Minlillesky Skrevet 21. mars 2017 #6901 Del Skrevet 21. mars 2017 "Jeg smalt hodet mitt i en lysekrone" - Bilde der hun smiler.. Kanskje funnet et mer passende bilde til teksten 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den røde fare Skrevet 21. mars 2017 #6902 Del Skrevet 21. mars 2017 1 time siden, JackIost skrev: Så ivrige som folk her er, så er det nok tvilsomt Trenger ikke lese bloggen for å se hva som skjer der i huset😉😉😉😊😊😊 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 21. mars 2017 #6903 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Angående puppebilder på avveie: 20-åringen som forsøker å få fjernet bildene ser jeg på som mye mer fornuftig enn 20-åringen som går til avisa (!!) for å forklare bakgrunnen for bildet og dermed få enda mer oppmerksomhet rundt det. Og i tillegg fortsetter å legge ut lignende bilder. Jeg blir rett og slett målløs av denne jenta. Og: Hva får mennesker til å legge ut om når de hadde sex med kjæresten for første gang, hvorfor de hadde det, og at de fortsatt har det? Det er jo slik man holder på på ungdomsskolen. "Se på meg, jeg har sex!" Endret 21. mars 2017 av Scoop 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elnah Skrevet 21. mars 2017 #6904 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) 12 timer siden, Trappetroll skrev: Korrekturleser hun innleggene sine? Jeg tenkte spesielt på innlegget hun kom med i dag, om lysekronen. Men fint de fikk glassgården ut av såret i hodet hennes. 🙊 Ikke for å forsvare Anna sine skrivefeil, men jeg har lagt merke med at en del på hennes alder fra samme område skriver glassgård. Og når jeg (har bodd i Stavanger en del år) uttaler ordet høres det faktisk ut som om jeg sier glassgår 😣 Edit; Etter å ha lest innlegget fikk jeg lyst til å sende ho ei ordbok. Endret 21. mars 2017 av Elnah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe Skrevet 22. mars 2017 #6905 Del Skrevet 22. mars 2017 21 minutter siden, Elnah skrev: Ikke for å forsvare Anna sine skrivefeil, men jeg har lagt merke med at en del på hennes alder fra samme område skriver glassgård. Og når jeg (har bodd i Stavanger en del år) uttaler ordet høres det faktisk ut som om jeg sier glassgår 😣 Edit; Etter å ha lest innlegget fikk jeg lyst til å sende ho ei ordbok. Tviler på at hun gidder å lese den, når hun ikke engang gidder å bruke "stavekontrollen" som ligger i bloggen. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elnah Skrevet 22. mars 2017 #6906 Del Skrevet 22. mars 2017 1 minutt siden, Chloe skrev: Tviler på at hun gidder å lese den, når hun ikke engang gidder å bruke "stavekontrollen" som ligger i bloggen. :-D Du sier noe der, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartbimbo Skrevet 22. mars 2017 #6907 Del Skrevet 22. mars 2017 32 minutter siden, Elnah skrev: Ikke for å forsvare Anna sine skrivefeil, men jeg har lagt merke med at en del på hennes alder fra samme område skriver glassgård. Og når jeg (har bodd i Stavanger en del år) uttaler ordet høres det faktisk ut som om jeg sier glassgår 😣 Edit; Etter å ha lest innlegget fikk jeg lyst til å sende ho ei ordbok. Haha samme her.. Jeg sier glassgår, men jeg vet at det skrives glasskår da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oz- Skrevet 22. mars 2017 #6908 Del Skrevet 22. mars 2017 På 17.3.2017 den 19.52, Onbothsides skrev: Anna og Jan har bygd opp en grunnmur få i sin alder har, mens mange andre på deres alder strever med å fjerne puppebilder av seg selv som er på avveie på nettet eller spiller World of Warcraft 6 timer hver dag. Anna har lagt ut puppebildene selv, og Jan spilte bort mer enn en halv million kroner på nettspill. