Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Okei. Dette må være mitt flaueste innlegg hittil på KG. Det har seg nemlig slik at de siste tre-fire dagene har alt jeg har spist kommet ut i rekordfart. Jeg kjenner jeg må løpe på do hver gang etter jeg har spist noe, og det er bare løst alt sammen. Med dette følger det med akutte, veldig smertefulle magekramper.

Jeg har ikke endret kosthold, spiser vanlig brød med kjøttpålegg, pasta, kjøtt og poteter. Jeg har dog begynt på betakaroten for 7 dager siden.

Dette begynner å bli utrolig plagsomt og tungvint. Jeg må jo søke tilflukt på dass flere ganger om dagen.

Endret av Alja
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg syk? Ta en tur på apoteket og finn noen hyggelige tabletter, Imodium f.eks. Husk å drikke mye vann for å erstatte det du mister i vandig avføring.

Anonymous poster hash: 68fd9...8a1
Skrevet

Jeg føler meg frisk ellers. Jeg blir akutt dårlig ca 5 minutter etter at jeg har spist. Med ett jeg har vært på do, er alt bra igjen.

Frister lite å spise når jeg vet jeg må gjennom 15 min med helvete.

AnonymBruker
Skrevet

Er løsmage noen av bi-effektene til betakaroten kanskje? Vil regne med den kan ha noen.

Anonymous poster hash: 8de6a...aa9
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ut som slik jeg hadde det i åresvis, fryktelige magekramper og diare etterpå. Legene fant ingenting, men skrev matdagbok selv, og fant ut at det var 2 ting jeg er intolerant for. Sluttet å spise disse 2 og har etter vært helt fin i magen, og ikke diare. Nytt liv :)

Anonymous poster hash: 9d7ea...06e
AnonymBruker
Skrevet

Oftest er det patogene bakterier eller virus man har fått i seg, det går over av seg selv i løpet av noen dager/en uke. Da kan det være aktuelt å rett og slett redusere matmengden en periode. Drikk vann med sukker og salter i, så får du i deg det viktigste. Og ta Imodium eller noe annet for å avhjelpe symptomene.

Eller det kan være at man har utviklet intoleranse for noe, isåfall må man kutte ut bestemte varegrupper i perioder og se hva som hjelper.

Anonymous poster hash: 68fd9...8a1
Skrevet

Jeg ville sluttet å ta betakaroten og se om symptomene forsvinner i løpet av et par dager. Husk å få i deg nok væske, gjerne 50/50 juice og farris. Hvis det ikke gir seg etter et par dager, bør du oppsøke lege for undersøkelse.

Skrevet

Tusen takk for gode råd!

Skrevet

om du har diaré flere ganger om dagen i over 3-4 dager bør du oppsøke lege. det gjorde jeg og det viste seg at jeg hadde fått en tarminfeksjon. ble sykemeldt og hadde diaré i to uker. alt jeg spiste gikk rett gjennom, hadde magekramper og feber. hadde problemer med å stå oppreist da jeg ikke fikk i meg næring.

Gjest avocadoen
Skrevet

om du har diaré flere ganger om dagen i over 3-4 dager bør du oppsøke lege. det gjorde jeg og det viste seg at jeg hadde fått en tarminfeksjon. ble sykemeldt og hadde diaré i to uker. alt jeg spiste gikk rett gjennom, hadde magekramper og feber. hadde problemer med å stå oppreist da jeg ikke fikk i meg næring.

Enig med dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...