De aller fleste vet det, med mindre de er blottet for intelligens. Noen er bare så egoistiske at de ikke bryr seg. Det, eller så er de sadister som nyter å se andres lidelse. Kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...jeg har spist hund 3 ganger til nå og kommer GARANTERT til å gjøre det når jeg drar tilbake til S.korea :)
Første gangen visste jeg ikke at det var hund en gang..
Før jeg ble fortalt det :fnise:
Og de andre gangene visste jeg det,

Men jeg ser absolutt ikke problemet i å spise hund,klart de burde bruke ett mer humant avlivnings system enn det de gjør idag. For dyr føler jo smerte de og.
Men mennesket har spist kjøtt i flere tusen år, vi er typiske "altetere" vi kan så og si spise alt vi kommer over.

Men altså jeg skjønner jo at uansett hva jeg skriver så blir det en litt "lost case" fordi du er jo vegetarianer, snart veganer.
Og de som er ekstreme vegetarianere/veganer orker jeg rett og slett ikke å diskutere kultur og mat med, for alt jeg sier blir feil og jeg skulle ikke hatt noe jeg skulle ha sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer ikke på at de spiser hund, men måten de blir avlivet på.

Nå spiser vi jo gris, som er like smarte som hunder, høner er ikke så dumme de heller, hester, kyr. Vil ikke si noen av de er "mindre verdt" enn hunder. Men de kan ihvertfall avlive de på en human måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...jeg har spist hund 3 ganger til nå og kommer GARANTERT til å gjøre det når jeg drar tilbake til S.korea :)

Første gangen visste jeg ikke at det var hund en gang..

Før jeg ble fortalt det :fnise:

Og de andre gangene visste jeg det,

Men jeg ser absolutt ikke problemet i å spise hund,klart de burde bruke ett mer humant avlivnings system enn det de gjør idag. For dyr føler jo smerte de og.

Men mennesket har spist kjøtt i flere tusen år, vi er typiske "altetere" vi kan så og si spise alt vi kommer over.

Men altså jeg skjønner jo at uansett hva jeg skriver så blir det en litt "lost case" fordi du er jo vegetarianer, snart veganer.

Og de som er ekstreme vegetarianere/veganer orker jeg rett og slett ikke å diskutere kultur og mat med, for alt jeg sier blir feil og jeg skulle ikke hatt noe jeg skulle ha sagt..

Jeg er på ingen måte ekstrem av meg. Men de som spiser hunder kan umulig ha hund selv.

For meg ville det ikke vært noen forskjell på å spise hund eller mennesket. Ja,det sier kanskje mer om meg enn deg, men sånn er det nå bare.

Jeg har forståelse for at ikke alle dyr kan løpe fritt og gjøre som de vil, det ville blitt kaos. men de skal allikevel respekteres. Alt liv burde respekteres.

Men det er hjerteskjærende å vite at sånne som han som nå ligger å snorker ved siden av meg i sengen, han som blir glad når han ser jeg våkner og som gir meg ALL tillit han har, blir brutalt slaktet å spist. Hunder har utrulig mye kjærlighet i seg...også har de egne festivaler hvor de slakter og spiser dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er hjerteskjærende å vite at sånne som han som nå ligger å snorker ved siden av meg i sengen, han som blir glad når han ser jeg våkner og som gir meg ALL tillit han har, blir brutalt slaktet å spist. Hunder har utrulig mye kjærlighet i seg...også har de egne festivaler hvor de slakter og spiser dem....

Men hvorfor er det verre enn å spise andre dyr? Jeg forstår ikke den tankegangen i det hele tatt.

Jeg har hatt en kylling boende hos meg en liten stund - liten fyr med masse personlighet, noe av det nydeligste jeg har sett. :) Her på gården har vi minigriser som også er utrolig flotte. Hvorfor er det sykere at noen spiser hunder enn at noen spiser slike dyr? Uvant for oss, ja - men verre er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte ekstrem av meg. Men de som spiser hunder kan umulig ha hund selv.

For meg ville det ikke vært noen forskjell på å spise hund eller mennesket. Ja,det sier kanskje mer om meg enn deg, men sånn er det nå bare.

Jeg har forståelse for at ikke alle dyr kan løpe fritt og gjøre som de vil, det ville blitt kaos. men de skal allikevel respekteres. Alt liv burde respekteres.

Men det er hjerteskjærende å vite at sånne som han som nå ligger å snorker ved siden av meg i sengen, han som blir glad når han ser jeg våkner og som gir meg ALL tillit han har, blir brutalt slaktet å spist. Hunder har utrulig mye kjærlighet i seg...også har de egne festivaler hvor de slakter og spiser dem....

Altså jeg er veldig glade i hunder, kaniner, hester,hval, sel, kyllinger, griser, alle dyr, men jeg spiser kjøtt også :)

Når jeg var liten så avlet familien min kaniner.

En dag la jeg merke til at den ene hann kaninen med turkis bånd var borte.

Etter mye om og men, fortalte faren min under middagen "Nå spiser vi Trampe, M"

Også fortalte han hvorfor, kaninene var bare til avl og vi solgte pelsen.

