Gjest Rose11 Skrevet 15. oktober 2015 #1841 Skrevet 15. oktober 2015 Bra prioritering, veldig smart... Hun kan jo ikke være en toppblogger for alltid og tjene så bra som hun gjør nå. Lurer på hva hun skal gjøre når hun ikke er Norges største blogg lenger?
Ulzzang Skrevet 16. oktober 2015 #1842 Skrevet 16. oktober 2015 Hun kan jo ikke være en toppblogger for alltid og tjene så bra som hun gjør nå. Lurer på hva hun skal gjøre når hun ikke er Norges største blogg lenger? Det er nesten så jeg lurer på om hun faktisk kan, helt utrolig hvor lenge de toppbloggerne holder seg oppe og hvor lenge de får lov å holde på.
lenebu Skrevet 16. oktober 2015 #1843 Skrevet 16. oktober 2015 Hun skrev for et par dager siden at hun grudde seg så voldsomt til skattelistene ble publisert, men hun er da milelangt fra å være den best betalte bloggeren. http://www.vg.no/forbruker/skattelister-2014/blogging-er-blitt-big-business/a/23542966/ Jeg tjente ikke så altfor mye mindre enn henne når jeg var 18, jobbet deltid på McDonalds og fullførte videregående. Skulle til å skrive at det sikkert var mer travelt for meg enn det er for henne å produsere 4 intetsigende innlegg fulle av skrivefeil per dag, men glemte at hun ref. tidligere innlegg jobber 540% hver dag, 24/7, 365 dager i året, så hva vet vel jeg. 6
Gjest Skrevet 16. oktober 2015 #1844 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg tjente ikke så altfor mye mindre enn henne når jeg var 18, jobbet deltid på McDonalds og fullførte videregående. Skulle til å skrive at det sikkert var mer travelt for meg enn det er for henne å produsere 4 intetsigende innlegg fulle av skrivefeil per dag, men glemte at hun ref. tidligere innlegg jobber 540% hver dag, 24/7, 365 dager i året, så hva vet vel jeg. Du tjente ca 600 000 på å jobbe deltid på McDonalds...? 15
lenebu Skrevet 16. oktober 2015 #1845 Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Du tjente ca 600 000 på å jobbe deltid på McDonalds...? "Ikke så mye mindre", skrev jeg Tjente vel omtrent halvparten når jeg jobbet som skiftleder, med fem faste vakter i uka fra 15 til 22.30, med ekstra vakter ved behov. Og jeg har ikke to barn som jeg må ta meg av. Jeg ble bare overrasket over hvor lite hun egentlig tjener, med tanke på alle innleggene hun har skrevet om hvor utrolig mye hun tjener. Hadde forventet at hun skulle toppe lista, ikke at hun skulle ligger på 12. plass. Det viser at clickbait ikke er alt. Endret 16. oktober 2015 av lenebu 2
Gjest Skrevet 16. oktober 2015 #1846 Skrevet 16. oktober 2015 "Ikke så mye mindre", skrev jeg Tjente vel omtrent halvparten når jeg jobbet som skiftleder, med fem faste vakter i uka fra 15 til 22.30, med ekstra vakter ved behov. Og jeg har ikke to barn som jeg må ta meg av. Jeg ble bare overrasket over hvor lite hun egentlig tjener, med tanke på alle innleggene hun har skrevet om hvor utrolig mye hun tjener. Hadde forventet at hun skulle toppe lista, ikke at hun skulle ligger på 12. plass. Det viser at clickbait ikke er alt. Halvparten er da ganske så mye mindre...!? Nå tjener jo de fleste mer enn det som står i skattelista, det er bare det at folk flest ikke vet hvordan de leser skattelista. I tillegg er ikke Anna den mest reklametyngede bloggeren (men hun er kanskje den bloggeren med de dårligste reklamene), så det overrasker meg ikke at hun ikke tjener mest. Det er ikke slik at flest lesere = mest penger - det er reklamene man tjener mest penger på. 16
lenebu Skrevet 16. oktober 2015 #1847 Skrevet 16. oktober 2015 Halvparten er da ganske så mye mindre...!? Nå tjener jo de fleste mer enn det som står i skattelista, det er bare det at folk flest ikke vet hvordan de leser skattelista. I tillegg er ikke Anna den mest reklametyngede bloggeren (men hun er kanskje den bloggeren med de dårligste reklamene), så det overrasker meg ikke at hun ikke tjener mest. Det er ikke slik at flest lesere = mest penger - det er reklamene man tjener mest penger på. Var vel egentlig mest et uttrykk for hvor overrasket jeg ble over at summen ikke lå på to millioner, men heller noe som kan ansees som en relativt normal årslønn. Synes allikevel at inntekten gjør det mer kritikkverdig at hun velger å flytte til Kypros for å "leve livet" fremfor å fullføre videregående. Etter min erfaring via venner som har tatt seg friår fra vgs blir det tyngre å fullføre utdannelsen jo eldre du blir, og bloggen kommer neppe til å vare evig.
