Gå til innhold

Kronprinsparet flytter barna til private skoler

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forståelig. Den norske offentlige skolen er dårlig, med stort sett dårlige lærere som knapt gidder å jobbe men påstår de jobber så mye "overtid".

Anonymous poster hash: 35fbd...929
  • Liker 8
Gjest Artistina
Skrevet

Jeg synes ikke det er bra.

Haakon og Märtha gikk begge på offentlige skoler og Sonja la alltid vekt på hvor viktig det var for dem at de skulle få en mest mulig "normal" oppvekst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke flott at eliten som hele tiden snakker om toleranse, like muligheter, raushet og ikke minst snakker varmt om det multikulturelle felleskap nok en gang trekker seg tilbake fra almuen og det vanlige folk.

Anonymous poster hash: 1eb0c...009
  • Liker 21
Skrevet

De flytter jo ungene til bedre skoler. Hadde jeg også gjort hadde jeg hatt muligheten.

• Liker 22
Skrevet

Tjah, det er både og. Det kan være noen andre årsaker bak dette.

Gjest Artistina
Skrevet

De flytter jo ungene til bedre skoler. Hadde jeg også gjort hadde jeg hatt muligheten.

De sier rett og slett at den offentlige skolen ikke er bra nok for barna deres.

Når den ikke er bra nok for dem så er den ikke bra nok for noen .. alle burde ta barna sine utav den offentlige skolen. Jeg gjorde det dessverre ikke med mine barn, men jeg tror sannelig at jeg skal betale for at barnebarna mine skal få best mulig skolen ... som altså er en av byens private skoler.

• Liker 3
Skrevet

De sier rett og slett at den offentlige skolen ikke er bra nok for barna deres.

Når den ikke er bra nok for dem så er den ikke bra nok for noen .. alle burde ta barna sine utav den offentlige skolen. Jeg gjorde det dessverre ikke med mine barn, men jeg tror sannelig at jeg skal betale for at barnebarna mine skal få best mulig skolen ... som altså er en av byens private skoler.

Den offentlige skolen ER jo ikke bra nok for veldig mange barn. Jeg har ikke råd til privat skole, så jeg har ikke noe valg.

• Liker 9
Skrevet

vi vil jo ikke at den kommende dronningen skal få taket i hodet når hun går på offentlig skole som aldri har råd til å pusse opp. Så det er jo forståelig det.

• Liker 6
Gjest Artistina
Skrevet

Den offentlige skolen ER jo ikke bra nok for veldig mange barn. Jeg har ikke råd til privat skole, så jeg har ikke noe valg.

Den er ikke bra nok for eliten i landet, Silfen. Se på AP-toppene - omtrent alle har valgt privat skole til barna sine .. Kongefamilien har brukt den offentlige skolen i alle år ... NÅ er også den trenden brutt og et viktig signal sendes ut til folket.

Som jeg leste i avisen i dag .. "Trikken hadde neppe vært bra nok for vårt kronprinspar".

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er bra.

Haakon og Märtha gikk begge på offentlige skoler og Sonja la alltid vekt på hvor viktig det var for dem at de skulle få en mest mulig "normal" oppvekst.

Ja, men nå er det ikke snakk om at de skal bli behandlet som en prinsesse og prins når de begynner på disse nye skolene, søknadsprosessen var akkurat på lik linje med dem som et helt vanlig barn. Det er forståelig nok at kronprisparet vil at barna skal få en bedre utdannelse, og da gjerne engelskspråklig. Hadde gjort det selv.

• Liker 2
Gjest Artistina
Skrevet

vi vil jo ikke at den kommende dronningen skal få taket i hodet når hun går på offentlig skole som aldri har råd til å pusse opp. Så det er jo forståelig det.

Nei, men barna dine kan få taket i hodet?

Gjest Artistina
Skrevet

Ja, men nå er det ikke snakk om at de skal bli behandlet som en prinsesse og prins når de begynner på disse nye skolene, søknadsprosessen var akkurat på lik linje med dem som et helt vanlig barn. Det er forståelig nok at kronprisparet vil at barna skal få en bedre utdannelse, og da gjerne engelskspråklig. Hadde gjort det selv.

Hadde du gjort det? Eller har du gjort det? Eventuelt, hvorfor har du ikke gjort det?

Skrevet

Den er ikke bra nok for eliten i landet, Silfen. Se på AP-toppene - omtrent alle har valgt privat skole til barna sine .. Kongefamilien har brukt den offentlige skolen i alle år ... NÅ er også den trenden brutt og et viktig signal sendes ut til folket.

Som jeg leste i avisen i dag .. "Trikken hadde neppe vært bra nok for vårt kronprinspar".

Det burde kanskje gi litt signaler til staten om tilstanden i den norske skolen.

• Liker 6
Skrevet

Hadde du gjort det? Eller har du gjort det? Eventuelt, hvorfor har du ikke gjort det?

Sendt barna på engelskspråklig skole? Med tanke på at jeg bor i USA så hadde de havnet der uansett. Barna kunne fint gått i offentlig barnehage, for å så starte på privatskole ja. Jeg har ikke barn.

Gjest Artistina
Skrevet

Det burde kanskje gi litt signaler til staten om tilstanden i den norske skolen.

Kronprinsparet må ta barna sine over til den private skolen fordi den offentlige skolen ikke er bra nok for barna deres - ikke sant? De lærer ikke nok engelsk osv .. Men den er bra nok for deres "undersåtter"? Eller mener de rett og slett at den norske skolen ikke er bra nok for noen barn i Norge? Jeg forstår ikke helt tankegangen her.

Kongehuset er med dette i ferd med å lage klasseskiller i Norge .. vi får en elite .. som har råd til å sende barna på privatskoler .. tragisk - i stedet for å jobbe mot en bedre offentlig skole for alle.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gode engelskkunnskaper er viktigere for kongelige nå en før. Det er vel også viktigere for de en de fleste andre. Da er det helt naturlig at de velger en skole hvor engelsk er hovedspråket. Om den er privat eller offentlig har ingen betydning.

Anonymous poster hash: d8e37...698
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt enig.

Hele tre gutter jeg gikk på ungdomsskolen med var ekstremt flinke i matematikk. Alle tok universitetsmatte når vi gikk i 9.klasse, men de fikk ikke særlig god oppfølging av den norske skolen.

Endte med at alle begynte på IB-linja ved Oslo International School, og skal to av dem begynne på en doktorgrad nå - 22 år gamle.

Dette er en veldig god artikkel btw: http://www.aftenposten.no/amagasinet/For-smarte-for-norsk-skole-7458791.html

Forstår kongehuset godt.

Anonymous poster hash: 1e06e...d9d

• Liker 3
Gjest Artistina
Skrevet

Sendt barna på engelskspråklig skole? Med tanke på at jeg bor i USA så hadde de havnet der uansett. Barna kunne fint gått i offentlig barnehage, for å så starte på privatskole ja. Jeg har ikke barn.

Men hvis du ikke bor i Norge så er ikke dette et aktuelt tema for deg.

Gjest Artistina
Skrevet

Gode engelskkunnskaper er viktigere for kongelige nå en før. Det er vel også viktigere for de en de fleste andre. Da er det helt naturlig at de velger en skole hvor engelsk er hovedspråket. Om den er privat eller offentlig har ingen betydning.

Anonymous poster hash: d8e37...698

Javel - så det er viktigere for Ingrid med skikkelig engelsk enn det var for Haakon?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...