Jeg var veldig glad i dem alle sammen, vi ga dem kjærlighet og kos..

Til vi...vel drepte dem for å spise dem...

Jeg ser absolutt ikke problemet er det å spise hund værre enn det å spise kanin?

Begge to er jo "kjæledyr"..Og bare for å sette det litt på spissen...Hvorfor er det slik at noen blir skambitt av hunder (særlig barn)og likevel tør vi å påstå at hunder er menneskets bestevenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å sette det litt på spissen...Hvorfor er det slik at noen blir skambitt av hunder (særlig barn)og likevel tør vi å påstå at hunder er menneskets bestevenn?

Fordi ingen hunder biter for å være slemme. De biter fordi de får vondt, fordi de blir skremt, eller fordi de har prøvd å vise at situasjonen ikke er OK, men menneskene forstår ikke deres signaler.

Jeg er enig i at det ikke er verre å spise kanin (eller gris, kylling, osv) enn hund - men det beste for alle hadde vært om vi ikke så på det som menneskets rett å utnytte og drepe dyr i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ingen hunder biter for å være slemme. De biter fordi de får vondt, fordi de blir skremt, eller fordi de har prøvd å vise at situasjonen ikke er OK, men menneskene forstår ikke deres signaler.

Jeg er enig i at det ikke er verre å spise kanin (eller gris, kylling, osv) enn hund - men det beste for alle hadde vært om vi ikke så på det som menneskets rett å utnytte og drepe dyr i det hele tatt. :)

Nei for løven har ikke rett til å drepe antilopen heller..

La oss utdrydde alle rovdyr, slik at alle dyr som er fredelige kan få lov til å gå i fred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for løven har ikke rett til å drepe antilopen heller..

La oss utdrydde alle rovdyr, slik at alle dyr som er fredelige kan få lov til å gå i fred...

Det er naturlig for rovdyr å spise kjøtt, det er det eneste de greier å ta opp næring fra. Slik er det ikke med mennesker.

Det beste hadde vært å bare la naturen og dyra være i fred. Ikke avle opp dyr kun for å utnytte dem senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig for rovdyr å spise kjøtt, det er det eneste de greier å ta opp næring fra. Slik er det ikke med mennesker.

Det beste hadde vært å bare la naturen og dyra være i fred. Ikke avle opp dyr kun for å utnytte dem senere.

Mennesket er altetere, vi har tenner som er istand til å spise kjøtt..

Da vi egentlig ikke er utviklet med skarpere tenner og klør så er det godt mulig at vi egentlig er åtseletere, men de spiser jo kjøtt de også.

Idag har vi jo kosttilskudd så det er jo bra for de som velger å ikke spise kjøtt,egg,fisk og fugl.

Da får de den nødvendige næringen som vi andre får via å spise det vi er skapt til å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven

Det er naturlig for rovdyr å spise kjøtt, det er det eneste de greier å ta opp næring fra. Slik er det ikke med mennesker.

Det beste hadde vært å bare la naturen og dyra være i fred. Ikke avle opp dyr kun for å utnytte dem senere.

mennesker trenger både kjøtt og planteføde for å få i seg alle næringstoffene vi trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fleste steder er de jo ikke vanlig å spise carnivores

En sjelden gang kan vi spise bjørn :fnise: (Bjørn er alteter den også)

Men om man spiser omni eller carnivores så tar de fleste å styrer unna leveren da den er proppfull av Vit.A, og det kan gi vitamin A forgiftning x)

Jeg tror grunnen vi spiser planteetere er at kjøttet kan virke mørere + det er mer kjøtt på dyret.

Enn hos enkelte rovdyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mennesker trenger både kjøtt og planteføde for å få i seg alle næringstoffene vi trenger

Nei, det er bare tull. Folk flest har ikke peiling på kosthold og næringstoffer, likevel tror de at man ha kjøtt. Noe ingen kostholdseksperter og folk som faktisk har peiling er enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lurven

En sjelden gang kan vi spise bjørn :fnise: (Bjørn er alteter den også)

Men om man spiser omni eller carnivores så tar de fleste å styrer unna leveren da den er proppfull av Vit.A, og det kan gi vitamin A forgiftning x)

Jeg tror grunnen vi spiser planteetere er at kjøttet kan virke mørere + det er mer kjøtt på dyret.

Enn hos enkelte rovdyr :)

er det ikke bare bjørn og gris som er omni foruten om mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Nei, det er bare tull. Folk flest har ikke peiling på kosthold og næringstoffer, likevel tror de at man ha kjøtt. Noe ingen kostholdseksperter og folk som faktisk har peiling er enig i.

Finnes det noen planter som feks har b12 vitamin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare bjørn og gris som er omni foruten om mennesker?

Villsvin også :)

Egentlig er ulver,coyote og hunder omnivores også, da dietten ofte består av 60% kjøtt og resten frukt,grønt og andre planter.

Men de tar ikke skade av å bare spise kjøtt, men er det lite kjøtt så er det ofte de starter å spise grønt for å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...