Speedmaster Skrevet 22. juli 2015 #1121 Skrevet 22. juli 2015 Jeg er slem, men når det kommer til kjendiser og overgrep så tror jeg på kanskje halvparten. Det være seg bloggere eller artister som skriver om det i en sangtekst. Så lenge det finnes et vinningsmotiv er jeg alltid skeptisk. Vanskelig å ikke tenke i samme baner som deg.
Gjest Belle âme Skrevet 22. juli 2015 #1122 Skrevet 22. juli 2015 Jeg er slem, men når det kommer til kjendiser og overgrep så tror jeg på kanskje halvparten. Det være seg bloggere eller artister som skriver om det i en sangtekst. Så lenge det finnes et vinningsmotiv er jeg alltid skeptisk. No er eg slem, men eg er heilt enig.
Gjest Sobril Skrevet 22. juli 2015 #1123 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Min favorittartist skal etter sigende ha blitt voldtatt og truet med kniv da hun var ung. Dette har hun skrevet en sang om. Jeg tror på det, samtidig som jeg ikke klarer å tro på det heller. I kjølvannet av en kjendisstatus følger ofte også ørten påståtte voldtekter eller misbruk, og jeg tror ikke alle historiene er sanne, men at noen er skapt for å lage mer blest om seg selv. Hadde historien vært vinklet litt annerledes (som f.eks. at man har hatt en kjip perode pg.a. avhør hos politi, rettssak etc.), eller at man faktisk har delt det med familie FØR man blogger om det. Ja, da hadde jeg hatt enklere for å tro på det. For øvrig har bloggere generelt satt seg i en situasjon hvor det er vanskelig å tro at de deler noe som helst uten økonomiske baktanker. Sorry. Har blitt misbrukt selv da jeg var veldig ung, så jeg er "årvåken" når jeg leser om påståtte voldtekter/misbruk. Det er synd at jeg har slike tanker om folks rederlighet, og synes det er kjempekjipt hvis jeg sparker noen som faktisk ligger nede. Jeg er nok veldig skeptisk av natur, samtidig som utviklingen i samfunnet med "wannabees" rundt hvert hjørne - hvor alle vil bli kjendiser, er med på å bryte ned troverdigheten til folk. Innlegget er ryddet for sitering og kommentar som inneholder spekulasjoner. - Pavilion, mod Endret 23. juli 2015 av Sobril
sashimi Skrevet 22. juli 2015 #1124 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Jeg er slem, men når det kommer til kjendiser og overgrep så tror jeg på kanskje halvparten. Det være seg bloggere eller artister som skriver om det i en sangtekst. Så lenge det finnes et vinningsmotiv er jeg alltid skeptisk. Er veldig enig med deg! Innlegget er ryddet for spekulasjon. - Pavilion, mod Endret 23. juli 2015 av Pavilion 1
Safiye Skrevet 23. juli 2015 #1125 Skrevet 23. juli 2015 Tråden er ryddet for spekulerende innlegg samt. svar. - Pavilion, mod
BeverTramp Skrevet 23. juli 2015 #1126 Skrevet 23. juli 2015 Er det noen som har lest hvorvidt overgrepet er anmeldt eller ikke? Er då vanskelig å følge med når kommentarer på insta/fb redigeres og slettes i eningen
Gjest ashanti Skrevet 23. juli 2015 #1127 Skrevet 23. juli 2015 Jeg unner ingen å oppleve at de forteller og er åpen om en voldtekt og så begynner folk å spekulere i om det er oppdiktet :s seriøst - jeg blir helt kvalm.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 23. juli 2015 #1128 Skrevet 23. juli 2015 Jeg unner ingen å oppleve at de forteller og er åpen om en voldtekt og så begynner folk å spekulere i om det er oppdiktet :s seriøst - jeg blir helt kvalm. Så hjertens enig! En del tanker er det faktisk lov å holde for seg selv... Greit nok å ikke tro på et voldtektsoffer, men MÅ man gjøre en sak ut av det på Internett? 9
superdupermeg Skrevet 23. juli 2015 #1129 Skrevet 23. juli 2015 Jeg unner ingen å oppleve at de forteller og er åpen om en voldtekt og så begynner folk å spekulere i om det er oppdiktet :s seriøst - jeg blir helt kvalm. Og kommentaren har fått 33 likes... Utrolig 1
Gjest Sobril Skrevet 24. juli 2015 #1130 Skrevet 24. juli 2015 Så hjertens enig! En del tanker er det faktisk lov å holde for seg selv... Greit nok å ikke tro på et voldtektsoffer, men MÅ man gjøre en sak ut av det på Internett? Jeg har bedt moderator slette mine innlegg. På grunnlag av hva dere sier, og det å la tvilen komme bloggeren til gode. Samtidig bør man som blogger være forsiktig med hva man deler. At man tenker som man gjør har jo med forhistorikk å gjøre, og bloggerens evne til å selv sette i gang spekulasjoner for å skape klikk og sensasjon. Med dette i bakhodet så øker ikke troverdigheten dessverre.