Gjest Skrevet 16. oktober 2015 #1848 Skrevet 16. oktober 2015 Var vel egentlig mest et uttrykk for hvor overrasket jeg ble over at summen ikke lå på to millioner, men heller noe som kan ansees som en relativt normal årslønn. Synes allikevel at inntekten gjør det mer kritikkverdig at hun velger å flytte til Kypros for å "leve livet" fremfor å fullføre videregående. Etter min erfaring via venner som har tatt seg friår fra vgs blir det tyngre å fullføre utdannelsen jo eldre du blir, og bloggen kommer neppe til å vare evig. Ingen inntekt rettferdiggjør å droppe vgs, mener nå jeg. Det er jo ganske tydelig utifra bloggen hennes at hun TRENGER mer utdanning, både rent språklig, men også for å bli mer kritisk til egne tanker og ideer, modenhet etc. Tror det hadde gjort bloggen hennes godt, om hun fikk litt mer enn guttedrama å skrive om. 5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 16. oktober 2015 #1849 Skrevet 16. oktober 2015 Hun kan jo ikke være en toppblogger for alltid og tjene så bra som hun gjør nå. Lurer på hva hun skal gjøre når hun ikke er Norges største blogg lenger? Tipper det blir noe innen journalistikk/media, men det er bare synsing..
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 16. oktober 2015 #1850 Skrevet 16. oktober 2015 Ingen inntekt rettferdiggjør å droppe vgs, mener nå jeg. Det er jo ganske tydelig utifra bloggen hennes at hun TRENGER mer utdanning, både rent språklig, men også for å bli mer kritisk til egne tanker og ideer, modenhet etc. Tror det hadde gjort bloggen hennes godt, om hun fikk litt mer enn guttedrama å skrive om. Trodde virkelig at språket hennes hadde å gjøre med at hun har et snev av dysleksi? Eller er det jeg som r helt på bærtur der?
elvane Skrevet 16. oktober 2015 #1851 Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Tipper de fleste bloggerne har gått en del opp i lønn i 2015. Virker hverfall slik, slik som mange skryter og flasher med pengene sine. Men litt over 600 000 er jo egentlig veldig lite år man er alene i tillegg til å ha 2 barn å forsørge. Jeg og mannen har rundt 1200000 i samlet årslønn og vi lever langt i fra luksus... Endret 16. oktober 2015 av elvane
Ulzzang Skrevet 16. oktober 2015 #1852 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg trodde også hun skulle ha mer. Men nå skal det sies at det er mer enn det jeg tjente... ca 200.000 mer (ouch!) http://www.vg.no/forbruker/skattelister-2014/toppblogger-19-mange-synes-det-er-ufortjent-noe-jeg-vet-det-ikke-er/a/23542966/ Hun synes det er hardt arbeid å være blogger...
frukrines Skrevet 16. oktober 2015 #1853 Skrevet 16. oktober 2015 Tror nok Anna har gått voldsomt opp i lønn fra i fjor til i år 😉 i 2014 var hun ikke like ille mtp metodene hun bruker for å tiltrekke seg klikk 2
Ulzzang Skrevet 16. oktober 2015 #1854 Skrevet 16. oktober 2015 Tror nok Anna har gått voldsomt opp i lønn fra i fjor til i år i 2014 var hun ikke like ille mtp metodene hun bruker for å tiltrekke seg klikk Jeg synes det er rart at hun har flere lesere nå, mtp at hun brukte jo "hvem er pappaen til William- metoden" i 2014 :O
lenebu Skrevet 16. oktober 2015 #1855 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg trodde også hun skulle ha mer. Men nå skal det sies at det er mer enn det jeg tjente... ca 200.000 mer (ouch!) http://www.vg.no/forbruker/skattelister-2014/toppblogger-19-mange-synes-det-er-ufortjent-noe-jeg-vet-det-ikke-er/a/23542966/ Hun synes det er hardt arbeid å være blogger... Står i artikkelen du linker til at hun planlegger innlegg 3 måneder frem i tid, slik at hun alltid vet hva hun skal skrive om. Styrker teorien om at alt kjærlighetsdramaet for litt siden bare var clickbait. Synes selv at det å "planlegge" hva du skal skrive flere måneder fremover svekker noe av bloggkonseptet, og viser hvor gjennomsyret det er blitt av "hva kan jeg skrive for å få mest mulig oppmerksomhet"-tanker. 5
Gjest Skrevet 16. oktober 2015 #1856 Skrevet 16. oktober 2015 Tipper de fleste bloggerne har gått en del opp i lønn i 2015. Virker hverfall slik, slik som mange skryter og flasher med pengene sine. Men litt over 600 000 er jo egentlig veldig lite år man er alene i tillegg til å ha 2 barn å forsørge. Jeg og mannen har rundt 1200000 i samlet årslønn og vi lever langt i fra luksus... Men selv om dere har 1 200 000 i lønn betyr det jo ikke at det er det som kommer frem på skattelista. Ofte er reell lønn høyere enn det som kommer frem i skattelista, for skattelista er jo inkludert fradrag. Min inntekt i fjor står som 100 000. Den var godt over det dobbelte. Så hvis Anna har en inntekt på 7-800 000 er ikke det akkurat dårlig i en alder av 18.
Ulzzang Skrevet 16. oktober 2015 #1857 Skrevet 16. oktober 2015 Står i artikkelen du linker til at hun planlegger innlegg 3 måneder frem i tid, slik at hun alltid vet hva hun skal skrive om. Styrker teorien om at alt kjærlighetsdramaet for litt siden bare var clickbait. Synes selv at det å "planlegge" hva du skal skrive flere måneder fremover svekker noe av bloggkonseptet, og viser hvor gjennomsyret det er blitt av "hva kan jeg skrive for å få mest mulig oppmerksomhet"-tanker. Helt enig. Hadde det vært en annen type blogg slik som "art of manliness" som skriver "artikler" så hadde jeg forstått det, men dette... :O 2
Gjest Asti Skrevet 16. oktober 2015 #1858 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg synes det er rart at hun har flere lesere nå, mtp at hun brukte jo "hvem er pappaen til William- metoden" i 2014 :O Tror nok Anna har gått voldsomt opp i lønn fra i fjor til i år i 2014 var hun ikke like ille mtp metodene hun bruker for å tiltrekke seg klikk Anna opplyser her at lesertallet har doblet seg siden i fjor, og at hun allerede har tjent mye mer i år enn hun gjorde tilsammen i 2014.
Gjest Blue Ivy. Skrevet 16. oktober 2015 #1859 Skrevet 16. oktober 2015 Men selv om dere har 1 200 000 i lønn betyr det jo ikke at det er det som kommer frem på skattelista. Ofte er reell lønn høyere enn det som kommer frem i skattelista, for skattelista er jo inkludert fradrag. Min inntekt i fjor står som 100 000. Den var godt over det dobbelte. Så hvis Anna har en inntekt på 7-800 000 er ikke det akkurat dårlig i en alder av 18. Enig. Til å være så ung, så tjener hun jo mye. Nå vet ikke jeg nøyaktig hva hun tjener i måneden, men hun har uansett en stor sum til å være 18-19. Jeg tjente ikke halvparten da jeg var rundt den alderen.
Ulzzang Skrevet 16. oktober 2015 #1860 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg synes ikke at det er lite jeg heller, men trodde faktisk at det var mer siden hun var nummer én på lista.
Fremhevede innlegg