AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Hei! På fredag (i morgen) skal jeg på en fest, problemet er bare at jeg må hjem igjen etterpå og jeg har forferdelig lite lyst til at foreldrene mine skal finne ut om at jeg drikker og feste. Såå, noen der ute som har noen gode tips til hvordan jeg kan unngå at de finner det ut / merker at jeg har drukket? Jeg er 16. Og trenger ikke en preken om at jeg ikke trenger å drikke før jeg blir 18. ;-) Anonymous poster hash: 8724d...1ad Anonymous poster hash: 8724d...1ad
Gjest Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Foreldrene kjenner deg og merker om du har drukket. 15
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Tro meg, de merker det Da jeg var 15 år trodde jeg ikke mamma merket jeg hadde drukket litt (var småbrisen) men hun brydde seg ikke nevnverdig, bare sa hun ikke ville jeg skulle drikke meg fra sans og samling. Det er ikke til å unngå av mindreårige drikker. Drikk med måte,så går det bra Anonymous poster hash: a0dcd...550 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Sov hos en venninne Anonymous poster hash: 6d1d7...269 1
Dricka Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Du stopper å drikke før du blir altfor full sånn at du rekker å bli edru før du skal hjem igjen. Spis og drikk masse vann. 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Hvis du skal hjem sent, så begynn å drikk relativ tidlig, slik at du stopper å drikke tidlig. Regner med du ikke tåler så frykelig mye uansett Spis mat innimellom slagene og drikk vann. Anonymous poster hash: efbaa...5cb
Sylvari Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 De merker det. Barn på alder som deg liker å tro at de er flinke til å skjule det, men de er ikke det. Ingenting er mer åpenbart enn en full unge =p 11
Fiolinisten Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Tro meg, de finner det ut uansett. Er nesten ikke noe vits å lure seg unna det. Bedre å bare si at en skal ut å drikke, egentlig. 2
Cruulen Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Hvis du skal hjem sent, så begynn å drikk relativ tidlig, slik at du stopper å drikke tidlig. Regner med du ikke tåler så frykelig mye uansett Spis mat innimellom slagene og drikk vann. Anonymous poster hash: efbaa...5cb Dette er vel den beste måten å ikke bli oppdaget på vil jeg si, men tviler på at de ikke ser det uansett, husk på at alkohol lukter. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Hadde heller vært ærlig. De har kjent deg i 16 år og har selv erfaring med alkohol, de merker det lett, og det blir bare flaut. Anonymous poster hash: 3c0e4...fc8 2
Gjest SoccerPlayer Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 De merker det uansett så ikke prøv å lur dem. Jeg har prøvd mange ganger uten hell.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 Dette er vel den beste måten å ikke bli oppdaget på vil jeg si, men tviler på at de ikke ser det uansett, husk på at alkohol lukter. Har prøvd det et par ganger i min ungdom, og det har gått sånn halveis greit. Men det skal bare et par slurker til før man ikke klarer å begrense seg, og da går jo hele planen i vasken Man kan liksom ikke drikke seg drita hvis man skal satse på å unngå å bli oppdaget. Mest sannsynlig merker foreldrene dine det uansett TS. Sov til en venninne e.l Anonymous poster hash: efbaa...5cb 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 19. juni 2014 #14 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har alltid vært ærlig med mine foreldre (eller pappa) om sånt og funnet ut at ærligheten på den kanten varer aller lengst. Da er de forberedt og de vet hvordan de skal reagere. Ja, jeg fikk lov til å drikke da jeg var 16 - men kun det lille av sprit jeg fikk. Siden de allerede hadde vært så greie så tok jeg aldri noe mer enn det de gav meg heller. Foreldrene dine vil merke at du har drukket uansett. Både på grunn av lukt, endring på pupilene dine og evt måten du er på og hvordan du snakker. Foreldrene dine vil kanskje fatte mistanke allerede før du drar på festen.
Gjest øst94 Skrevet 19. juni 2014 #15 Skrevet 19. juni 2014 Du er kul. Det er så standard svar fra noen her inne, det - å komme med sarkastiske ytringer mot en person som spør om et helt legitimt spørsmål som h*n lurer på. Hva er poenget? Ett forum er til - å spørre spørsmål og få svar, eller? On topic: Ikke si at du skal drikke, men drikk litt (Like.. "HEI, STIKKER JEG, SKAL DRIKKE MEG DRITA". Nei.). Ikke drikk deg fra sans og samling, og når du da kommer hjem finner du fort ut om foreldrene dine merker det og vil ta det opp, eller ikke. Ikke skjul det for de, vær åpen om det og fortell realiteten hvis de spør. At du ønsker å utforske, og lære deg å kjenne grensene dine. Samt selvfølgelig at det er helt normalt blant folk på alderen din - for det er det. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #16 Skrevet 19. juni 2014 Du er kul. Du er dårlig til å forstå ting som blir sagt ts Anonymous poster hash: 8724d...1ad
Smk Skrevet 19. juni 2014 #17 Skrevet 19. juni 2014 Jeg holdt det skult en stund ved å bare late som jeg var edru og drakk masse vann før de henta meg og sånn. Men helt ærlig, så synes jeg du skal fortelle dem det. Tror de synes det er tryggere at de vet hva du holder på med, og kan hente deg om du drikker deg helt utenfor eller sånn. Så lenge de vet hva du gjør, hvor festen er og hvem som er der, så skal det som regel gå greit. Mine foreldre trodde jeg var ganske strenge på sånt så jeg venta nesten et år, men nå kjører de meg, henter meg osv. Det er greit å vite at man ikke trenger å slette telefon-nummerene til foreldrene, og skjerpe seg sånn hvis man skal sove hjemme. Det at du forteller dem det, vil også få dem til å stole mer på deg også. Og da får du nok lov.
Cascade Skrevet 19. juni 2014 #18 Skrevet 19. juni 2014 De vet det så ikke gjør noe for å skjule det. Vitsen med å drikke er å vite når man skal stoppe, det er noe nordmenn aldrig har funnet ut.
fortvila89 Skrevet 19. juni 2014 #19 Skrevet 19. juni 2014 dette er ikke en preken, men ikke drikk i den alder. du blir et leketøy for gutta. ingen på din alder som kan og drikke. før eller senere angrer du veldi på at du har drukket. det skjer desverre til oss over 20 og;P
Gjest Coolaid Skrevet 19. juni 2014 #20 Skrevet 19. juni 2014 (endret) Enten må du unngå dem totalt eller så finner de det ut. Foreldre er ikke dumme, det er tenåringer som er dumme noen år av livet. Det tar en del år før dere forstår at verden ikke bare handler om dere og at vi foreldre får med oss det aller aller meste. Det du tror vi ikke ferskere dere i vet vi om, men velger å overse. Hjemme hos oss er vi eksperter på å håndtere usannheter. Ta vare på deg selv når du gjør dumme ting. Endret 19. juni 2014 av Coolaid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå