AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Jeg er ei jente på 18 år, og har i de siste månedene hatt "voksesmerte" i beina/leggene. Jeg vokser ikke lenger og leste at voksesmerte får man i 8 -12 års alderen. Jeg lurer på hva det kan være. Det verker på en måte. Noen ganger kan virkningen være kombinert med rastløse bein, mens andre ganger er det bare verkingen eller bare rastløse bein. Kan denne verkingen være tegn på blodpropp? Kan jeg roe meg ned, med at det ikke er noe farlig? Håper virkelig på svar. Bekymret. Anonymous poster hash: 2291b...d97
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Burde jeg ta kontakt med lege eller bare la det gå?Anonymous poster hash: 2291b...d97
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Hvis det er likt i begge beina høres det ikke ut som blodpropp, du skal være svært uheldig om du klarer å få omtrent like blodpropper i begge beina samtidig. Men om det har vart i flere måneder, så ville jeg nok bestilt en legetime, ja. Ikke en hastetime, men en ordinær. Anonymous poster hash: 64aee...af4
Gjest Lights Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Voksesmerter er det ikke, du bør få det undersøkt. Belastningskader, eller leddgikt er vel kanskje mer realistisk enn blodpropp.
Nada Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Leddgikt er det ganske sikkert ikke. Det mest realistiske er vel vanlig gikt av værforandringer. Dette har jeg hatt siden jeg sluttet med voksesmerter og har det fortsatt. Ved en stor værendring så begynner smertene i bena.
Odin-Den-Enøyde Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Blodpropp er nok lite sansynlig ja og sansynligheten for at det er noe alvprlig vil jeg også våge påstå er liten. Men for din egen del og for å slippe unødig bekymring kan du jo få en legetime og utelukke at det er noe skummelt Mulig det bare er belastningssmerter eller som noen nevnte her, at det kommer med værforandringen. Kroppen er litt rar og reagerer på så mangt Har selv slitt med "voksesmerter" hele livet, men i mitt tilfelle oppstår det oftest etter belastende perioder. Gjerne etter mye trakking, ikke minst om en har dårlige sko.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 jeg har det slik du beskriver det. men jeg beskriver det som krampesmerter, men ikke helt som krampe en får under idrett og slikt.langt inni musklene liksom. det gjør vondt, og kan vare et par timer, til flere dager. bekymringen for blodpropp skjønner jeg. jeg har alltid det i bakhodet selv når jeg får de krampene/smertene. men jeg vet det ikke er det. fordi har bare de symptomene. og da ville jeg vært død nå liksom. men det føles jo ut som noe stenger blodtilførselen i blodet. jeg ville dratt til legen å få det sjekket. kanskje du mangler kalsium? eller noe annet? kanskje det er noe nevrologisk? det er mye det kan være. så dra tillegen å ta noen blodprøver, og kanskje en henvisning til nevrolog. Anonymous poster hash: ba81c...e53
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Ta en telefon til legekontoret og forklar situasjonen. Det er mye bedre enn å få en haug med "synse"-svar her inne. Anonymous poster hash: 34f29...594
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Tusen takk for svar alle sammen. Da må det bli legen når jeg kommer hjem fra syden. Anonymous poster hash: 2291b...d97
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Tusen takk for svar alle sammen. Da må det bli legen når jeg kommer hjem fra syden. Anonymous poster hash: 2291b...d97 Skriv gjerne hva legen sier om du husker det Anonymous poster hash: ebc54...270
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Magnesiummangel kan gi smerter i bein/ledd. Blodpropp i beinet er svært smertefullt. Da blir beinet hovent og gjerne rødlig, med kraftige smerter. Man kan bli veldig syk av å lese her inne;-)Anonymous poster hash: 0ddb0...f98
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå