Gå til innhold

fastlege fant ikke spiral....?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig?

Fastlegen fant rett og slett ikke spiralen.

Nå svever den rundt ett eller annet sted inne i meg.

Er henvist til sykehus i nærmeste by i håp om at de finner den...

Noen som har opplevd lignende?

Anonymous poster hash: edfc3...b00
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvis den ikke er der, har den nok falt ut og svever neppe rundt i kroppen din.

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg opplevd. Tråden har vel bare forsvunnet inn, spiralen flyter ikke rundt :)

Anonymous poster hash: 70dfb...d45
Skrevet

Tråden har helst forsvunnet inn, men det kan faktisk skje at den forsvinner ut i kroppen.

La oss håpe at gynekologen klarer å finne den uten problem. Lykke til.

Skrevet

Jeg jobber på røntgen og det hender faktisk ikke så rent sjeldent at vi tar et røntgenbilde av magen til kvinner med spiral for å se hvor den har tatt veien :) Dette er en helt smertefri og rask undersøkelse uten noe hokus pokus :)

Skrevet

Hei!

Dette skjedde meg, jeg hadde mye vondt etter innsetting av spiralen. Først tok de ultralyd på meg, og fant den ikke. Så to de (ja, to stk!) og lette rundt "for hånd", og fant den ikke. Jeg måtte på røngten, og da så de at den lå ved min høyre hofte. På et tidspunktet så hadde jeg så vondt at jeg nesten kunne peke hvor på kroppen de kunne snitte.

Dagen etterpå ble jeg lagt inn på Dagskirurgisk. Først tok de et kamera opp i livmoren min for å dobbeltsjekke, og fikk bekreftet at den ikke var der. Den måtte fjernes med kikhullsoperasjon.
Heldigvis satt den i fettvev, og ikke i f.eks. blæra.

Skrevet

Har skjedd med meg også. Jeg kontaktet fastlege fordi jeg ikke lenger kunne kjenne trådene. Han kunne heller ikke finne dem, selv om jeg lå i GU-stolen med spekulum.

Han henviste til gynekolog, som fant dem umiddelbart. Trådene hadde bare krøllet seg oppover på utsiden av livmorhalsen, og lå altså aller lengst opp i skjeden. Han tok en ultralyd og spiralen var akkurat der den skulle være.

Gynekologen sa at det ikke er så viktig som folk tror å kunne kjenne trådene. Spiralen flytter seg sjelden, selv om trådene blir borte.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Dette skjedde meg, jeg hadde mye vondt etter innsetting av spiralen. Først tok de ultralyd på meg, og fant den ikke. Så to de (ja, to stk!) og lette rundt "for hånd", og fant den ikke. Jeg måtte på røngten, og da så de at den lå ved min høyre hofte. På et tidspunktet så hadde jeg så vondt at jeg nesten kunne peke hvor på kroppen de kunne snitte.

Dagen etterpå ble jeg lagt inn på Dagskirurgisk. Først tok de et kamera opp i livmoren min for å dobbeltsjekke, og fikk bekreftet at den ikke var der. Den måtte fjernes med kikhullsoperasjon.

Heldigvis satt den i fettvev, og ikke i f.eks. blæra.

Jøye meg :O Lurer på hvor vanlig dette er... kjente jeg fikk litt mindre lyst på spiral nå.

Anonymous poster hash: 2e1ad...c93

• Liker 3
Skrevet

Vel, nå vet jeg hvertfall helt sikkert at jeg ikke har lyst på spiral..! Ts; krysser fingrene for deg at det bare er tråden som har krøllet seg opp og at det er easyfix!

Skrevet

Jøye meg :O Lurer på hvor vanlig dette er... kjente jeg fikk litt mindre lyst på spiral nå.

"svært sjeldent" har jeg fått høre, men den "bruksanvisninga" jeg fikk med kobberspiralen så sto det at perofering (punktere livmoren) skjer rundt 1/1000 kvinne. Hos meg punkterte spiralen livmoren ved to forskjellige steder.

Vi får krysse fingrene for at den ikke flyter rundt i kroppen din, aldri kult å gå igjennom en operasjon. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde nettopp dama.

Legen var så flau for dette var dagens andre pasient han måtte henvise til gynekolog.

Gynekologen fant den med en eneste gang og fikk satt inn ny 😜

Helt vanlig sa dem...

Anonymous poster hash: 0030c...ef8

AnonymBruker
Skrevet

"svært sjeldent" har jeg fått høre, men den "bruksanvisninga" jeg fikk med kobberspiralen så sto det at perofering (punktere livmoren) skjer rundt 1/1000 kvinne. Hos meg punkterte spiralen livmoren ved to forskjellige steder.

Vi får krysse fingrene for at den ikke flyter rundt i kroppen din, aldri kult å gå igjennom en operasjon. :)

Har punktering av livmoren andre konsekvenser?

Skrevet

Har punktering av livmoren andre konsekvenser?

Nå er jo ikke jeg lege, men ikke som jeg har fått vite, nei. Livmoren min ble skylt med saltvann, og jeg måttte bli på sykehuset en natt for infeksjonsfare, bare. :) En livmor tåler visst en god del, og jeg fikk beskjed om at den skulle være så god som ny etter to ukers tid. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo ikke jeg lege, men ikke som jeg har fått vite, nei. Livmoren min ble skylt med saltvann, og jeg måttte bli på sykehuset en natt for infeksjonsfare, bare. :) En livmor tåler visst en god del, og jeg fikk beskjed om at den skulle være så god som ny etter to ukers tid. :P

Åh, så bra. :) Spenstig biologi vi har:)

Skrevet

Samme skjedde med meg nå sist jeg var hos fastlegen.

Hun fant ikke spiralen, men stresset tydeligvis ikke med det. Ble ikke henvist videre til røntgen.

Tok også en graviditetstest, så den har mest sannsynlig ikke ramlet ut heller ;)

Skrevet

HVA FAEN?? Jeg tok spiral i fjor høst... Kan ikke si jeg noen gang har kjent trådene?

Burde jeg gå til legen, å sjekke at alt er OK?

Hvordan merker man at den ikke er der den skal være??Hjælp.. :sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...