Gå til innhold

Hvordan lyge til foreldre om alkohol?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 16 begynte jeg å drikke jeg også, og tenkte jeg skulle være lur å skjule det så sluttet å drikke noen timer før jeg skulle hjem, og følte meg relativt edru da jeg ruslet inn døra hjemme og sa godnatt. Våknet dagen etter og var veldig fornøyd med at de ikke hadde merket noe... Helt til pappa sa "Lyst på kake eller er du klein i dag?"

Så.. de merker det selv om an prøver å skjule det.

Anonymous poster hash: a5f45...f8a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ljug til foreldrene dine!

Anonymous poster hash: 1d5f9...45a

Skrevet (endret)

Tro meg, det er mye bedre å være ærlig med foreldrene dine :) Kommer vel neppe som noen overraskelse på dem uansett. Jeg var alltid åpen om at jeg drakk alkohol og det gjorde at foreldrene mine stolte mer på meg.

Endret av Apocalypse
  • Liker 2
Skrevet

Synes du skal være åpen med foreldrene dine om at du drikker på fest.

Foreldrene dine setter garantert pris på det! Har selv tenåringsjente, og jeg er ikke dummere enn at jeg skjønte at hun og venninnene drakk på fest. Dessuten har jeg sagt til henne at hun må ringe meg eller faren hvis det er noe, tenker da på om hun kommer opp i en situasjon hun ikke kontrolerer, eller at hun drikker seg overstadig og trenger å bli hentet. Det er viktig for meg at hun er trygg på at hun alltid kan ringe og ikke være redd for at vi skal bli sinte pga hun har drukket alkohol.

• Liker 2
Skrevet

Ja men du må fortelle, til foreldrene at du har lyst å drikke litt med venner dine.

DU må være ærlig, kanskje hun kommer til å kjøpe noe drikke til deg, kanskje.

Skrevet

Mødre vet alt. Det er umulig å skjule noe for dem. :biggrin:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

På fredag (i morgen) skal jeg på en fest, problemet er bare at jeg må hjem igjen etterpå og jeg har forferdelig lite lyst til at foreldrene mine skal finne ut om at jeg drikker og feste. Såå, noen der ute som har noen gode tips til hvordan jeg kan unngå at de finner det ut / merker at jeg har drukket?

Jeg er 16. Og trenger ikke en preken om at jeg ikke trenger å drikke før jeg blir 18. ;-)

Anonymous poster hash: 8724d...1ad

Anonymous poster hash: 8724d...1ad

Foreldre skjønner det aller meste.

Da jeg var på den alderen, var det mange som tygde i seg mengder med Fishermans Friend på vei hjem, fordi de skulle gjennom "lukteprøve". Foreldrene lot seg nok lure med vilje, for samme hvor mye Fishermans Friend eller andre sterke halstabletter man gafler i seg, så kjennes alkoholånde igjennom (tro meg - jeg drikker nemlig ikke alkohol lenger, men det gjør samboer. Det skal lite alkohol til før han stinker som et destilleri eller bryggeri når han kommer hjem...). Så den "luktetesten" var nok mest for å ikke få hjem helt døddrukne tenåringer...

Pass på deg selv. Ikke drikk fort, hold deg unna sprit. Og få i deg vann underveis. Og om ulykken skulle skje, og du eller noen av vennene dine blir altfor fulle og må under oppsikt av voksne, så ring foreldrene dine. Du vil garantert få en skrape, og ikke få dra på fest på en stund, men de vil være takknemlige for at du stoler nok på dem til å ringe de. Husk - de har også vært ungdommer en gang i tiden. ;)

Anonymous poster hash: cae94...c68

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...