Gjest Poirot Skrevet 22. juni 2004 #21 Skrevet 22. juni 2004 Forøvrig er det forbudt å være beruset i uniform. Så om dine venner hadde på seg "ekte" uniformer så gjorde de faktisk noe forbudt. Som sivilist har du ikke lov til å bruke uniformen overhodet. Så medmindre det var "leke-uniformer" de hadde på seg, hadde mp god grunn til å snakke med dem. Det ante meg. Vi ble bare overasket over at noen faktisk hadde ringt MP og sagt fra.
Gjest Fraggel Skrevet 23. juni 2004 #22 Skrevet 23. juni 2004 Kanskje litt ulik praksis på dette, men når jeg var på Sessvollmoen gikk det på rundgang blant befalet å være vaktkommandør - dvs ha ansvaret for vaktholdet i leiren. Man fikk da kommando over 5 menige som satt i "bua" eller gikk runder etc. Delvis avklaring: som oftest skal ikke MP brukes til vakthold i porten - det blir jo litt misbruk av ressurser. I spesielle tilfeller, eller i leirer der de ikke har egne soldater til dette, eller MP har mulighet for det, så kan det dog være tilfelle. Vanligvis er dette, som jeg trodde, vakt&sikring-folka som har. Forøvrig er det forbudt å være beruset i uniform. Så om dine venner hadde på seg "ekte" uniformer så gjorde de faktisk noe forbudt. Som sivilist har du ikke lov til å bruke uniformen overhodet. Så medmindre det var "leke-uniformer" de hadde på seg, hadde mp god grunn til å snakke med dem. Jepp!
Gjest Poirot Skrevet 23. juni 2004 #23 Skrevet 23. juni 2004 Tror ikke det var lekeuniformer, men de har dimmet for lenge siden. De fikk gå av MP, men ble bedt om å ikke drikke offentlig tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå