Gå til innhold

Deprimerende tanker


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå

Det var en gang jeg hadde levende, håpefulle drømmer. De er der fremdeles, men dem har jeg låst inn i en liten, usynlig boks innerst i bakhodet. Etter alle skuffelsene jeg har fått servert og alle veggene jeg har kræsjet i, har jeg funnet ut at det ikke er av verdi å kjempe mer for å bli noe eller for å få noe. Jeg er betydningsløs blant andre mennesker og kommer aldri til å føle meg som en normal dødelig. Jevnaldrende som ikke viser interesse for skolefag fisker opp flere poeng enn meg, og får dermed realisert drømmene sine. Senere får de gode jobber med brukbar lønn, en snill ektefelle og søte barn. Hus med garasje, stasjonsvogn og kjæledyr er inkludert. Det er ting som ikke ligger for meg! Jeg kommer ALDRI til å klare å få noen ordentlig utdannelse med mine møkkakarakterer, og kan dertil heller aldri kreve en bedre lønn. Kjekke menn som ønsker å slå seg til ro er uoppnåelige for meg, og jeg vil ende opp enslig. Uten egen bolig. Uten ny bil, uten barn, og etterhvert uten helse. Tilslutt kveles jeg vel av min egen fis...! Og så spør folk meg hvordan jeg har det??! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det er viktig å finne nok positivt i kvardagen, og å fokusere på det. Det er heilt sikkert noko. Hugs på at framtida di ikkje er determinert. Sjølv om det kan sjå mørkt ut til tider, har du makt til å endre eigen situasjon. Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Offisiell utdanning er ikke alt, og den er absolutt ikke den eneste veien til lykke! Finn din nitsje, noe du kan gro med. Ingen kan ta fra deg det. Mennesker vil alltid være rundt deg. Venner vil komme! Jobb vil komme, og glede skal komme. Du fortjener det!

Livet vil se annerledes senere enn sånn det ser ut nå. Tenk deg en graf framover som går opp og ned. Nå går kanskje livet nedover, og du drar en rett linje nedover. Men så vil jo ting gå bedre. Hadde det vært mere logisk om du hadde dratt en linje oppover og hadde sagt at alt bare hadde blir super framover? ;)

Hvis ting er vanskelig nå, ikke prøv å klare alt på en gang. Få til en ting av gangen.

Det bestemte jeg meg for. Plutselig tok jeg steget til å bli vegetarianer. Det var ikke planen at jeg skulle bli så flink da :ler: (Så alt kan skje ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ville berre sei at karakterar har lite å sei. Min arbeidsgivar såg ikkje på attestane mine i det heile tatt! Om du har 3 eller 4 i matte har svært lite å sei for korleis ein arbeidsgivar oppfattar deg! Så du har absolutt moglegheit til å få deg ein spennande og bra betalt jobb sjølv med dårlege karakterar, også med avbrutt utdanning (men det er nok ikkje å anbefale, da.)

Kvar morgon, før du står opp, tenk igjennom kva som skal skje den dagen, og finn ein liten ting som du gledar deg til! Det finnst! Kvar einaste dag finnst det noko å glede seg over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...