Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså, jeg har snakket med begge jentene mine om "hvordan blir babyer til", men vulva og glans er ikke ord jeg har brukt! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har snakket med begge jentene mine om "hvordan blir babyer til", men vulva og glans er ikke ord jeg har brukt! 

Om man diskuterer ordene med barn eller ikke er vel heller irrelevant. Jeg er ganske sikker på at jeg lærte begge ordene under seksualundervisning i 6. eller 7. klasse, men tydeligvis er det ikke alle som følger med på det. Relativt pinlig å være tobarnsmor og tydeligvis ikke ha peiling på sex eller kjønnsorganer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og universitetsutdannet og kan ikke tro jeg noensinne har brukt ordene vulva eller glans. Og det kommer jeg faktisk ikke til å si til mine barn etter hvert heller. Her kommer vi sikkert til å begynne med tissen (guttetiss/jentetiss), og gå over til penis og vagina når det føles riktig. Og hva er galt med underliv (vulva) og penishode (glans)?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 30 år og universitetsutdannet og kan ikke tro jeg noensinne har brukt ordene vulva eller glans. Og det kommer jeg faktisk ikke til å si til mine barn etter hvert heller. Her kommer vi sikkert til å begynne med tissen (guttetiss/jentetiss), og gå over til penis og vagina når det føles riktig. Og hva er galt med underliv (vulva) og penishode (glans)?

Poenget var at hun ikke visste hva ordene betydde. Ikke at hun bør bruke ordene når hun snakker om seksualitet med sine barn.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at hun ikke visste hva ordene betydde. Ikke at hun bør bruke ordene når hun snakker om seksualitet med sine barn.

Jeg er 19 og har aldri hørt de ordene før...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden ville de hun skulle snakke med Michelle om sex? :klo:

Innlegget hennes tok utgangspunkt i at en journalist ringte og spurte henne om dette. Jeg tror nok at journalisten ringte pga. all debatten som har vært rundt dette programmet:

http://www.dagbladet.no/2015/05/15/kultur/newton/nrk/line_jansrud/tv/39191145/

Endret av ashera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 og har aldri hørt de ordene før...

Da har du fått dårlig uttelling for skolepengene dine.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Om man diskuterer ordene med barn eller ikke er vel heller irrelevant. Jeg er ganske sikker på at jeg lærte begge ordene under seksualundervisning i 6. eller 7. klasse, men tydeligvis er det ikke alle som følger med på det. Relativt pinlig å være tobarnsmor og tydeligvis ikke ha peiling på sex eller kjønnsorganer.

Det betyr ikke at man ikke følger med på undervisningen da. Jeg følgte godt med, men hun brukte verken vulva eller glans. Vulva har jeg hørt om, men aldri glans. Synes det blir teit å skulle kritisere noen som ikke har hørt de to ordene før. Ikke de mest vanlige ordene å bruke. Endret av Rose11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du fått dårlig uttelling for skolepengene dine.

Skolepenger? All utdanning til og med videregående er vel uten skolepenger med mindre man går på en privatskole eller?

Forøvrig tror jeg faktisk ikke ordet "glans" har vært nevnt i seksualundervisningen på skolene jeg har gått på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En person på hennes alder (e.g. 18) burde vite hva "vulva" og "glans" betyr, særlig når hun har to barn. Hun trenger ikke å forklare det til barna, men som mor til to barn av ulikt kjønn burde hun vite hva ulike deler av kjønnsorganer heter og er. Det virker direke hjernedødt å ikke vite hva vulva er, når du er 18 år  og har to barn. Jeg lærte dette i 7. klasse, men tydeligvis har Anna skippet et par timer i seksualundervisningen.

Endret av lenebu
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolepenger? All utdanning til og med videregående er vel uten skolepenger med mindre man går på en privatskole eller?

Forøvrig tror jeg faktisk ikke ordet "glans" har vært nevnt i seksualundervisningen på skolene jeg har gått på.

Ikke min heller. Helsesøster brukte penis og vagina :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En person på hennes alder (e.g. 18) burde vite hva "vulva" og "glans" betyr, særlig når hun har to barn. Hun trenger ikke å forklare det til barna, men som mor til to barn av ulikt kjønn burde hun vite hva ulike deler av kjønnsorganer heter og er. Det virker direke hjernedødt å ikke vite hva vulva er, når du er 18 år og har to barn. Jeg lærte dette i 7. klasse, men tydeligvis har Anna skippet et par timer i seksualundervisningen.

Det er ikke alle som underviser i sex, som bruker ordene vulva og glans. De bruker andre ord. Synes det er hjernedødt av deg å si hun har skippet seksualundervisningen på skolen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min heller. Helsesøster brukte penis og vagina :)

Men så er ikke vulva og glans erstatninger/synonom for penis og vagina heller da! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er ikke vulva og glans erstatninger/synonom for penis og vagina heller da!

Nei, ok da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz

Tror kanskje vulva og glans er litt gammeldagse ord. Man bør helt klart vite hva det betyr som 18åring, men jeg har iallefall aldri hørt helsesøster si det. Mulig de har erstattet ordene litt med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...