Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sisti
20 minutter siden, JackIost skrev:

Hva som er "riktig" sikring av barn forandrer jo seg hvert 5. år sånn ca. Så det de fleste anser som den beste metoden i dag er nok ikke regnet for å være best om noen år. En gang for 40 år siden anbefalte man faktisk å la spedbarn sove på magen :)

Det er fordi vi er så heldige å lære mer og mer om fysikken i en alvorlig kollisjon, og fordi man produserer bedre bilstoler, og dermed er i stand til å sikre bedre. Det er en bra ting at vi gjør ting annerledes enn for ti år siden! Da er det vel en selvfølge å oppdatere seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livesending på Facebook på 9 minutter hvor Anna ligger på baderomsgulvet og Jan plukker ut glasskår fra håret til Anna... Veldig spennende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JackIost skrev:

Hva som er "riktig" sikring av barn forandrer jo seg hvert 5. år sånn ca. Så det de fleste anser som den beste metoden i dag er nok ikke regnet for å være best om noen år. En gang for 40 år siden anbefalte man faktisk å la spedbarn sove på magen :)

Feil

Det som sies om sikring nå ble også sagt da min var liten for flere år siden

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mrs. Random Nick skrev:

Artig tilsvar hun har på bloggen sin nå om kommentarene på at hun ikke har lappen. Synes faktisk det siste innlegget hennes var bra. Hun advarer folk på en nesten artig måte om hvilke dager hun skal lærekjøre i byen på. :P Tydelig at hun leser her inne. ;) 

Ja, så kult at hun rett og slett bestilte seg kjøretimer! Tenker det er positivt at hun tar opp igjen fremtidsplanene hun hadde, og dette er absolutt en god begynnelse.

Hadde vært bra om hun også lagde et innlegg i samarbeid med Trygg Trafikk, etter fadesen med feil sikring av barn i bil. Vi får se hva som skjer...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Orly skrev:

Feil

Det som sies om sikring nå ble også sagt da min var liten for flere år siden

Det skifter jo hele tiden :)

Her en undersøkelse for drøyt fem år siden som viste at fremovervendte seter var det beste:

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/ny-test-forovervendt-barnestol-bedre-enn-bakovervendt/a/10086835/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
5 minutter siden, JackIost skrev:

Her en undersøkelse for drøyt fem år siden som viste at fremovervendte seter var det beste:

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/ny-test-forovervendt-barnestol-bedre-enn-bakovervendt/a/10086835/

Har du lest artikkelen? Den handler om EN stol, og TT sier at bakovervendt er best - som nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, JackIost skrev:

Les igjen du

TT anbefaler bakovervendt til 4 år minst og har gjort det siden 2006 hvertfall

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Statistikken sier at ca 50 % sikrer barn feil, veldig påfallende at ingen av de er her inne 🤔 

Det går an å gå videre, alle har påpekt denne feilen og alle har varslet alle instanser. Så får vi bare håpe at dere har sikret deres barn riktig og er feilfrie ellers sånn at dere slipper at noen går å snakker om dere uten at dere kanskje vet det 😃 

Det har knapt vært dødelige ulykker grunnet feil bilsete/beltebruk. Og Trygg Trafikk har selv uttalt at det er bedre at barn sitter fremovervendt hvis de er for lange, skaper støy for sjåføren eller annet som gjør at dette vil være mer forsvarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Det er bare å google seat belt syndrome så får man se hca som skjer hvis man bremser hardt/krasjer med barn som sitter med beltet bare rundt magen. Barn blir klippet i to innvendig. Utrolig at hun ikke evner å ta selvkritikk når det blir påpekt feilinformasjon i bloggen hennes på såpass alvorlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Orly skrev:

Les igjen du

TT anbefaler bakovervendt til 4 år minst og har gjort det siden 2006 hvertfall

Siden 2006? Da kan jeg gjerne korrigere "hvert 5. år sånn ca" til "hvert 10. år sånn ca", poenget står seg, ting forandrer seg, litt som med hva som er sunnest av meierismør og margarin. Først var det margarin og så ble det smør og nå er muligens margarin tilbake. Og slik går dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Onbothsides skrev:

Statistikken sier at ca 50 % sikrer barn feil, veldig påfallende at ingen av de er her inne 🤔 

Det går an å gå videre, alle har påpekt denne feilen og alle har varslet alle instanser. Så får vi bare håpe at dere har sikret deres barn riktig og er feilfrie ellers sånn at dere slipper at noen går å snakker om dere uten at dere kanskje vet det 😃 

Det har knapt vært dødelige ulykker grunnet feil bilsete/beltebruk. Og Trygg Trafikk har selv uttalt at det er bedre at barn sitter fremovervendt hvis de er for lange, skaper støy for sjåføren eller annet som gjør at dette vil være mer forsvarlig. 

Poenget er vel det at hun formidler feil via bloggen sin og vil ikke ta selvkritikk. Hun takler jo ikke at noen sier imot henne og skal hele tiden bevise at hun har rett. Det er veldig lite voksen fra en som mener hun er voksen.

Endret av Isabella82
limte inn feil
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2017 den 8.48, fjær skrev:

Har ikke en del av disse bloggerne angst og depresjoner allerede?!!

Jeg er helt enig. De kommer til å kræsjlande hardt...

Du har helt rett....vi har vel sett den siste tiden at de fleste sliter med angst. Noen får vel angst og blir deprimerte i løpet av bloggperioden mens med noen virker det som det alltid har ligget der ref. denne bloggeren

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 time siden, JackIost skrev:

Siden 2006? Da kan jeg gjerne korrigere "hvert 5. år sånn ca" til "hvert 10. år sånn ca", poenget står seg, ting forandrer seg, litt som med hva som er sunnest av meierismør og margarin. Først var det margarin og så ble det smør og nå er muligens margarin tilbake. Og slik går dagene :)

Men hva er poenget ditt? At det er greit å følge 15 år gamle anbefalinger i stedetfor å følge oppdatert kunnskap fordi...? 

Ja, ting endrer seg, fordi man lærer mer og har kunnskapen til å endre ting til det bedre. Det står i verste fall om liv og død. Her er det snakk om fysikkens lover, de driter i at man ikke visste bedre for x år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cocosa
14 timer siden, JackIost skrev:

Det er ikke så lenge siden. Jeg sov på magen, og sover fortsatt på magen. Jeg er i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Cocosa skrev:

Det er ikke så lenge siden. Jeg sov på magen, og sover fortsatt på magen. Jeg er i 20-årene.

Datteren min er 20, og allerede da hun ble født så var det velkjent at barn skal sove på ryggen. Husker alle fikk bodyer til sine nyfødte på barselavd der det sto "denne siden opp" på magen. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cocosa skrev:

Primo 1990 gikk en barnelege ut i media og advarte mot mageleie. I 1992 gikk norske myndigheter ut og advarte mot det samme. Så du sov neppe i mageleie før du var gammel nok til å snu deg selv.

http://www.aftenposten.no/norge/Tusenvis-av-barneliv-er-reddet-av-radet-om-a-legge-babyer-pa-ryggen-125352b.html

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter krybbedød epidemien i 89',har ingen oppegående foreldre latt babyene sine sove på magen..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, J.. skrev:

Etter krybbedød epidemien i 89',har ingen oppegående foreldre latt babyene sine sove på magen..

Og de fleste nybakte mødre/foreldre er ofte usikre på hva og hvordan ting gjøres, så når de da ser at en av Norges mest leste blogg skriver at hennes type sikring i bil er trygg, tror de gjerne på det

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...