Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Coccojambo skrev:

Hvordan kan bilsikring være PEDAGOGISK riktig?!

Tenkte på det samme:fnise: Har ikke lært mye om bilsikring på lærerutdanningen 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Onbothsides skrev:

Barna lever, barna er riktig sikret, hva er det egentlig da å diskutere? 

Veldig flott bil, huset på Tasta er lekkert, som det i Søgne. Flotte unge folk med bedre holdninger enn de fleste på sin alder. Anna og Jan har bygd opp en grunnmur få i sin alder har, mens mange andre på deres alder strever med å fjerne puppebilder av seg selv som er på avveie på nettet eller spiller World of Warcraft 6 timer hver dag.

Men ja, la oss kritisere de for at han tørker av kjøkkenbenken for å gjøre kvinnen i sitt liv lykkeligere. 

Svar nei!! Har en datter på hennes alder, så det er ganske enkelt å sammenligne holdninger og puppebilder...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Onbothsides skrev:

Så lenge hun har lagt de der selv og ikke slettet de så er de ikke på avveie? Ikke alle syns det er ubehagelig å vise pupp. Kropp. 

He hehe du har akkurat sagt at hun har riktige verdier fordi hun ikke må fjerne puppebilder (i den forstand at puppebilder er noe som er fy) men nå sier du at det ikke er noe galt i det likevel :klo:

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Onbothsides skrev:

Så lenge hun har lagt de der selv og ikke slettet de så er de ikke på avveie? Ikke alle syns det er ubehagelig å vise pupp. Kropp. 

Ånei, jeg glemte at jeg snakket med kverulanten..  

Her er det ikke pupp eller ikke pupp som var det provoserende egentlig, men den medfølgende beskrivelsen av at bildet ble tatt mens de fortsatt lå i senga etter å hatt sex, og at Anna hadde sex med Jan da hun trodde han "bare" var hennes homofile kompis. Gøy historie for familie, venner og de 50000 nærmeste. 

Ellers lot sladden seg fjerne raskt, så jeg, uten at jeg fant igjen varianten nå, tviler på at Anna tenkte så langt. Og bildet fra instagram er ikke lenger på instagram, men for evig på internett til glede for nye lesere.

Så pr. din siste definisjon, ja, det er på "avveie" fordi det er slettet. Men nå svarer du nok at bildet ikke er på avveie fordi Anna ikke bekymrer seg over det. Du vinner diskusjonen. Alltid. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ser på bloggerne, episode 13.  Jan kjører barna i bhg, Michelle sitter ikke i barnestol, er det vanlig? Slutter man med stol når man er 5-6? ( ikke kritikk, bare lurer) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki
1 time siden, ninab82 skrev:

ser på bloggerne, episode 13.  Jan kjører barna i bhg, Michelle sitter ikke i barnestol, er det vanlig? Slutter man med stol når man er 5-6? ( ikke kritikk, bare lurer) 

Hun har skrevet ett innlegg nå at de "måtte" gjøre det slik fordi det ikke er plass til 3 barnestoler i bilen. Man kunne ikke kjøpe bil bare for å kjøpe bil, men nå har de nettopp kjøpt ny med plass til barnrstoler til alle barna.

Hvordan noen greier å velge ut hvilket barn som skal sitte løst aner ikke jeg. Jeg hadde ikke greid å velge mellom barna mine på den måten.

da vi kjøpte ny bil og visste vi ville ha en til,  kjøpte vi en med plass til 3 bilstoler, hvorav 2 bakovervendte. 

Hun påstår at den unevnelige sitter på pute, med beltet over hoftene og beltet BAK ryggen. Dette er det tryggeste alternativet i Jans bil. 

Uansett holder ikke argumentet, hun er selv sjeldent med, så unevneligr kunne fint sittet forann i beltestol. Eller ta ut babysetet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde virkelig ikke trodd jeg skulle bry meg om Annas sikring av barn i bil, men når jeg leser innlegget har jeg igrunnen bare en kommentar: 

Joda, Anna har sikret barna etter beste evne i bilen samboer hadde. Men det er ikke forsvarlig sikring å bare ha magebelte på en 5åring, og det er ikke anbefalt å ha en 2 åring fremovervendt. De fleste ville ikke vurdert det som gode løsninger. 

Alt er i orden nå. At de måtte vente til de hadde råd til en ny Range Rover Evoque for å gjøre det, er jeg litt mer undrende til. Det er ikke en bil for småbarnsfamilier flest, de fleste velger rimeligere men like gode alternativ. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Hadde virkelig ikke trodd jeg skulle bry meg om Annas sikring av barn i bil, men når jeg leser innlegget har jeg igrunnen bare en kommentar: 

Joda, Anna har sikret barna etter beste evne i bilen samboer hadde. Men det er ikke forsvarlig sikring å bare ha magebelte på en 5åring, og det er ikke anbefalt å ha en 2 åring fremovervendt. De fleste ville ikke vurdert det som gode løsninger. 

Alt er i orden nå. At de måtte vente til de hadde råd til en ny Range Rover Evoque for å gjøre det, er jeg litt mer undrende til. Det er ikke en bil for småbarnsfamilier flest, de fleste velger rimeligere men like gode alternativ. 

Vi har tre barn bak i vår Skoda Octavia. Bakovervendt baby samt 4- og 6-åringen i beltestol. Man må ikke ha luksusbil for å ha tre barn sikret i baksetet.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke argumentet om at det ikke er plass til 3 bilstoler i baksetet holder jeg da. Om jeg hadde hatt 3 barn i den alderen, og liten bil ville jeg satt ene bilstolen i forsetet og tatt av airbaggen. Gjerne mellomste, om bilstolen ikke er så stor at den tar all sikten, da hun nevner at mellomste av og til hyler når de kjører så de derfor ''må snu han''. Mulig han hadde blitt mer rolig da.

Men da må A selv sitte i baksetet da..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte inn å lese innlegget. Og ble ikke imponert av unnskyldningene hennes . Mener hun helt seriøst at bilsikring går på pedagogiske valg? 

Det er sikkerhet , ikke pedagogik AR. Og det at du slurver med sikkerheten til barna , og folk faktisk reagerer på det er helt naturlig og riktig. Det hadde folk reagert på om du var en helt vanlig person som ikke var kjent også. Pga folk faktisk bryr seg om barna og deres sikkerhet. 

Hårreisende at bare pga ting er lovlig i Norge og andre land (forstår ikke hvorfor du blander inn andre land?) så følger man de anbefalingene som gjør at barna våre er sikret best mulig . Søk opp ulykker der barn ikke er sikret etter anbefalinger , men likevel sitter lovlig. Så kan de se selv hvor gale det kan gå. Og som du selv sier, du holder barna i hånden pga du ikke stoler på de rundt, tenk deg alle de som sitter bak rattet på en bil, som aldri burde satt der. Det er pga de du må sikre barna så godt som overhode mulig . Så får du lære privatsjåføren din å lukke ut gråt , eller dere får ta ekstra stopp.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, blabla1 skrev:

Jeg syntes ikke argumentet om at det ikke er plass til 3 bilstoler i baksetet holder jeg da. Om jeg hadde hatt 3 barn i den alderen, og liten bil ville jeg satt ene bilstolen i forsetet og tatt av airbaggen. Gjerne mellomste, om bilstolen ikke er så stor at den tar all sikten, da hun nevner at mellomste av og til hyler når de kjører så de derfor ''må snu han''. Mulig han hadde blitt mer rolig da.

Men da må A selv sitte i baksetet da..

Det er mindre hold i Annas argumenter når man ser at minste vedkommende og hun selv ikke er med i bilen. Da har Jan med å ta ut babystolen og sikre de to resterende på en forsvarlig måte! Episoden på bloggerne viser at dette ikke ble gjort. 

Anna er i full gang med å slette kritiske kommentarer på fb igjen. Som om de aldri har eksistert. De som påpeker uforsvarlig sikring og ikke viser forståelse for hennes valg er visst slemme og bør skjemmes over egen oppførsel på nettet. 

Endret av SmileAtMeBaby
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare ros hun tåler å se, ikke rart hun sletter. Så har du fansen som hyler om misunnelse. Nei, er ikke misunnelig på å bli rik på utlevere sjela mi. Hun må hylle og takke fansen sin isteden for å kjefte på dem. Få deg lappen og en utdanning nå Anna. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sjokkert. Kan noen fortelle meg hvor i de norske lovene det står at det er Ok at ungen sitter med beltet bak ryggen?? Eneste jeg finner er at trygg trafikk skriver at de IKKE skal ha beltet bak ryggen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, swiftyness skrev:

Jeg er sjokkert. Kan noen fortelle meg hvor i de norske lovene det står at det er Ok at ungen sitter med beltet bak ryggen?? Eneste jeg finner er at trygg trafikk skriver at de IKKE skal ha beltet bak ryggen. 

Kravene til sikring i bil er gitt i forskrift om bruk av personlig verneutstyr under kjøring med motorvogn som er gitt med hjemmel i vegtrafikkloven. Det følger av forskriftens § 1 bokstav b at barn lavere enn 150 cm skal bruke godkjent sikringsutstyr som er tilpasset barnet. Etter § 1 c kan barn mellom 135 og 150 cm bruke ordinært bilbelte dersom godkjent sikringsutstyr ikke finnes. 

Vedkommende som verken brukte bilstol eller pute er ikke over 135 cm, og Anna/Jan har både tilgang og plikt til å sikre henne bedre. 

Når det gjelder beltebruken er det hårreisende at hun kan finne på å ha beltet BAK ryggen. Sitat fra trygg trafikk sine sider: 

• Ha aldri beltet bak ryggen eller under armen, og husk å stramme beltene godt.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

En ting er at Anna og Jan ikke sikrer egne avkom i bil (noe som er kritikkverdig nok i seg selv), men jeg syns frøken Rasmussen gjør det hele enda mye verre ved å gå ut på bloggen sin for å skrive forsvarstale og påstå at hun "har sikret dem godt etter loven". Nei, den "sikringen" hun har bedrevet er ikke etter loven. Det er faktisk ikke greit å la en liten femåring sitte på pute med beltet bak ryggen. 

Hun har (uforståelig nok) mange titalls tusen lesere hver eneste dag. Vi kan jo krysse fingrene for at alle de femti-seksti-sytti tusen er oppegående nok til å skjønne at bilsikringen i familien MTM ikke er bra, men innleggene fra "fansen" tyder dessverre på at dét ikke er tilfellet. Hun uttaler seg skråsikkert og sprer grov feilinformasjon om et veldig viktig tema, feilinformasjon som potensielt kan få ekstremt alvorlige konsekvenser. Dét er skremmende, det. 

Ryddet for svar til slettet innlegg

- Pavilion, mod

Endret av Loffeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på de overtramp/overgrep hun selv mener seg utsatt for i barndommen, burde det ringe opp til flere bjeller med tanke på hva hennes egne tredjepersoner vil oppfatte bloggen hennes som. Kanskje vil de en dag hevde at mor visste hva konsekvensene kunne/ville bli, men valgte å se en annen vei.

Endret av Marleah
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...