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 22. mars 2017 #6909 Del Skrevet 22. mars 2017 I motsetning til enkelte andre bloggere som rett og slett har mye skrivefeil fordi de slurver, så ha AR dysleksi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingeniørfrue Skrevet 22. mars 2017 #6910 Del Skrevet 22. mars 2017 Litt ironisk at Jan skriver i det siste innlegget at man trenger ikke å bruke så mye penger på å være romantisk, selv om bildet av romantikk har blitt sånn. Meeeen han måtte jo ta med at i går kjøpte han blomster til Anna for flere tusen kroner 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 22. mars 2017 #6911 Del Skrevet 22. mars 2017 35 minutter siden, ingeniørfrue skrev: Litt ironisk at Jan skriver i det siste innlegget at man trenger ikke å bruke så mye penger på å være romantisk, selv om bildet av romantikk har blitt sånn. Meeeen han måtte jo ta med at i går kjøpte han blomster til Anna for flere tusen kroner Om han har kjøpt blomster til flere tusen kroner, så kan du vente deg at det kommer filmsnutter om nettopp det😝 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingeniørfrue Skrevet 22. mars 2017 #6912 Del Skrevet 22. mars 2017 9 minutter siden, Friluftsdame skrev: Om han har kjøpt blomster til flere tusen kroner, så kan du vente deg at det kommer filmsnutter om nettopp det😝 Å herregud venter i spenning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 22. mars 2017 #6913 Del Skrevet 22. mars 2017 26 minutter siden, Friluftsdame skrev: Om han har kjøpt blomster til flere tusen kroner, så kan du vente deg at det kommer filmsnutter om nettopp det😝 Garantert nøye planlagt og sponset blomster. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulillerunde Skrevet 22. mars 2017 #6914 Del Skrevet 22. mars 2017 At AR har dysleksi er helt greit. Jeg mener at hun kunne valgt å sette et positivt fokus på det i form av at hun eks kunne tatt et skrivekurs eller fått annen hjelp for det, og gjort noe positivt ut av det på bloggen. Vi vet at dysleksi er arvelig så det er en sjans for at barna hennes har arvet det, og hvor positivt og flott hadde det ikke vært om hun kunne vist barna, når de blir store nok til å skjønne, at mamma slet med rettskriving ol men at hun valgte å søke hjelp for det? For det er ingen skam å ha en lærevanske, og det gjør deg ikke til noe dårlig mor eller menneske, men man kan velge å gjøre noe positivt ut av det også med tanke på unge lesere 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onbothsides Skrevet 22. mars 2017 #6915 Del Skrevet 22. mars 2017 4 minutter siden, hulillerunde skrev: At AR har dysleksi er helt greit. Jeg mener at hun kunne valgt å sette et positivt fokus på det i form av at hun eks kunne tatt et skrivekurs eller fått annen hjelp for det, og gjort noe positivt ut av det på bloggen. Vi vet at dysleksi er arvelig så det er en sjans for at barna hennes har arvet det, og hvor positivt og flott hadde det ikke vært om hun kunne vist barna, når de blir store nok til å skjønne, at mamma slet med rettskriving ol men at hun valgte å søke hjelp for det? For det er ingen skam å ha en lærevanske, og det gjør deg ikke til noe dårlig mor eller menneske, men man kan velge å gjøre noe positivt ut av det også med tanke på unge lesere Dysleksi kan ikke "kureres"! Det er ikke som et stivt ledd man kan mykne opp. Det er ikke noe man velger å søke hjelp for, herlighet da - det høres ut som om det skulle være alkoholisme man snakker om. Syns det er mye bedre at Anna viser at hun skriver selv om hun har utfordringer og at dysleksi trenger ikke være i fokus selv om man skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulillerunde Skrevet 22. mars 2017 #6916 Del Skrevet 22. mars 2017 41 minutter siden, Onbothsides skrev: Dysleksi kan ikke "kureres"! Det er ikke som et stivt ledd man kan mykne opp. Det er ikke noe man velger å søke hjelp for, herlighet da - det høres ut som om det skulle være alkoholisme man snakker om. Syns det er mye bedre at Anna viser at hun skriver selv om hun har utfordringer og at dysleksi trenger ikke være i fokus selv om man skriver. Har da ALDRI sagt at dysleksi kan kureres! Jeg har selv dysleksi og at man kan finne strategier og måter for å lære seg å uttrykke seg bedre skriftlig er absolutt mulig! Dersom man lever av å skrive, slik som Anna gjør, så vil det virkelig være innafor å ta et skrivekurs for å kunne uttrykke seg bedre! Hvorfor skal man ikke kunne oppsøke hjelp for å gjøre noe bedre, selv om det ikke finnes en kur? 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onbothsides Skrevet 22. mars 2017 #6917 Del Skrevet 22. mars 2017 27 minutter siden, hulillerunde skrev: Har da ALDRI sagt at dysleksi kan kureres! Jeg har selv dysleksi og at man kan finne strategier og måter for å lære seg å uttrykke seg bedre skriftlig er absolutt mulig! Dersom man lever av å skrive, slik som Anna gjør, så vil det virkelig være innafor å ta et skrivekurs for å kunne uttrykke seg bedre! Hvorfor skal man ikke kunne oppsøke hjelp for å gjøre noe bedre, selv om det ikke finnes en kur? Å oppsøke hjelp for dysleksi er da virkelig ikke nødvendig fordi man skriver et og annet ord i en tekst feil? Det gjør jo selv de som ikke har dysleksi. Så kanskje Anna _har_ fått hjelp og dette er hennes beste, da burde du som selv hsr dysleksi heller klappe for ei som presterer så bra som Anna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 22. mars 2017 #6918 Del Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, hulillerunde skrev: Har da ALDRI sagt at dysleksi kan kureres! Jeg har selv dysleksi og at man kan finne strategier og måter for å lære seg å uttrykke seg bedre skriftlig er absolutt mulig! Dersom man lever av å skrive, slik som Anna gjør, så vil det virkelig være innafor å ta et skrivekurs for å kunne uttrykke seg bedre! Hvorfor skal man ikke kunne oppsøke hjelp for å gjøre noe bedre, selv om det ikke finnes en kur? Hva om hun ikke kan særlig bedre? Da jeg var mattelærer hadde jeg elever som uansett hvor mye de jobbet aldri ville kunne klare mer enn 3 i matematikk pga. manglende evner. Anna R. har muligens ikke evner til å skrive 100 % feilfritt. Men språklig intelligens er bare en av mange intelligenstyper, å skulle "ta" noen fordi de f.eks ikke behersker språk til det fulle blir helt feil i mine øyne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 22. mars 2017 #6919 Del Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, JackIost skrev: Hva om hun ikke kan særlig bedre? Da jeg var mattelærer hadde jeg elever som uansett hvor mye de jobbet aldri ville kunne klare mer enn 3 i matematikk pga. manglende evner*. Anna R. har muligens ikke evner til å skrive 100 % feilfritt. Men språklig intelligens er bare en av mange intelligenstyper, å skulle "ta" noen fordi de f.eks ikke behersker språk til det fulle blir helt feil i mine øyne *dårlig lærer pleier det å være. Har selv jobbet som privatlærer for elever som har slitt så ille med matte at de har risikert å ikke få standpunkt i ungdomsskolen, samt elever som stod til stryk i vgs. Alt handler om hvilke metoder man bruker, og om man er villig til å tilpasse undervisningen til elevens behov. Sånn til info siden du hoppet off topic altså. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulillerunde Skrevet 23. mars 2017 #6920 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Når jeg mener at Anna kunne hatt nytte av et skrivekurs så er ikke det utelukkende pga skrivefeil, men mer pga dårlig setningsoppbyggelse og ekstrem gjentakelse av ord. Opplever at hun ofte bruker et ord gjentakende i hver eneste setning for å få frem poenget sitt. I stedet for at poenget kommer frem mister ofte innleggene mening eller poenget forsvinner i er sammensurium av blablabla. Endret 23. mars 2017 av hulillerunde 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg