Adelia Skrevet 13. september 2015 #1361 Skrevet 13. september 2015 Jeg flyttet alene til Oslo, fra en liten bygd, naar jeg var paa Annas alder. Og jeg bor, og har alltid bodd, alene. Og ja, jeg mistrivdes, men familien min hadde ikke økonomi til å stille opp som moralsk støtte, så jeg klarte meg selv. Hvis jeg ikke hadde trodd at jeg klarte meg, hadde jeg heller ikke flyttet, men heller gått på det lokale universitetet slik at jeg kunne ha bodd hjemme. Moren min besøker meg én gang i året, i anledning min burdsgag. Derfor synes jeg det er litt rart at hennes mor har råd til å besøke henne 3/4 uker i måneden, samt at det å ha besøk i følge henne selv er en nødvendighet. Dersom hun er absolutt avhengig av å ha besøk til enhver tid, burde hun ikke ha flyttet. Det er min mening. Og ja, jeg har bodd i utlandet. Det gikk bedre enn da jeg bodde i Oslo, og jeg takket nei til alle tilbud om besøk gjennom oppholdet fordi jeg hadde lyst å oppleve kulturen. Vi mennesker er forskjellig. Anna liker å ha besøk av famile og venner. Du gjør det ikke. Men det gjør ikke Anna til en dårligere person. Dessuten har hun tydeligvis penger nok til å spandere billett på moren, så hvorfor ikke? 6
Gjest Haaploes Skrevet 13. september 2015 #1362 Skrevet 13. september 2015 Jeg flyttet alene til Oslo, fra en liten bygd, naar jeg var paa Annas alder. Og jeg bor, og har alltid bodd, alene. Og ja, jeg mistrivdes, men familien min hadde ikke økonomi til å stille opp som moralsk støtte, så jeg klarte meg selv. Hvis jeg ikke hadde trodd at jeg klarte meg, hadde jeg heller ikke flyttet, men heller gått på det lokale universitetet slik at jeg kunne ha bodd hjemme. Moren min besøker meg én gang i året, i anledning min burdsgag. Derfor synes jeg det er litt rart at hennes mor har råd til å besøke henne 3/4 uker i måneden, samt at det å ha besøk i følge henne selv er en nødvendighet. Dersom hun er absolutt avhengig av å ha besøk til enhver tid, burde hun ikke ha flyttet. Det er min mening. Og ja, jeg har bodd i utlandet. Det gikk bedre enn da jeg bodde i Oslo, og jeg takket nei til alle tilbud om besøk gjennom oppholdet fordi jeg hadde lyst å oppleve kulturen. Ofte billigere å fly utenlands enn innenlands i Norge. Hun har ikke bodd der nede spesielt lenge, det tar tid å bli vant til nye omgivelser.
Sitronmelis Skrevet 13. september 2015 #1363 Skrevet 13. september 2015 Syns det var fælt hvor mye innlegg det skulle være om Jan/ og gjesteinnlegg fra Jan på bloggen nå. mye sutring som går ut på hvor hardt det er osv og at hun føler for å gi opp osv.. Skryt opp i skyene fra Jan om hvordan det er å blogge for Anna og hvor hardtarbeidene det er osv. Anna har delt disse innleggene på facebook der hun skriver en tekst som bare får folk til å klikke seg inn for det høres så alvorlig ut i måten hun skriver på.. 2
SoftKitty Skrevet 13. september 2015 #1364 Skrevet 13. september 2015 Hvor lenge har hun bodd på Kypros da? Flyttet hun ikke akkurat? Det er jo naturlig at det tar litt tid å finne seg til rette osv, så litt rart hvis hun umiddelbart krisemaksimerer det å måtte være alene.. 1
Gjest Haaploes Skrevet 13. september 2015 #1365 Skrevet 13. september 2015 (...) Skryt opp i skyene fra Jan om hvordan det er å blogge for Anna og hvor hardtarbeidene det er osv. (...) Hjelpes, nå ble jeg skikkelig flau på deres vegne
BeverTramp Skrevet 13. september 2015 #1366 Skrevet 13. september 2015 (endret) Og nå kommer Mathijs når moren drar. Endret 13. september 2015 av BeverTramp 1
Sandie Skrevet 13. september 2015 #1367 Skrevet 13. september 2015 Ser koselig ut å bo på Kypros,men det virker mellom linjene som at det er litt ensomt også. 1
BeverTramp Skrevet 13. september 2015 #1368 Skrevet 13. september 2015 Ser koselig ut å bo på Kypros,men det virker mellom linjene som at det er litt ensomt også. Mellom linjene? Det er vel ganske rett frem at hun synes det er ensomt når hun ikke har besøk. 2
Sandie Skrevet 13. september 2015 #1369 Skrevet 13. september 2015 (endret) Mellom linjene? Det er vel ganske rett frem at hun synes det er ensomt når hun ikke har besøk. Ja,men sett under ett blir jo hele flyttingen og oppholdet fremstilt som en solskinnshistorie såvidt jeg har lest.Tviler på hun blir værende der i et helt år. Endret 13. september 2015 av Sandie 2
lenebu Skrevet 13. september 2015 #1370 Skrevet 13. september 2015 Synes det er patetisk når bloggere, som har blogget siden de var 14, syter og klager over hvor travelt det er i forhold til å ha en fulltidsjobb, særlig med tanke på at de selv aldri har opplevd å ha en fulltidsjobb. Påstår at de jobber 24 timer i døgnet, 365 dager i året... Dersom det hadde vært tilfellet, hadde hun ikke hatt tid til å ta seg av to barn. Og nei, de innleggene hun skriver til dagen tar ikke 24 timer å skrive. "Hei, folkens! I dag skal vi på tivoli! Håper alle har en strålende dag!" + x-antall bikinibilder av seg selv fra en annen anledning. Dét er ikke en fulltidsjobb. For et par år siden jobbet jeg på en Rema1000 som var i ferd med å gå konkurs. Jeg jobbet 8 timer til dagen, fem dager i uken, kombinert med vgs. I og med at vi var i ferd med å gå konkurs, var vi 2 personer på jobb fra klokken 16 til butikken stengte klokken 23. Jeg kan ikke huske en eneste arbeidsdag hvor jeg fikk en halvtimes pause, uten å bli ringt inn for å tømme panteautomaten, finne ekstra varer på lager, ta meg av kasse 2 ved kø, osv. Hver dag prøvde jeg å spise en banan til lunsj, og ikke en eneste gang klarte jeg å spise ferdig en banan før pausen min ble avbrutt. Dét var en travel jobb. Jeg nekter å kjøpe at det å ta seg av to barn i en luksusbolig ved stranden i Kypros, med hjelp hjemmefra hver uke, er en travel jobb. Å skrive tre intetsigende innlegg hver dag er ikke en travel jobb; det tar maks et kvarter. Basta. 21
Gjest Gjest_Idja Skrevet 14. september 2015 #1371 Skrevet 14. september 2015 Synes det er patetisk når bloggere, som har blogget siden de var 14, syter og klager over hvor travelt det er i forhold til å ha en fulltidsjobb, særlig med tanke på at de selv aldri har opplevd å ha en fulltidsjobb. Påstår at de jobber 24 timer i døgnet, 365 dager i året... Dersom det hadde vært tilfellet, hadde hun ikke hatt tid til å ta seg av to barn. Og nei, de innleggene hun skriver til dagen tar ikke 24 timer å skrive. "Hei, folkens! I dag skal vi på tivoli! Håper alle har en strålende dag!" + x-antall bikinibilder av seg selv fra en annen anledning. Dét er ikke en fulltidsjobb. Enig. Kjenner jeg blir skikkelig oppgitt! Det finnes nok noen bloggere som bruker mye TID på bloggen, og hvor det er mye arbeid. Tjomlid (Saksynt) for eksempel baserer ikke sine innlegg på en halvtimes fotoshoot akkurat. Men når enkle bloggere som Anna skal påstå at det er så himla mye arbeid... Nei, den går jeg ikke på! Joda, man er sikkert "på jobb" 24/7 fordi alt man gjør skal vurderes utifra bloggpotensiale, og joda, det er mye jobb å være alenemor - men veien derfra til å faktisk ha en krevende jobb som blogger er lang! Hvis bloggjobben til Anna er så utrolig krevende og tung så er det jammen merkelig at det ikke reflekteres i bedre kvalitet i bloggen. Bloggen hennes er som en veldig, veldig enkel dagbok (ikke spesielt dyp, så derfor enkel) - hvem vil påstå at dagbokskriving er mye jobb? Lurer på hva disse arbeidsledige "gud så mye jeg jobber med bloggen"-bloggerne mener om bloggere som faktisk har en jobb på siden av en god blogg? De må jo være overnaturlige? Noen kommer til å få et sjokk når de møter arbeidslivet. 3
Gjest Stringfellow1 Skrevet 14. september 2015 #1372 Skrevet 14. september 2015 Hvis dere mener at denne bloggen hennes er så elendig, hvorfor gidder dere å lese den da? Jeg gidder iallefall ikke å lese denne bloggen, nettopp fordi jeg overhodet ikke er interessert i det tullet hun skriver....
BeverTramp Skrevet 14. september 2015 #1373 Skrevet 14. september 2015 Hvis dere mener at denne bloggen hennes er så elendig, hvorfor gidder dere å lese den da? Jeg gidder iallefall ikke å lese denne bloggen, nettopp fordi jeg overhodet ikke er interessert i det tullet hun skriver.... Lurer på om det kan være flere enn deg som ikke leser bloggen hennes, men likevel gidder å diskutere henne på et forum... 4
Gjest Stringfellow1 Skrevet 14. september 2015 #1374 Skrevet 14. september 2015 Lurer på om det kan være flere enn deg som ikke leser bloggen hennes, men likevel gidder å diskutere henne på et forum... Men det er tydeligvis flere som leser disse greiene. Folk diskuterer jo at nå skrev hun det og det, og hadde masse bilder fra ditt og datt. Av en eller annen merkelig grunn, så det er tydeligvis en del som til stadighet er innom denne bloggen hennes....
BeverTramp Skrevet 14. september 2015 #1375 Skrevet 14. september 2015 Personlig synes jeg det et mer spesielt å diskutere tema man har null interesse for, enn å lese meningsløse blogger 6
Gjest Rose11 Skrevet 14. september 2015 #1376 Skrevet 14. september 2015 Hvis dere mener at denne bloggen hennes er så elendig, hvorfor gidder dere å lese den da? Jeg gidder iallefall ikke å lese denne bloggen, nettopp fordi jeg overhodet ikke er interessert i det tullet hun skriver.... Jeg leser ikke bloggen hennes.
TheTeen Skrevet 14. september 2015 #1377 Skrevet 14. september 2015 Jeg leser ikke bloggen, får med meg ting enten på kvinneguiden eller typiske "kjendissladder" sider som Side2.
Hls123 Skrevet 14. september 2015 #1378 Skrevet 14. september 2015 Hjelpes, nå ble jeg skikkelig flau på deres vegne For ikke å snakke om hvor mange % hun jobber i følge han. Nærmet seg vel 5-600% stilling. 100% per barn, 140% blogg osv. Noe av det dummeste jeg har lest til nå på den bloggen. Og det har blitt et par innlegg 10
Birdo Skrevet 14. september 2015 #1379 Skrevet 14. september 2015 For ikke å snakke om hvor mange % hun jobber i følge han. Nærmet seg vel 5-600% stilling. 100% per barn, 140% blogg osv. Noe av det dummeste jeg har lest til nå på den bloggen. Og det har blitt et par innlegg Skal du først kritisere så kan du vel hvert fall si korrekt, han skrev 340% 1
Hls123 Skrevet 14. september 2015 #1380 Skrevet 14. september 2015 Skal du først kritisere så kan du vel hvert fall si korrekt, han skrev 340% Det var for å sette det på spissen, ved å overdrive. Slik han gjorde, bare uten ironi. 1
Fremhevede innlegg