BeverTramp Skrevet 24. juli 2015 #1131 Skrevet 24. juli 2015 Det trenger ikke være direkte oppdiktet heller. Men det finnes flere jenter (ikke nødvendigvis mammatilmichelle) som _angrer_ etter et ligg, og som med tid og stunder "rettferdiggjør"/"unnskylder" dette med et overgrep. Denne kommentaren er generell og ikke direkte knyttet mot nevnte situasjon. 2
GammelKaktus Skrevet 24. juli 2015 #1132 Skrevet 24. juli 2015 Wow, alt dere kan få dere til å si... Dere kan jo tenke hva dere vil, men den skittkastinga bør det jo være mulig å holde seg for god for. Voksne mennesker som bedriver slikt er jo bare trist. 11
Athena27 Skrevet 24. juli 2015 #1133 Skrevet 24. juli 2015 Wow, alt dere kan få dere til å si... Dere kan jo tenke hva dere vil, men den skittkastinga bør det jo være mulig å holde seg for god for. Voksne mennesker som bedriver slikt er jo bare trist. Enig! Jeg synes også noe av det som har blitt skrevet er å gå for langt. 2
Gjest O.G. Skrevet 24. juli 2015 #1134 Skrevet 24. juli 2015 Ser ikke problemet, bloggerne inviterer selv til det.
Speedmaster Skrevet 24. juli 2015 #1135 Skrevet 24. juli 2015 Det trenger ikke være direkte oppdiktet heller. Men det finnes flere jenter (ikke nødvendigvis mammatilmichelle) som _angrer_ etter et ligg, og som med tid og stunder "rettferdiggjør"/"unnskylder" dette med et overgrep. Denne kommentaren er generell og ikke direkte knyttet mot nevnte situasjon. Ja, generelt er dette et problem som ikke får nok fokus. Minner om denne: http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Kjaresten-min-voldtok-meg--og-han-har-enorm-skyldfolelse-8035885.html Viktig at man ikke bruker ordene "overgrep" og "voldtekt" i utide. 3
MalloryK Skrevet 24. juli 2015 #1136 Skrevet 24. juli 2015 Hvorfor smiler hun alltid som en unge, ved å presse tungen mot tennene? Ser så barnslig ut 1
Gjest O.G. Skrevet 25. juli 2015 #1137 Skrevet 25. juli 2015 Jeg hsr begynt å få mer og mer imot de her mammabloggerne som outer ungene i blogg. De er sikkert greie jenter i og for seg, men jeg klarer virkelig ikke å forlike meg med at de lar ungene betale regningene for seg.
Gjest Rose11 Skrevet 25. juli 2015 #1138 Skrevet 25. juli 2015 Jeg hsr begynt å få mer og mer imot de her mammabloggerne som outer ungene i blogg. De er sikkert greie jenter i og for seg, men jeg klarer virkelig ikke å forlike meg med at de lar ungene betale regningene for seg. Alt for penger.
BeverTramp Skrevet 25. juli 2015 #1139 Skrevet 25. juli 2015 Hvorfor smiler hun alltid som en unge, ved å presse tungen mot tennene? Ser så barnslig ut Hun er jo mer eller mindre fortsatt en unge da.. 3
Gjest Blue Ivy. Skrevet 26. juli 2015 #1140 Skrevet 26. juli 2015 Ser ikke hvorfor hun skal dele noe så privat på bloggen. Virker som hun er ute etter sympati..
Fremhevede innlegg