Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror kanskje vulva og glans er litt gammeldagse ord. Man bør helt klart vite hva det betyr som 18åring, men jeg har iallefall aldri hørt helsesøster si det. Mulig de har erstattet ordene litt med årene.

vulva

glans

Dere kan meg umulig være seriøse når dere sier dere ikke lærte dette på skolen :o har vi så dårlig undervisning i Norge?

Endret av Ulzzang
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Idja

Ordet vulva og glans har jeg lært helt andre steder enn på skolen. Betyr ikke at seksualundervisningen er dårlig, men at de har valgt et mer lettfattelig språk for å formidle informasjon. Det er ikke slik at kunnskap formidles best ved å bruke det som for eleven er fremmedord. Ved å bruke slike fremmedord vil man gjøre undervisningen mer fjern og fremmed for eleven.

Så om man har hatt en lærer som er god på formidling er det absolutt ikke et dårlig tegn at man ikke har lært disse ordene på skolen.

Jeg stusser mer på dere som tror det sier noe om kvaliteten på undervisningen... Dere har mye å lære!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

vulva

glans

Dere kan meg umulig være seriøse når dere sier dere ikke lærte dette på skolen :o har vi så dårlig undervisning i Norge?

Du kan umulig være seriøs når du mener at penishode ikke er et tilstrekkelig godt nok ord?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan umulig være seriøs når du mener at penishode ikke er et tilstrekkelig godt nok ord?

Og når har jeg sagt det? Jeg bare vet i tillegg at det også heter glans :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Og når har jeg sagt det? Jeg bare vet i tillegg at det også heter glans :ler:

Siden du mener man må lære synonymet på skolen må det jo bety at penishode ikke er godt nok.

Eller mener du at seksualundervisningen også bør være språkundervisning?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet vulva og glans har jeg lært helt andre steder enn på skolen. Betyr ikke at seksualundervisningen er dårlig, men at de har valgt et mer lettfattelig språk for å formidle informasjon. Det er ikke slik at kunnskap formidles best ved å bruke det som for eleven er fremmedord. Ved å bruke slike fremmedord vil man gjøre undervisningen mer fjern og fremmed for eleven.

Så om man har hatt en lærer som er god på formidling er det absolutt ikke et dårlig tegn at man ikke har lært disse ordene på skolen.

Jeg stusser mer på dere som tror det sier noe om kvaliteten på undervisningen... Dere har mye å lære!

Hvorfor undervurdere elevene og behandle dem som om de var dumme? Jeg lærte de ordene på skolen og tok ingen skade av det :)

Men nå var vi ganske off topic. Jeg synes at vi absolutt burde lage en ny tråd om dette

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Hvorfor undervurdere elevene og behandle dem som om de var dumme? Jeg lærte de ordene på skolen og tok ingen skade av det :)

Men nå var vi ganske off topic. Jeg synes at vi absolutt burde lage en ny tråd om dette

Og jeg lærte de ikke på skolen og tok ingen skade av det. Så jeg er sterkt uenig i at undervisningen jeg fikk liksom skal være dårligere enn den du fikk, basert på en sånn bagatell.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du mener man må lære synonymet på skolen må det jo bety at penishode ikke er godt nok.

Eller mener du at seksualundervisningen også bør være språkundervisning?

Nå synes jeg at du vender og vrir litt unødvendig på ting her.

Jeg synes at man burde vite hva ting heter. Har ikke sagt at "penishode" ikke er tilstrekkelig har bare sagt at det er rart at ingen vet at glans er det vitenskapelige ordet for det. Det blir nesten som å si at jeg viste ikke at penis er det vitenskapelige ordet for "guttetiss" :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Nå synes jeg at du vender og vrir litt unødvendig på ting her.

Jeg synes at man burde vite hva ting heter. Har ikke sagt at "penishode" ikke er tilstrekkelig har bare sagt at det er rart at ingen vet at glans er det vitenskapelige ordet for det. Det blir nesten som å si at jeg viste ikke at penis er det vitenskapelige ordet for "guttetiss" :P

Nei, det er ikke det samme, for penis er et ord som blir brukt til vanlig - glans brukes sjelden. Det er greit nok at du mener man burde lære de vitenskapelige ordene, men å på det grunnlaget hevde at undervisningen er dårlig bare pga den bagatellen er jo bare dumt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det samme, for penis er et ord som blir brukt til vanlig - glans brukes sjelden. Det er greit nok at du mener man burde lære de vitenskapelige ordene, men å på det grunnlaget hevde at undervisningen er dårlig bare pga den bagatellen er jo bare dumt!

Oi heisann! Du trengte ikke å hisse deg sånn opp da :fnise:

Bra vi kan være uenige :) det er skjønnhet i det å forskjellige meninger og... Da blir verden ikke et så kjedelig sted

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sekualundervisning innholdt ikke ordne glans eller vulva.

Hvem bruker de ordne i dagligtale??

Ikke synes jeg det er rett å bruke disse ordene når man prater med unger heller!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere ferdig med den vulva/glans diskusjonen nå? :filer: Utrolig kjedelig å lese en haug med innlegg som handler om det.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herre...

Hvis folk er så interesserte i Vulva og Glans (som jeg forresten ikke visste betydningen av før fylte 20), så anbefaler jeg at folk oppretter en egen tråd for dét! :) 

Utover det, så har jeg ikke noen spesiell formening om mammatilmichelle. Det har jeg en mening om, får jeg ikke lov til å diskutere her inne, så jeg ser meg litt ferdig med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det bekreftet at oppstyret med PH-Kevin bare var et PR-stunt. Likte også godt når hun og Kevin diskuterte hva de skulle svare på spørsmål om forholdet deres, og ble enige om å svare "ingen kommentar". Får sutreinnlegget fra et par uker tilbake til å se veldig oppkonstruert ut, ettersom hun innrømmet at spekulasjonene var berettiget med tanke på teksten hun la ut sammen med bilde på Instagram. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bekreftet at oppstyret med PH-Kevin bare var et PR-stunt. Likte også godt når hun og Kevin diskuterte hva de skulle svare på spørsmål om forholdet deres, og ble enige om å svare "ingen kommentar". Får sutreinnlegget fra et par uker tilbake til å se veldig oppkonstruert ut, ettersom hun innrømmet at spekulasjonene var berettiget med tanke på teksten hun la ut sammen med bilde på Instagram. 

Enig. Har lenge tenkt at det kun var et pr-stund, men herreguuud, for en jente. Hva gjør hun ikke for litt oppmerksomhet?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Haaploes

Enig. Har lenge tenkt at det kun var et pr-stund, men herreguuud, for en jente. Hva gjør hun ikke for litt oppmerksomhet?

Hjelp en utvandret nordmann med å holde seg oppdatert: hva skjedde? Hva ble sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp en utvandret nordmann med å holde seg oppdatert: hva skjedde? Hva ble sagt?

Anna sa at hun var singel (til tross for bildene på instagram osv), også skulle hun være med på PH-festen med Kevin, og da hadde de planlagt å si "ingen kommentar" på spørsmålene om de var et par. Da er det vel bare til å si nei?

Det er veldig tydelig at all PR for henne er god PR  :vetikke:  Skjønner ikke helt vitsen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna bekreftet at det ikke var noe forhold mellom henne og Kevin, og når de skulle møte "fansen" (som bestod av prepubertale barn) ble de enige om at de skulle si "ingen kommentar" på spørsmål om forholdet deres. Det samme gjorde de senere ovenfor media, og når en deltaker på finalefesten spurte Anna om det bare var PR kom Kevin til unnsetning og veiledet henne vekk fra situasjonen. Med andre ord, ja: det var bare PR.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Anna sa at hun var singel (til tross for bildene på instagram osv), også skulle hun være med på PH-festen med Kevin, og da hadde de planlagt å si "ingen kommentar" på spørsmålene om de var et par. Da er det vel bare til å si nei?

Det er veldig tydelig at all PR for henne er god PR  :vetikke:  Skjønner ikke helt vitsen.

Anna bekreftet at det ikke var noe forhold mellom henne og Kevin, og når de skulle møte "fansen" (som bestod av prepubertale barn) ble de enige om at de skulle si "ingen kommentar" på spørsmål om forholdet deres. Det samme gjorde de senere ovenfor media, og når en deltaker på finalefesten spurte Anna om det bare var PR kom Kevin til unnsetning og veiledet henne vekk fra situasjonen. Med andre ord, ja: det var bare PR.

:bond:

Så utrolig, utrolig, kjempeteit! Klart, de blir jo sikkert bare fornøyd av at vi sitter og diskuterer det...

Takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...