Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Er de veldig tunge?:) er Emmaljunga jeg har en knapp på:)

City bagen som kommer til City Cross er ikke spesielt tung, men mulig edge duo og mondial sin er tyngre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siljes har basert seg på samme priser som kattis i alle fall. jeg fikk pris på 8990 eller noe. Det som gjør at jeg kommer til og kjøpe den i Norge er garantien, mye kan skje det første året.

Æsj, Da er de nok billigere i karlstad :) Nå ble jeg skuffaa Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/emmaljunga-2015-stelleveske-exclusive.html

Hvis du ser øverst i linken, så er dette mondial med classic crome, var jo bare snakk om noen hundrelapper. Da drar jeg til Fredrikstad isteden, kortere vei med tanke på reklamasjoner osv

Jeg skrev feil :fnise: Er edge og ikke mondial jeg vil ha. Og da blir det faktisk over 1000 kroner billigere :P

Og vi bor veldig nærme karlstad så her er ikke avstand noe problem :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tenkt å kjøpe brukt vogn. Noen tanker? Hva bør vi være "obs" på? :)

Vi tenker også brukt.. Lurer på om det er noe spesielt vi bør være obs på vi også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste ikke at emmaljunga var svensk trodde den var norsk :fnise:

Det er nærmest for meg å dra til Svinesund de har en stor Outlet der. Happyland tror jeg at den heter. Men på sidene deres så ser det ikke ut som at de har emmaljunga. Den i Fredrikstad hørtes interessant ut også bare hvis prisene ikke er så forskjellige. Vet at man kan spare opptil 3000 kroner vet å kjøpe i Sverige.

Skal absolutt se på den anbefalingen :). Tror jeg først bestemmer meg etter å ha sett og prøvd de vognene i butikken. Mannen må også være med da han må teste om den passer til høyden hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Viste ikke at emmaljunga var svensk trodde den var norsk :fnise:

Det er nærmest for meg å dra til Svinesund de har en stor Outlet der. Happyland tror jeg at den heter. Men på sidene deres så ser det ikke ut som at de har emmaljunga. Den i Fredrikstad hørtes interessant ut også bare hvis prisene ikke er så forskjellige. Vet at man kan spare opptil 3000 kroner vet å kjøpe i Sverige.

Skal absolutt se på den anbefalingen :). Tror jeg først bestemmer meg etter å ha sett og prøvd de vognene i butikken. Mannen må også være med da han må teste om den passer til høyden hans.

Siljes baserer i alle fall prisene sine på det samme som kattis, som er den forhandleren nærmest grensen. Har vært innom Siljes flere ganger og de er veldig kunnskapsrike og veldig god service. Vi kommer nok til å handle vogn der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper noe som super nitro kan være lurt der du bor spiremor :) Den er veldig lett, ekstra smal og har god størrelse på bagen..Et lite tips :)

Den var kjempesmart! Gubben så den da han kom hjem og utbrøt "den var fin!". Han lurte på om det går an å snu sportsdelen så ungen kan se framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Den var kjempesmart! Gubben så den da han kom hjem og utbrøt "den var fin!". Han lurte på om det går an å snu sportsdelen så ungen kan se framover?

Både bag og sportsdel er vendbare😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er flere som har studert sykepleie her, og kanskje dere kan gi meg noen råd?;) Jeg begynner på sisteåret på sykepleien nå, og har termin et par-tre uker før bacheloroppgaven skal inn. Jeg har veldig lyst til å få levert den før jeg tar permisjon, er dette gjennomførbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det er flere som har studert sykepleie her, og kanskje dere kan gi meg noen råd?;) Jeg begynner på sisteåret på sykepleien nå, og har termin et par-tre uker før bacheloroppgaven skal inn. Jeg har veldig lyst til å få levert den før jeg tar permisjon, er dette gjennomførbart?

Kommer jo veldig an på formen, men jeg hadde ikke klart det, med mindre jeg hadde vært så effektiv at jeg hadde fått levert før fødsel. Uansett hadde det endt opp med å være hastverksarbeid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo veldig an på formen, men jeg hadde ikke klart det, med mindre jeg hadde vært så effektiv at jeg hadde fått levert før fødsel. Uansett hadde det endt opp med å være hastverksarbeid.

Æsj, greia er at vi må skrive i par. Og da vil jeg helst skrive med en som jeg vet har samme ambisjoner som meg, og at vi jobber godt sammen. Er redd for at dersom jeg utsetter det så må jeg skrive sammen med en som jeg ikke jobber så godt sammen med. Jeg får ta en prat med rådgiveren;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg hadde klart det... :/ det ble mye hastearbeid på slutten selv om jeg egentlig var flink til å disponere tiden.. Dere har ikke mulighet til å få starte før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men er nødt til å få ut litt frustrasjon, kanskje noen har vært eller er i samme situasjon?
Jeg har aldri hatt et godt støtteapparat med tanke på foreldre og slekt, eneste "støtten" jeg har pleid å få er om jeg gjør noe de ønsker jeg skal gjøre. Trodde kanskje mamma og pappa kom til å bli kjempeglad av å høre at de skal bli besteforeldre, men reaksjonen er så skuffende :( Kanskje ikke overraskende, men jeg skulle gjerne ønsket meg litt mer engasjement...

Jeg ringte og fortalte dem om graviditeten, og da var reaksjonen "Ååh, det var artig ja. Blir spennende ja. Mhmm. Ja." Vi dro på besøk dagen etter, og da hørte vi ingenting! Ikke et kvekk! Ikke en klem, ikke et smil, det var som om de hadde hatt et alvorlig hukommelsestap og ikke husket at jeg sa jeg var gravid dagen før. Men senere da samboer kom inn og møtte mamma(han hadde stått ute og snakket med pappa) sier hun på en skarp måte "ja, bra arbeid! ;)". Blir så lei meg :( Heldigvis ser jeg litt engasjement i pappa, han har alltid vært den stille "stein"-typen, og sier faktisk iblant "ja, nå blir det spennende til våren! :)" Ingen spør om hvordan jeg har det osv. Svigers derimot, grein og hylte i telefonen da vi ringte dem. Resten av min slekt reagerte omtrent likt som mine foreldre, men en onkel vi ikke har så god kontakt med kom med tidenes kommentar: "Jaså, så du klarte ikke holde deg unna du heller?! Svinmerr!". Han er ikke riktig klok, da. Huff.

Nå når vi driver og ser på vogn ringte jeg mamma og spurte om hun hadde noen mening. Da ble jeg nesten kjeftet på for at vi så på vogn allerede nå. "Dere trenger ikke kjøpe vogn ENDA, det er lenge til mars!!"...

Krever jeg for mye, eller synes dere hun er lite støttende? Har heldigvis fantastisk god støtte på den andre siden, svigermor er så god! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men er nødt til å få ut litt frustrasjon, kanskje noen har vært eller er i samme situasjon?

Jeg har aldri hatt et godt støtteapparat med tanke på foreldre og slekt, eneste "støtten" jeg har pleid å få er om jeg gjør noe de ønsker jeg skal gjøre. Trodde kanskje mamma og pappa kom til å bli kjempeglad av å høre at de skal bli besteforeldre, men reaksjonen er så skuffende :( Kanskje ikke overraskende, men jeg skulle gjerne ønsket meg litt mer engasjement...

Jeg ringte og fortalte dem om graviditeten, og da var reaksjonen "Ååh, det var artig ja. Blir spennende ja. Mhmm. Ja." Vi dro på besøk dagen etter, og da hørte vi ingenting! Ikke et kvekk! Ikke en klem, ikke et smil, det var som om de hadde hatt et alvorlig hukommelsestap og ikke husket at jeg sa jeg var gravid dagen før. Men senere da samboer kom inn og møtte mamma(han hadde stått ute og snakket med pappa) sier hun på en skarp måte "ja, bra arbeid! ;)". Blir så lei meg :( Heldigvis ser jeg litt engasjement i pappa, han har alltid vært den stille "stein"-typen, og sier faktisk iblant "ja, nå blir det spennende til våren! :)" Ingen spør om hvordan jeg har det osv. Svigers derimot, grein og hylte i telefonen da vi ringte dem. Resten av min slekt reagerte omtrent likt som mine foreldre, men en onkel vi ikke har så god kontakt med kom med tidenes kommentar: "Jaså, så du klarte ikke holde deg unna du heller?! Svinmerr!". Han er ikke riktig klok, da. Huff.

Nå når vi driver og ser på vogn ringte jeg mamma og spurte om hun hadde noen mening. Da ble jeg nesten kjeftet på for at vi så på vogn allerede nå. "Dere trenger ikke kjøpe vogn ENDA, det er lenge til mars!!"...

Krever jeg for mye, eller synes dere hun er lite støttende? Har heldigvis fantastisk god støtte på den andre siden, svigermor er så god! :)

Synes det er rar oppførsel fra familien din sin side ja., kan det være at de er redd du slal miste, at de synes det er tidlig? Eller har det alltid vert slik?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rar oppførsel fra familien din sin side ja., kan det være at de er redd du slal miste, at de synes det er tidlig? Eller har det alltid vert slik?

:klem:

Det har alltid vært slik. Har hatt et dårlig forhold til mamma, men da jeg begynte i samme jobb som hun(jobber med barn) begynte hun å gi meg gaver, ta meg med på kafé osv. "Du er SÅ flink med barn, kjempemessig!" Jeg synes det var en veldig givende jobb, men ikke akkurat et livsønske. Nevner jeg noe av det jeg faktisk er flink til og ønsker å gjøre, da er det laangt i fra bra nok og "du må ikke tro du er flink nok til å jobbe med det..." Som da hun presterte å si til meg som 15'åring, "du må ikke tro du er flink nok på piano til å gå musikklinja...", og jeg spilte Bach og Mozart i en alder av 6. Ganske deprimerende i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...