Gå til innhold

Trist og ensom om sommeren

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg pleier å føle meg ekstra trist og ensom om sommeren. Har nok mye å gjøre med at jeg ikke har noen venner her jeg bor. I tillegg er jeg sensitiv for varme, og kjenner meg mye igjen i tråden for de som ikke liker/tåler varmt vær. Det er altså mye lettere å finne på ting på egen hånd på høsten og vinteren, for da er det mer behagelig temperatur å finne på noe i. Og jeg synes det blir ekstra synlig om sommeren hvem som har noen å være sammen med og hvem som ikke har det...

Er det noen andre som også føler seg mer ensomme om sommeren? Gode tips til hva man kan gjøre for å trives bedre?

Anonymous poster hash: 8f06e...88a
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg også mer ensom om sommeren, for da gjør folk så mange ting sammen. Ferier, turer og slike ting. Jeg har få venner og gjør veldig lite sammen med andre, og om sommeren er alle opptatte med andre ting.

Jeg liker heller ikke varme, og er ikke i jobb så møter ikke folk på jobb heller. I tillegg har alle rundt meg (har en del oppfølging pga sykdom) ferie om sommeren, så da får jeg ikke snakket med folk på den måten heller. Så ja - sommeren er en ensom tid!

Anonymous poster hash: dd527...a72
AnonymBruker
Skrevet

Men hva med soling i parken, gåturer osv? Dette foretrekker jeg faktisk å gjøre alene selv om jeg har folk jeg kan ta med. Syns det er mye mer begrenset hva man kan finne på om høsten jeg? :s

Anonymous poster hash: 2d6e9...b1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg også mer ensom om sommeren, for da gjør folk så mange ting sammen. Ferier, turer og slike ting. Jeg har få venner og gjør veldig lite sammen med andre, og om sommeren er alle opptatte med andre ting.

Jeg liker heller ikke varme, og er ikke i jobb så møter ikke folk på jobb heller. I tillegg har alle rundt meg (har en del oppfølging pga sykdom) ferie om sommeren, så da får jeg ikke snakket med folk på den måten heller. Så ja - sommeren er en ensom tid!

Anonymous poster hash: dd527...a72

Da føler vi det på omtrent samme måte. Bekjente virker til å "alltid" være i gang med noe sosialt på sommeren, og det er jo fint for dem, men trist å være den som aldri bli bedt med på noe...

Men hva med soling i parken, gåturer osv? Dette foretrekker jeg faktisk å gjøre alene selv om jeg har folk jeg kan ta med. Syns det er mye mer begrenset hva man kan finne på om høsten jeg? :s

Anonymous poster hash: 2d6e9...b1c

Liker ikke varme, så soling er ikke noe for meg ;) Alt er individuelt, men jeg synes ikke det er vanskelig å finne på noe om vinteren. Lese bøker, gå på konsert og teater, se film og dokumentarer, male, lage smykker, lytte til musikk og danse... Det meste er jo mulig å gjøre om sommeren også, men jeg synes det er mer behagelig å gjøre når det ikke er så varmt. For ikke å snakke om å trene eller ta en tur i skogen, det synes jeg blir et ork når det er 25 plussgrader ute.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene ts:

Anonymous poster hash: 1b02e...db2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske normalt å føle seg mer ensom om sommeren. Spesielt om man bor i by. Da skal alle i parken eller på stranda med gjengen. Man får det midt i fleisen på en måte, om man ikke har venner. Håper det ordner seg for deg TS, og at du får gode stunder denne sommeren! Ikke vær redd for å ta initiativ, og spør folk om å finne på ting! (Du kan jo spørre folk du hallveis kjenner, så kan det jo vennskap ut av det..?) Lykke til!

Anonymous poster hash: 71264...2ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, TS :)

Men har lagt merke til at jeg liker sommerkvelder bedre. Vet ikke om du har ferie, men om du har fri kan det være lurt å stå opp litt sent og legge seg sent. Jeg merker i hvert fall at jeg blir mer "meg selv" om kvelden.

Anonymous poster hash: 4b060...8f7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som kommer i store gjenger er jo ofte skoleklasser eller kollegaer... har vært med i sånne gjenger før og da kjente jeg bare noe få av dem, mens mange ble med via en facebook-invite. Så det er ikke alltid at ting er akkurat som de ser ut... det kan være mange ensomme skjebner i de gjengene også.

Det hender at jeg går i parken med kollegaer, og da ser vi ut som en stor vennegjeng på 10 stk. Når jeg går ut privat er det som oftest sammen med 1-2 andre...

Om du ser deg rundt så er det MANGE som ligger og soler seg alene i parker også :)

Anonymous poster hash: 4b060...8f7
Skrevet

Hei! Jeg pleier å føle meg ekstra trist og ensom om sommeren. Har nok mye å gjøre med at jeg ikke har noen venner her jeg bor. I tillegg er jeg sensitiv for varme, og kjenner meg mye igjen i tråden for de som ikke liker/tåler varmt vær. Det er altså mye lettere å finne på ting på egen hånd på høsten og vinteren, for da er det mer behagelig temperatur å finne på noe i. Og jeg synes det blir ekstra synlig om sommeren hvem som har noen å være sammen med og hvem som ikke har det...

Er det noen andre som også føler seg mer ensomme om sommeren? Gode tips til hva man kan gjøre for å trives bedre?

Media vil ha det til at alle er i så godt humør om sommeren, at alle er så glade i å sole seg og bade og at alle er så opptatt av å kose seg med grilling, jordbær og is.

Det er ikke alle som kjenner seg igjen i dette...

Bruk tiden på det du vil. Om du ikke ønsker å ligge i sola og steke så er det greit. Det er like mye din sommer også, ikke bare alle de andres.

Så mitt beste tips er bare å gjøre noe som gjør deg glad og ikke tenke så mye på hva alle andre gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...