Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg legger denne tråden i hageavdelingen.

Saken er at jeg har vært en del ganger på min families graver og det står dårlig til med vanne og stelle-viljen til folk, ser det ut til. Veldig mange graver sto der knusktørre, med gamle visne blomster på. Det var rett og slett trist å se, så jeg vil minne alle på å ta seg en tur til sine gravsteder og se til at de som har gått før oss blir hedret på skikkelig vis, slik de fortjener.

Og mens en er i gang og gjør gode gjerninger, kan en jo også vanne litt på de aller nærmeste gravene som kanskje også ser ut til å trenge litt omsorg. Oppfordringen er herved gitt videre. :)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet ingenting om hvorfor noen velger å ikke steller graven(e) til sine "kjære".

:heks:

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Signerer! det er alt for mange stygge gravsteder rundt omkring.

Er man ikke intr. i å stelle graven; ikke plant blomster der!

• Liker 1
Skrevet

Kvier meg for å gå dit, det er så trist.

Skrevet

Du vet ingenting om hvorfor noen velger å ikke steller graven(e) til sine "kjære".

Nei, det vet jeg selvfølgelig ikke, noen har sine helt spesielle grunner for å gi blaffen,

(og det er greit det) men så mange mennesker kan ikke ha falt ut med de som er døde,

og det trenger vel ikke se ut som en ustelt ørken der for det om? Noen har plantet en vårblomst,

men gidder ikke/glemmer å vanne/luke resten av sommeren og ta seg av stedet i årene etterpå.

Noen er gamle, syke, bor for langt unna...grunnene til at det er ustelt kan være mange,

men de som bor i nærheten, som egentlig har tenkt å ta vare på gravene sine,

tror at den digre regnskuren som varte i noen døgn, holder blomstene friske og frodige

mye lengre enn det den faktisk gjør. Det tørker fort ut i solsteika.

Det var i grunnen bare det jeg mente. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...