Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ingen peiling på gassgriller i det hele tatt , og som vanlig stoler jeg mer på erfaringene til folk enn selgere i butikken som alltid skal up-sell`e iforhold til produktet jeg opprinnelig var inntressert i.

Jeg kikker ett er en relativt billig og ok brukanes gassgrill. Prissjikte under 2000 kroner. Bør være 3 brennere, og hvertfall en sidebrenner. Det er ingen norgesmester i grill som skal bruke den, men greit at det tar relativt kort tid å få opp varmen.

Noen som har gjort seg noen erfaringer og har tips til noen produkter?

Hva bør jeg evt holde meg unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tips til konkret grill da jeg stort sett har kjøpt dyrere griller, men er det en ting jeg hadde greid meg uten på min så er det sidebrenner. Jeg har hatt grillen min i snart 7 år, har brukt sidebrenneren en gang, og det var bare for å prøve den. Med mindre denne grillen skal stå laaaaangt unna et kjøkken ville jeg basert meg på komfyren.

Ellers så regner jeg vel med at det ikke er så veldig mye å velge blant til den prisen om du skal ha 3 brennere?

Skrevet

Jeg har ikke tips til konkret grill da jeg stort sett har kjøpt dyrere griller, men er det en ting jeg hadde greid meg uten på min så er det sidebrenner. Jeg har hatt grillen min i snart 7 år, har brukt sidebrenneren en gang, og det var bare for å prøve den. Med mindre denne grillen skal stå laaaaangt unna et kjøkken ville jeg basert meg på komfyren.

Ellers så regner jeg vel med at det ikke er så veldig mye å velge blant til den prisen om du skal ha 3 brennere?

Kan vel kanskje nøye meg med 2 brennere og, for det er jo som du sier , ikke all verden i den prisklassen.

Gjest Peanut
Skrevet (endret)

Jeg kikker ett er en relativt billig og ok brukanes gassgrill. Prissjikte under 2000 kroner. Bør være 3 brennere, og hvertfall en sidebrenner.

Noen som har gjort seg noen erfaringer og har tips til noen produkter?

Siden du har et prissjikte under 2000 kan du se her på elkjøp sin side: http://www.elkjop.no/catalog/hjem-og-husholdning/no_grill_sommerprodukter/grill-og-sommerprodukter?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26ContextCategoryUUID%3DDcusGQV5VAcAAAFDwFQ2st6B%26discontinued%3D0%26online%3D1%26ProductListPrice%3D1000%2B-%2B1999%26Produkttype%3DGassgrill%26%40Sort.SoldQuantity%3D1&PageSize=45&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=no_grill_sommerprodukter&CategoryDomainName=store-elkjop-ProductCatalog

Her er det to gassgriller så begge har 3 brennere pluss sidebrenner og de koster under 2000 kr. :)

Endret av Peanut
Skrevet

Vet du itilegg om de er noe "tess"? Jeg har kikket itt rundt og funnet noen aktuelle iforhold til utstyr og pris, men er jo uvitende om hvorvidt det duger i bruk :)

Gjest Peanut
Skrevet

Vet du itilegg om de er noe "tess"? Jeg har kikket itt rundt og funnet noen aktuelle iforhold til utstyr og pris, men er jo uvitende om hvorvidt det duger i bruk :)

Fant noe informasjon her på denne siden: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1437939

Kanskje du finner ut det du ser etter der. :)

(Selv har jeg en Weber og synes den fungerer helt supert. ^^, )

Skrevet

Husk at en ny gassflaske koster ca 1000kr dersom du ikke har det. Det tar effektivt knekken på gassgrillplanenene dine dersom hele budsjettet er 2000kr.

Selv for 2000kr får du ikke en skikkelig gassgrill, i hvert fall ikke med to brennere. Dessverre.

De enkle løsningene mangler ofte en hylle maten kan hvile på etter den er stekt, denne savner jeg hver gang jeg lager mat uten.

Jeg har bestemt meg for å holde meg til kullgrillen inntil jeg får 4000kr å bruke på gassgrill+flaske.

Skrevet

Husk at en ny gassflaske koster ca 1000kr dersom du ikke har det. Det tar effektivt knekken på gassgrillplanenene dine dersom hele budsjettet er 2000kr.

Selv for 2000kr får du ikke en skikkelig gassgrill, i hvert fall ikke med to brennere. Dessverre.

De enkle løsningene mangler ofte en hylle maten kan hvile på etter den er stekt, denne savner jeg hver gang jeg lager mat uten.

Jeg har bestemt meg for å holde meg til kullgrillen inntil jeg får 4000kr å bruke på gassgrill+flaske.

Jeg har heldigvis gassflaske :)

Ja nei, en får kanskje se om en får den gode gamle til å holde ut ut sommeren da, og investere i en bedre en når budsjettet er større.

Skrevet

Steget opp til Weber er vel verdt prisen, er budsjettet stramt ville jeg prøvd å spart litt penger til høsten når det kommer på salg. Selv har vi Weber Q320 som vi er fantastisk fornøyd med. Spirit serien er også bra.

Q320 har bare 2 brennere, men de er lagt opp ganske genialt så både direkte og indirekte grilling går som en drøm :)

Skrevet

Jeg kjøpte meg nettopp en gassgrill til 4000. Snakk om stor forskjell fra billiggrillene til under 2000 kr. Billiggrillene ender opp med å byttes hvert 3 år da de ruster, lekker fett, er av dårlig kvalitet osv. Denne grillen jeg har kjøpt varer et sted mellom 10-15 år med godt vedlikehold. I tillegg er den mye lettere å holde ren.

Det aller største problemet med billiggrillene er at fett ikke forsvinner skikkelig og blir liggende i bunnen av grillen. Når grillen da blir skikkelig varm står flammene opp av grillen, noe som både er skummelt og ugunstig for maten. Vurder sterkt om du ikke vil oppgradere et par hakk.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp Invite fra jernia i hvert fall. Vår ble en ildkule... gikk heldigvis bra med mennesker og inventar og jernia ordnet veldig godt opp. Men jeg har for evig og alltid blitt skeptisk til billige modeller.

felleskjøpet selger Futur Trio, den er veldig god til en relativt rimelig penge.

Ellers er det absolutt en tanke å vente til høsten, da kommer det mye salg.

Anonymous poster hash: 8a7e2...c01

Gjest Lypcha
Skrevet

Jeg sverger til Weber. Koster litt mer, men er absolutt verdt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...