Gå til innhold

Hvor mange hotdoger til middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

To voksne og to tenåringer, hva tenker dere?

4 på hver, er det ok? Med potetmos i tillegg, det skulle vel være passelig?

Anonymous poster hash: cbb98...baa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

To til hver ville vel holdt. Men nå vet jeg ikke hvor storspiste tenåringene er. Ville også hatt en salat ved siden av og hatt valget mellom rå eller stekt løk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2.

Anonymous poster hash: dee02...f93
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt 3 pølser til hver + potetmos. Greit å ha litt ekstra om noen er litt mer sultne.

Anonymous poster hash: b677a...74d
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok. Trekker du de eller griller du de?

Dersom du vil unngå rester, trenger du jo ikke å varme/ grille alle pølsene før du vet hvor mange de vil ha

Anonymous poster hash: c5b9d...f9c

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg spiser 1-2, men ville kanskje tatt 3 til hver :P men nå kommer jeg fra en familie der det er høflig at det er igjen masse rester for det viser at man har laget nok :P

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

En pølse er ikke en pølse. Forskjell på mat i en wienerpølse og en kjøttpølse. For ikke snakke om de største hos Trekroneren!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En pølse er ikke en pølse. Forskjell på mat i en wienerpølse og en kjøttpølse. For ikke snakke om de største hos Trekroneren!

"Hot dog" er som oftest grillpølser eller wienerpølser da, og ikke en kjøttpølse..

Anonymous poster hash: b677a...74d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha jeg er tydligvis storspist, ville reknet hvertfall 4 til hver.

Anonymous poster hash: 55501...cb4

Skrevet

Hotgod er en grillpølse? Uten tilbehør hadde jeg regna 3 eller 4 til hver ja

AnonymBruker
Skrevet

Wienerpølser det er snakk om, og selvsagt hjemmelagede hotdogbrød med stort sett grovt mel og mye rug (kødda, er vanlig høvdingen-brød kjøpt i butikk).

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er du den samme som spør hvor mange Grandiosa pizza og hvor mange Statoil burgere familien din skal spise?

Anonymous poster hash: a7eb1...457

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det til kjente eller ukjente mennesker du skal lage maten? Er det ukjente, ville jeg beregnet mer ekstra mat for hver person enn hvis du kjenner til hvor mye de vanligvis spiser til et slikt måltid.

Om du kjenner dem godt og har laget mat til dem/ spist sammen med dem før, vet du kanskje ca hvor mye/ lite hver av dem spiser?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wienerpølser det er snakk om, og selvsagt hjemmelagede hotdogbrød med stort sett grovt mel og mye rug (kødda, er vanlig høvdingen-brød kjøpt i butikk).

Lag f.eks 4 til hver. Men ha flere pølser i beredskap som du raskt varmer om du ser at det blir for lite

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, kan du godt regne ut kaloriene som hver hotdog med brød vil inneholde, for å få en pekepinn om ca hvor mange hotdogger som skal til for å mette en person. En vanlig middagsporsjon inneholder ca 4-5-600 KALORIER

http://www.dinside.no/846145/laer-aa-beregne-porsjonene

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, kan du godt regne ut kaloriene som hver hotdog med brød vil inneholde, for å få en pekepinn om ca hvor mange hotdogger som skal til for å mette en person. En vanlig middagsporsjon inneholder ca 4-5-600 KALORIER

http://www.dinside.no/846145/laer-aa-beregne-porsjonene

Har ikke troen på å telle kalorier, gått ned 15 kg siste uten å bry meg om denslags!

AnonymBruker
Skrevet

Er du den samme som spør hvor mange Grandiosa pizza og hvor mange Statoil burgere familien din skal spise?

Anonymous poster hash: a7eb1...457

Jeg har nevnt noe om Esso-burgere, men kan ikke huske noe med antall Grandiosa, tror jeg. Og hvor ofte takeaway fra McDonald's men dette er jo nå uansett erstattet av biffburgere fra Esso.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke troen på å telle kalorier, gått ned 15 kg siste uten å bry meg om denslags!

Jeg mente ikke å telle kalorier i forb. med slanking, men for å beregne mat pr snute :):spise: :spise: :spise: :spise:

"Jakten på å finne hva, og hvor mye en skal beregne pr person startet tidlig. For når jeg først hadde bestemt meg for å lage alt selv...var det viktig å komme igang med forberedelser av alt som kunne gjøres i god tid.

En tommelfingerregel jeg googlet meg frem til er at det bør være rundt

500 gram mat til hver, og at ca halvparten av det er kjøtt/fisk og halvparten tilbehør som salater, potet eller hva man velger."

http://bentetjore.blogspot.no/2012/05/koldtbord-til-mange.html

Det finnes andre sider også for beregning av middagsporsjoner m.m.

Skrevet

Det er ikke rart verdenssamfunnet lider av overvekt og fedme når det å trykke i seg 4 pølser til middag MED tilbehør er normalt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart verdenssamfunnet lider av overvekt og fedme når det å trykke i seg 4 pølser til middag MED tilbehør er normalt...

Enig :)

"1 stk gilde grillpølse veier 60 gram og har 135 kalorier

En go' og mager grillpølse fra Gilde har 87 kalorier

Nordfjord grillpølser veier 68,8 gram og har 161,6 kalorier

Kalkungrillpølse fra prior veier 50 gram og har 95,5 kalorier

Leiv Vidar grillpølser veier 84 gram og har 189 kalorier

Grillpølser fra den stolte hane veier 62,5 gram og har 101,3 kalorier

Finnsbråten grillpølser veier 62,8 gram og har 153,2 kalorier"

Det blir ganske mange kalorier bare for de 4 pølsene, og i tillegg kommer tilbehøret...

http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/7670-noen-som-vet/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...