Gå til innhold

mammatilmichelle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man kan sikkert si mye om denne bloggeren, men nydelig hår, det har hun i alle fall! :)

Fullstendig enig. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er relativt skremmende at denne bloggen topper topplisten, ettersom de fleste andre blogger som ligger høyt oppe på blogglisten tilhører jenter som lever liv de fleste tenåringsjenter lengter etter (der man har råd til alt man ønsker, ikke har noe ansvar utover seg selv, og ikke nødvendigvis trenger å bekymre seg for fremtiden). Dersom personen bak "mammatilmichelle" nå har føyet seg til denne listen over unge jenter med "minsunnelsesverdige" liv synes jeg det er en skremmende samfunnsutvikling. Jeg føler ikke at mine jevnaldrende når jeg var atten-nitten år (og det er mindre enn ti år siden) higet etter et liv som ensomme tobarnsmødre uten utdannelse. Håper ikke at noen unge, naive jenter tror at dette er veien til suksess, bare fordi denne moren tilfeldigvis har lykkes av uvisste grunner...

Mer generelt håper jeg at det blir et allment forbud mot å utnytte barn under atten for økonomiske hensikter. Jeg vet selv at jeg hadde avskydd dersom det hadde ligget bilder og beskrivelser av meg som småbarn på Internett da jeg var tenåring. 

• Liker 9
Skrevet

Syns alle dere som selv er mødre og slenger så mye dritt i henne, dere er mobbere!  Tenk på hvordan dere oppfører dere før dere snakker om hvem som er dårlige mødre her. Dere er en skam av et forbilde for dere barn. 

• Liker 3
Skrevet

Syns alle dere som selv er mødre og slenger så mye dritt i henne, dere er mobbere!  Tenk på hvordan dere oppfører dere før dere snakker om hvem som er dårlige mødre her. Dere er en skam av et forbilde for dere barn.

Slapp litt av du da.

• Liker 13
Gjest miuen
Skrevet

Det nyeste innlegget hennes om morsrollen synes jeg var både modent og gjennomtenkt. Hun er et tiår yngre enn meg, men likevel er hun like mye tobarnsmor som jeg selv er. Det hun skriver, appellerer til meg, og det har jeg null problemer med å innrømme. Cudos til ei yngre mor som ser ut til å takle morsrollen veldig bra 😊

Gjest Bergensia
Skrevet

Syns alle dere som selv er mødre og slenger så mye dritt i henne, dere er mobbere! Tenk på hvordan dere oppfører dere før dere snakker om hvem som er dårlige mødre her. Dere er en skam av et forbilde for dere barn.

At Anna og hennes familie får hverdagen til å fungere er selvfølgelig veldig bra.

Men det er ikke alle forunt og virkeligheten er ganske brutal for de fleste tenåringsmødre. Når man vet at unge jenter vurderer å bli mor tidlig utifra det i leser på hennes blogg er det lov å belyse det. Man må også få kommentere hvordan barn blir brukt i kommersielle sammenhenger og eksponert uten at man skal framstilles som en mobber forbi man stiller spørsmålstegn ved en 18 år gammel jente sin vurderingsevne i den sammenheng.

Skrevet

At Anna og hennes familie får hverdagen til å fungere er selvfølgelig veldig bra.

Men det er ikke alle forunt og virkeligheten er ganske brutal for de fleste tenåringsmødre. Når man vet at unge jenter vurderer å bli mor tidlig utifra det i leser på hennes blogg er det lov å belyse det. Man må også få kommentere hvordan barn blir brukt i kommersielle sammenhenger og eksponert uten at man skal framstilles som en mobber forbi man stiller spørsmålstegn ved en 18 år gammel jente sin vurderingsevne i den sammenheng.

Hva mener du med "når man vet at ...." setningen? Hvordan vet du det? Har du en henvisning?

Jeg tror forøvrig at bloggen er populær fordi den er forholdsvis interressant. Mange rosa-bloggere gjør det samme om og om igjen, mens Annas liv er i stadig utvikling fordi hun har barn. 

Samtidig er det interressant å følge med på noe man ikke helt kan identifisere seg med selv.

Sånn er det iallefall for meg.

Leser både Mammatilmichelle og noen andre blogger kun fordi det er så langt unna mitt liv (og hvordan jeg ønsker mitt liv forøvrig), men samtidig er det omtrent like gamle som meg.

• Liker 2
Skrevet

Tror ingen unge jenter vurderer å bli mor tidlig ut ifra en blogg, da er det ikke bloggen det er noe galt med! Og hvordan vet du det? Har forskning på det? Kilder?

Skrevet

Tror ingen unge jenter vurderer å bli mor tidlig ut ifra en blogg, da er det ikke bloggen det er noe galt med! Og hvordan vet du det? Har forskning på det? Kilder?

Det er jo bare å lese kommentarene hun får. Nå har hun vel usynlige kommentarer på bloggen, men tidligere så vi alt som ble skrevet. Se på instagram ol... Skremmende!

• Liker 3
Gjest faico
Skrevet

Hvor er det fedrene skal? Borte et helt år?

men kjære vene😞 det faller deg ikke inn at hun kanskje har tatt en prat med barnas fedre før hun bestemtee seg for å flytte.? Hun tar jo ikke bare med seg barna. Fedrene kan jo synes at dette err ok.
  • Liker 1
Skrevet

men kjære vene😞 det faller deg ikke inn at hun kanskje har tatt en prat med barnas fedre før hun bestemtee seg for å flytte.? Hun tar jo ikke bare med seg barna. Fedrene kan jo synes at dette err ok.

Hva har det du svarer med spørsmålet å gjøre?

• Liker 3
Gjest Keikolina
Skrevet

Hva har det du svarer med spørsmålet å gjøre?

God dag mann økseskaft :P
Skrevet

What! Ble veldig sjokkert da jeg leste om voldtekten på bloggen hennes Lurer på hva som skjedde og med hvem osv

Skrevet

What! Ble veldig sjokkert da jeg leste om voldtekten på bloggen hennes Lurer på hva som skjedde og med hvem osv

er vel ikke så mye å lure på hva som skjedde og hvem, hun ble voldtatt og det var en mann...

Skrevet

Jeg synes det er tragisk at hun har blitt utsatt for en slik hendelse. Det unner jeg ingen.

Jeg synes likevel det er noe spesielt å føle seg klar for å dele noe slikt med tusenvis av blogglesere før man har snakket om det med nærmeste venner og familie

• Liker 7
Gjest Sobril
Skrevet

Jeg er slem, men når det kommer til kjendiser og overgrep så tror jeg på kanskje halvparten. Det være seg bloggere eller artister som skriver om det i en sangtekst.

Så lenge det finnes et vinningsmotiv er jeg alltid skeptisk.

Skrevet

Jeg er slem, men når det kommer til kjendiser og overgrep så tror jeg på kanskje halvparten. Det være seg bloggere eller artister som skriver om det i en sangtekst.

Enig med deg.

Skrevet

Godt poeng.

Skrevet

Du er ikke slem. Skjønner godt du er skeptisk. Det er jeg å.

Skrevet

Oppsummerer mine tanker perfekt. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...