Shai Skrevet 3. juni 2015 #961 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Hvorfor i all verden ville de hun skulle snakke med Michelle om sex? Jeg aner ikke! Her er innlegget:http://mammatilmichelle.blogg.no/1433263843_lets_talk_about_sex.html Hun skriver bl.a.:Tekst hentet fra bloggen er fjernet. - Magnifique, mod. Endret 3. juni 2015 av Magnifique Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 3. juni 2015 #962 Del Skrevet 3. juni 2015 Ja, det er da ikke et så vanlig ord og bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 3. juni 2015 #963 Del Skrevet 3. juni 2015 Altså, jeg har snakket med begge jentene mine om "hvordan blir babyer til", men vulva og glans er ikke ord jeg har brukt! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 3. juni 2015 #964 Del Skrevet 3. juni 2015 Altså, jeg har snakket med begge jentene mine om "hvordan blir babyer til", men vulva og glans er ikke ord jeg har brukt! Om man diskuterer ordene med barn eller ikke er vel heller irrelevant. Jeg er ganske sikker på at jeg lærte begge ordene under seksualundervisning i 6. eller 7. klasse, men tydeligvis er det ikke alle som følger med på det. Relativt pinlig å være tobarnsmor og tydeligvis ikke ha peiling på sex eller kjønnsorganer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 3. juni 2015 #965 Del Skrevet 3. juni 2015 Ryddet for tekst hentet fra blogg. - Magnifique, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 3. juni 2015 #966 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg er 30 år og universitetsutdannet og kan ikke tro jeg noensinne har brukt ordene vulva eller glans. Og det kommer jeg faktisk ikke til å si til mine barn etter hvert heller. Her kommer vi sikkert til å begynne med tissen (guttetiss/jentetiss), og gå over til penis og vagina når det føles riktig. Og hva er galt med underliv (vulva) og penishode (glans)? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 3. juni 2015 #967 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg er 30 år og universitetsutdannet og kan ikke tro jeg noensinne har brukt ordene vulva eller glans. Og det kommer jeg faktisk ikke til å si til mine barn etter hvert heller. Her kommer vi sikkert til å begynne med tissen (guttetiss/jentetiss), og gå over til penis og vagina når det føles riktig. Og hva er galt med underliv (vulva) og penishode (glans)? Poenget var at hun ikke visste hva ordene betydde. Ikke at hun bør bruke ordene når hun snakker om seksualitet med sine barn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justinbieberno Skrevet 3. juni 2015 #968 Del Skrevet 3. juni 2015 Poenget var at hun ikke visste hva ordene betydde. Ikke at hun bør bruke ordene når hun snakker om seksualitet med sine barn. Jeg er 19 og har aldri hørt de ordene før... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 3. juni 2015 #969 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Hvorfor i all verden ville de hun skulle snakke med Michelle om sex? Innlegget hennes tok utgangspunkt i at en journalist ringte og spurte henne om dette. Jeg tror nok at journalisten ringte pga. all debatten som har vært rundt dette programmet: http://www.dagbladet.no/2015/05/15/kultur/newton/nrk/line_jansrud/tv/39191145/ Endret 3. juni 2015 av ashera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stronger Skrevet 3. juni 2015 #970 Del Skrevet 3. juni 2015 Hun ble vel intervjuet i forbindelse med dette: http://www.tv2.no/a/6993233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 3. juni 2015 #971 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg er 19 og har aldri hørt de ordene før... Da har du fått dårlig uttelling for skolepengene dine. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 3. juni 2015 #972 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Om man diskuterer ordene med barn eller ikke er vel heller irrelevant. Jeg er ganske sikker på at jeg lærte begge ordene under seksualundervisning i 6. eller 7. klasse, men tydeligvis er det ikke alle som følger med på det. Relativt pinlig å være tobarnsmor og tydeligvis ikke ha peiling på sex eller kjønnsorganer. Det betyr ikke at man ikke følger med på undervisningen da. Jeg følgte godt med, men hun brukte verken vulva eller glans. Vulva har jeg hørt om, men aldri glans. Synes det blir teit å skulle kritisere noen som ikke har hørt de to ordene før. Ikke de mest vanlige ordene å bruke. Endret 3. juni 2015 av Rose11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 3. juni 2015 #973 Del Skrevet 3. juni 2015 Da har du fått dårlig uttelling for skolepengene dine. Skolepenger? All utdanning til og med videregående er vel uten skolepenger med mindre man går på en privatskole eller? Forøvrig tror jeg faktisk ikke ordet "glans" har vært nevnt i seksualundervisningen på skolene jeg har gått på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 3. juni 2015 #974 Del Skrevet 3. juni 2015 Nei, de ordene har ikke blitt nevnt i de seksualundervisningene vi hadde heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 3. juni 2015 #975 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) En person på hennes alder (e.g. 18) burde vite hva "vulva" og "glans" betyr, særlig når hun har to barn. Hun trenger ikke å forklare det til barna, men som mor til to barn av ulikt kjønn burde hun vite hva ulike deler av kjønnsorganer heter og er. Det virker direke hjernedødt å ikke vite hva vulva er, når du er 18 år og har to barn. Jeg lærte dette i 7. klasse, men tydeligvis har Anna skippet et par timer i seksualundervisningen. Endret 3. juni 2015 av lenebu 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah87 Skrevet 3. juni 2015 #976 Del Skrevet 3. juni 2015 Skolepenger? All utdanning til og med videregående er vel uten skolepenger med mindre man går på en privatskole eller? Forøvrig tror jeg faktisk ikke ordet "glans" har vært nevnt i seksualundervisningen på skolene jeg har gått på. Ikke min heller. Helsesøster brukte penis og vagina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah87 Skrevet 3. juni 2015 #977 Del Skrevet 3. juni 2015 En person på hennes alder (e.g. 18) burde vite hva "vulva" og "glans" betyr, særlig når hun har to barn. Hun trenger ikke å forklare det til barna, men som mor til to barn av ulikt kjønn burde hun vite hva ulike deler av kjønnsorganer heter og er. Det virker direke hjernedødt å ikke vite hva vulva er, når du er 18 år og har to barn. Jeg lærte dette i 7. klasse, men tydeligvis har Anna skippet et par timer i seksualundervisningen. Det er ikke alle som underviser i sex, som bruker ordene vulva og glans. De bruker andre ord. Synes det er hjernedødt av deg å si hun har skippet seksualundervisningen på skolen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.s Skrevet 3. juni 2015 #978 Del Skrevet 3. juni 2015 Ikke min heller. Helsesøster brukte penis og vagina Men så er ikke vulva og glans erstatninger/synonom for penis og vagina heller da! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah87 Skrevet 3. juni 2015 #979 Del Skrevet 3. juni 2015 Men så er ikke vulva og glans erstatninger/synonom for penis og vagina heller da! Nei, ok da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 3. juni 2015 #980 Del Skrevet 3. juni 2015 Tror kanskje vulva og glans er litt gammeldagse ord. Man bør helt klart vite hva det betyr som 18åring, men jeg har iallefall aldri hørt helsesøster si det. Mulig de har erstattet ordene litt med årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg