Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sammenligne å ha barn med å jobbe.... Får gi henne 20% stilling for støvsuging, 20 for klesvasken, 50 for matlaging, 10 for å legge klær i tørketrommelen, 17.5 for å brette klær. Kan bli en god del prosent detta.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sammenligne å ha barn med å jobbe.... Får gi henne 20% stilling for støvsuging, 20 for klesvasken, 50 for matlaging, 10 for å legge klær i tørketrommelen, 17.5 for å brette klær. Kan bli en god del prosent detta.

Da er vi bra mange som har godt over 300% stilling. ;) Hvor kan vi få lønn for dette da? 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg selv 80% husholderstilling, 50% stilling som mamma, 100 % stilling som kjæreste, 400 % som datter, 50% som SoMe-kritiker også 100% som sykepleier da. I dag skifta jeg dessuten lyspærer og skiftet en dusjslange, så i dag har jeg 50% stilling som elektrikker og 50% som rørlegger. Blitt litt TV-titting i kveld, så må nok ha 30% stilling som observatør også.

Lønna får vi visst i himmelen.

Endret av neiognei
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om hvor mange % hun jobber i følge han. Nærmet seg vel 5-600% stilling. 100% per barn, 140% blogg osv. Noe av det dummeste jeg har lest til nå på den bloggen. Og det har blitt et par innlegg

Dette reagerte jeg også på. Tror ikke han er den beste i matte, ut fra det regnestykket. 

Ja vel? Jeg har en åtte til fire-jobb, men jeg har ikke fri resten av dagen. Jeg må hente og levere barn, lage middag, planlegge arbeidsoppgaver til dagen etter, lage middag, handle, vaske klær, vaske hus, være til stede for barna mine, være med på barnas fritidsaktiviteter osv. 

Mener han seriøst at hun ikke har hatt en fridag på fem år? Hva med da hun dro til Kristiansand? Synes også å huske at hun har hatt fri flere ganger, inkludert siste innlegget på bloggen. Nei, hun har sikkert ikke mye fri, men å si at hun ikke har hatt "fri én eneste helg de siste fem årene- ikke en eneste kveld" er jo løgn.

Innlegget er redigert for sitat hentet fra blogg.

- Pavilion,mod

Endret av Pavilion
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg selv 80% husholderstilling, 50% stilling som mamma, 100 % stilling som kjæreste, 400 % som datter, 50% som SoMe-kritiker også 100% som sykepleier da. I dag skifta jeg dessuten lyspærer og skiftet en dusjslange, så i dag har jeg 50% stilling som elektrikker og 50% som rørlegger. Blitt litt TV-titting i kveld, så må nok ha 30% stilling som observatør også.

Dæven du burde være rik. 😍 Jeg passet 2 barn i tillegg til mitt eget i dag. Det er jo 200% overtid bare der. Jeg må finne it hvem jeg kan snakke med om lønna mi her, jeg er kraftig underbetalt. 😞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dæven du burde være rik. 😍 Jeg passet 2 barn i tillegg til mitt eget i dag. Det er jo 200% overtid bare der. Jeg må finne it hvem jeg kan snakke med om lønna mi her, jeg er kraftig underbetalt. 😞

Tjener vel en fjerdedel av det Anna tjener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herlig! Lo godt av den. :)

Det er tydelig at Jan og Anna ikke har noen som helst form for innsikt i eller forståelse for en helt vanlig arbeidsdag for den gjennomsnittlig nordmann (m/barn?). Det er så provoserende at hun bagatelliserer en vanlig 8-16 jobb, og fremstiller seg selv som et slags "overmenneske" som vi skal synes synd på fordi hun jobber så mye.

Selv er jeg realfagsstudent på heltid, og studiene tar all min tid. Det er beinhard jobbing, både kvelder og helger, og de fleste studier er jo slik. At hun sitter der i luksusboligen sin med null studielån, to barn som hun får hjelp til hele tiden, samt penger nok til å investere i sin egen leilighet, og klager over at hun har mer å gjøre enn den vanlige nordmann? Det blir for dumt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette reagerte jeg også på. Tror ikke han er den beste i matte, ut fra det regnestykket. 

Ja vel? Jeg har en åtte til fire-jobb, men jeg har ikke fri resten av dagen. Jeg må hente og levere barn, lage middag, planlegge arbeidsoppgaver til dagen etter, lage middag, handle, vaske klær, vaske hus, være til stede for barna mine, være med på barnas fritidsaktiviteter osv. 

Mener han seriøst at hun ikke har hatt en fridag på fem år? Hva med da hun dro til Kristiansand? Synes også å huske at hun har hatt fri flere ganger, inkludert siste innlegget på bloggen. Nei, hun har sikkert ikke mye fri, men å si at hun ikke har hatt "fri én eneste helg de siste fem årene- ikke en eneste kveld" er jo løgn.

Det samme tenker jeg.

Hun har jo fridager rett som det er virker det som.Der moren tar hånd om barna slik at hun skal få tid for seg selv.Hun er heldig som har en mor som stiller opp så mye,det finnes jo alenemødre som aldri har noe avlastning.

Innlegget er redigert for sitat hentet fra blogg.

- Pavilion,mod

Endret av Pavilion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at Jan og Anna ikke har noen som helst form for innsikt i eller forståelse for en helt vanlig arbeidsdag for den gjennomsnittlig nordmann (m/barn?). Det er så provoserende at hun bagatelliserer en vanlig 8-16 jobb, og fremstiller seg selv som et slags "overmenneske" som vi skal synes synd på fordi hun jobber så mye.

Selv er jeg realfagsstudent på heltid, og studiene tar all min tid. Det er beinhard jobbing, både kvelder og helger, og de fleste studier er jo slik. At hun sitter der i luksusboligen sin med null studielån, to barn som hun får hjelp til hele tiden, samt penger nok til å investere i sin egen leilighet, og klager over at hun har mer å gjøre enn den vanlige nordmann? Det blir for dumt.

Så enig. Jeg er student (skriver master nå), jobber og har barn. Greit nok jeg har også en mann som tar sin del av barn/husarbeid, men jeg nekter å tro at hun jobber mer enn hva jeg og de fleste andre med full jobb og/eller studier og barn gjør. Sier ikke at hun ikke har en travel hverdag, men det har da virkelig de fleste av oss.

Og hva mener han med at hun aldri har en frihelg? Fri fra hva? Barn? Jobb? Så lenge man har barn i huset så har man selvfølgelig ikke fri fra barna. Og det er da nok av oss som må jobbe og studere i helgene også. Blir for dumt. Det er veldig tydelig at denne bloggen skrives av en ung jente, med litt for lite livserfaring på baken.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Provoserende faktisk. Blogging er sikkert en tøff jobb (for all del) men det er "vanlig" jobb også. Blir veldig teit å påstå hun har den tøffeste jobben i verden og hun har aldri fri. Bullshit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg studerer også til master i realfag, og har en jobb ved siden av. Kan ikke huske sist jeg hadde en fridag. Det hun gjør på heltid, er det vanlige mennesker gjør når de har fri. Et vanlig menneske har ikke mulighet eller råd til å flytte til en luksusleilighet i Kypros i et år for å gjøre ingenting annet enn å skrive tre blogginnlegg til dagen i et år. Så at hun har en "340%"  stilling nekter jeg å kjøpe, og det er egentlig et ganske arrogant utsagn mtp. at hun aldri har hatt en 100% stilling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig å fremstille barna som en jobb i det innlegget. Når jeg er med barna mine så har jeg jo fri? Eller skal jeg også regne barna mine som en jobb og da si jeg jobber 24/7? Ga lite mening det innlegget. Å være med barna mine er jo min fritid, jeg er med familien min og det er jo det motsatte av å jobbe for meg:-)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reagerer også at hun et sted nærmest sier at valget om å ikke ta abort når hun var gravid med Michelle var et lurt karrieretrekk. Hun har kommet langt ved å ikke ta de trygge valgene, f.eks når hun valgte å ikke ta abort.

Men jenta er jo fortsatt et barn, så får vel tilgi litt sånt. Bare synes det er veldig uklokt å sitte og skrive for 80.000 lesere, eller hva det er hun har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om vi må skatte av inntektene vi tjener på foreldre-jobben.

Herregud! Helt absurd å engang prøve å fremstille det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvem som er nestemann på besøk, etter at moren og Mathjis har vært der. Tipper Amir, og så kanskje faren eller broren til Anna, og så stesøsteren, en venninne, og deretter er det vel moren igjen. Og sånn går nu dagan  :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun postet et bilde av seg selv i dusjen på facebook med link til bloggen. Der hun har tusjet over rompa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...