Gå til innhold

Blir aldri mett....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan spise middag, og jeg kan spise mye. Men problemet er at jeg blir aldri mett. Jeg veier 96 kg. Men jeg bare lurte på om det er noen tips til hva jeg kan spise?

Anonymous poster hash: 8e4c5...3e5
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet

Spiser du fort? Hjelper som regel og spise litt sakte, slik at hjernen får tid til å fortelle magen at du er mett. Drikk et glass vann før du spiser middag, og i tillegg drikk mye samtidig som du spiser. Et triks er også å legge middagen på mindre fat. Det vil faktisk virke som om det er mer mat på fatet.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du fort? Hjelper som regel og spise litt sakte, slik at hjernen får tid til å fortelle magen at du er mett. Drikk et glass vann før du spiser middag, og i tillegg drikk mye samtidig som du spiser. Et triks er også å legge middagen på mindre fat. Det vil faktisk virke som om det er mer mat på fatet.

Kanskje jeg skal prøve det.

Gjest Kvinneline
Skrevet

Kanskje jeg skal prøve det.

Du kan jo gi det en sjanse, og se om du føler deg mettere :)

Ellers så finnes det vell ulike tabletter maj kan ta for å minke appetitt. Lurer på om krom skal gjøre det? .. Du kan høre på apoteket :) Ellers, hvis det er vektnedgang du er ute etter, hjelper det kanskje å spise oftere, men mindre posjoner. Da unngår du kanskje den intense sulthetsfølelsen man får rundt middagstid når du har droppet lunsj. Håper du finner noe hjelp i tipsene ;)

AnonymBruker
Skrevet

Kan vurdere å stramme inn magesekken da. Kamerat av meg gjorde det og du kan ikke tro forandringene på bare et år.

Anonymous poster hash: 695b8...835
Gjest Kvinneline
Skrevet

Kan vurdere å stramme inn magesekken da. Kamerat av meg gjorde det og du kan ikke tro forandringene på bare et år.

Anonymous poster hash: 695b8...835

Det ville jeg ikke rådet deg til. Det er et stort alvorlig inngrep, og mange sliter med ulike matvarer resten av livet. Synes du bør prøve mye før du eventuelt legger deg under kniven, men det er jo selvfølgelig ditt valg. Synes ikke du høres så stor ut heller. Vet ikke om 96 kg kvalifiserer deg til pasient for en slik operasjon?

Det beste er jo uansett å unngå operasjonen. Magesekken din vil krympe på egenhånd om du inntar mindre mat også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det så viktig å være mett? For de av oss som sliter med at metthetsfølelsen ikke er normal, det være seg at man aldri er sulten eller alltid er sulten, må man rett og slett begynne å spise etter klokka og etter kalkulatoren, så å si.

Anonymous poster hash: b8537...d24
Skrevet

Du KAN mangle et hormon, om du faktisk ikke kjenner du er mett. (forskjell på fysen på mat og faktisk ikke mett). Ta en prat med legen, testes med en blodprøve. :)

Ellers så kan det jo være det du spiser. Noen mat gjør meg mer sulten, feks eple eller loff. (hva andre reagerer på er ulikt)

AnonymBruker
Skrevet

Det er det at når jeg spiser så spiser jeg mye mer enn jeg skal. Men nå legger jeg meg bare på magen, da jeg fortalte samboer hvor mye jeg veide, ble han sjokkert fordi jeg er 169 høy og jeg er ikke så stor som det ser ut til, det er bare det at jeg har for stor mage for kroppen min.

Jeg vil ikke ta operasjon, kjenner flere som har tatt det, og jeg vil holde meg unna det, for jeg kal nok klare dette på andre måter. :)

Gjest Kvinneline
Skrevet

Det er det at når jeg spiser så spiser jeg mye mer enn jeg skal. Men nå legger jeg meg bare på magen, da jeg fortalte samboer hvor mye jeg veide, ble han sjokkert fordi jeg er 169 høy og jeg er ikke så stor som det ser ut til, det er bare det at jeg har for stor mage for kroppen min.

Jeg vil ikke ta operasjon, kjenner flere som har tatt det, og jeg vil holde meg unna det, for jeg kal nok klare dette på andre måter. :)

Du klarer det nok! Høres ut som om du har god selvinnsikt over hva som er problemet, og da er det lettere å ta tak i :)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Bruker du noen medisiner? Noen medisiner gir økt matlyst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik. Har alltid måttet måle opp korrekt mengde mat for å vite når jeg skal stoppe. Synes det har hjulpet mye å slutte med sukker, frukt og sukkeralkoholer.

Anonymous poster hash: c754c...584

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Chia-frø kjære ts. Chia frø gjør at du føler deg mye mer mett.

Anonymous poster hash: 04653...249
AnonymBruker
Skrevet

Chia-frø kjære ts. Chia frø gjør at du føler deg mye mer mett.

Anonymous poster hash: 04653...249

Og kan jeg spørre hva det er? :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du noen medisiner? Noen medisiner gir økt matlyst.

Nei, går ikke på noen form for medisiner, ikke p-piller engang. Men jeg har struma, og det er også en grunn til at jeg går mye opp i vekt sa legen når jeg var der nede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...