Gå til innhold

mammatilmichelle

Fremhevede innlegg

Gjest pelikanen
Skrevet (endret)

Kjenner jeg blir provosert. Lurte på hva dette var,når jeg leser om tiltak, sikkerhet...privatskole,hjemmeundervisning. Å...en blogger på 20 år. Oi. Fins det ingen "voksne" rundt henne? Pedofil i bhg?

Noen lå gå henne på jorden. Hallo....jorden kaller. Det er ikke første gangen hun hyler om sikkerhet.

Endret av pelikanen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun tar fra barna sine rett til et normalt liv og ødelegger barndommen deres. Regner ikke med at dette kan gå upåaktet hen.

• Liker 20
Skrevet (endret)

Forresten; til og med barna til kronprinsfamilien går på vanlig, offentlig skole. Anna må ikke ha så forbanna høye tanker om seg selv og sin familie. De er så vanlige som det går an å bli. For min del er hun ikke kjendis en gang. Sorry!

Endret av Krutthøna
Gikk på vanlig skole frem til 2014.
  • Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, Krutthøna skrev:

Forresten; til og med barna til kronprinsfamilien går på vanlig, offentlig skole. Anna må ikke ha så forbanna høye tanker om seg selv og sin familie. De er så vanlige som det går an å bli. For min del er hun ikke kjendis en gang. Sorry!

Ingen av barna til kronprinsfamilien går på vanlig offentlig skole. Begge går på privatskoler. Det gjør forøvrig også barna til Martha Louise. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Ingen av barna til kronprinsfamilien går på vanlig offentlig skole. Begge går på privatskoler. Det gjør forøvrig også barna til Martha Louise. 

Fram til 2014 gikk det på vanlig skole, så ja du har rett.

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, JackIost skrev:

Nå overdriver dere! Hva er meningen med denne massive hetsingen? Hun vurderer privatskoler eller hjemmeundervisning, det er alt som står! At man vurderer hvilke muligheter som er burde ikke være nok til en slik kraftig reaksjon, den artikkelen i VG var jo ikke det minste ille :)

Og forresten, HETS? Virkelig? Vi er sjokkerte over de offentlige uttalelsene hennes, og kan nesten ikke tro ironien i det hele (skjerme barna, men blottlegge dem på nett). Selvfølgelig reagerer folk kraftig. Det er snakk om barn! Folk må da få lov til å reagere på noe som så til de grader går utover barna, uten at det skal kalles hets! Herregud.

• Liker 16
Skrevet

Men både Martha Louise og Haakon Magnus gikk på offentlig skole. Begge gikk på Smedstad skole.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg er faktisk nesten tom for ord.... Er det virkelig mulig? Klager over barnets sikkerhet grunnet overeksponering, men har ikke tenkt å slutte med det 😱 Barnet skal da enten på privatskole, eller få hjemmeundervisning. Det siste alternativet vitner jo om at det må ha rabla totalt for henne! Det er vel virkelig ikke et alternativ?? Få hjemmeundervisning av en som knapt har fullført grunnskolen selv?!?!? Jeg har aldri kritisert henne fordi hun er så innmari ung. Men dette er jo helt sinnsykt! Barnet skal ikke bare fortsette å bli eksponert for mors økonomiske vinning, hun skal i tillegg fratas muligheten for vanlig skolegang med barna i nærmiljøet. 

Håper alle merkeklærne er verdt det Anna! 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 28
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for omtale av barn og bilde med opphavsrett.
/lillesky (mod)

(edit: la til siste setning om bilde fra some)

Endret av lillesky
Skrevet (endret)

Siste beslutning fra AR er at hun legger media på hylla. Ingen flere intervjuer, det er journalistene som har skylden denne gangen altså? 

Herlighet Anna, du skyver alle rundt deg som ikke danser etter din pipe vekk. Du kan ikke fortsette sånn. 

Familien din er skjøvet vekk, venner og ex'er er borte, barnehager er skiftet ut og nå dette. Hva neste? Bygge mur rundt huset ditt?

Vær så snill: innse at du trenger hjelp før det går skikkelig ille med de rundt deg også.. De vil oppsøke sine røtter når de blir store nok til å forstå og handle.

Endret av Friluftsdame
  • Liker 40
Skrevet

Det er nesten skremmende hvordan de innretter seg for å unngå innspill og input fra andre. Om jeg skulle bare gått hjemme med barn og mann 24/7 uten andre å snakke, fleipe og diskutere med hadde jeg blitt sprø. 

Man ser jo av både innlegg på bloggen og reaksjonen på tv2 festen hvor sart hun er når folk ikke følger hennes nøye resigerte planer. Hun mister fort taket når ting ikke blir som hun har tenkt. 

Det er trist å se en ungdom som lever mer isolert og satt enn mye eldre mødre. De fleste har jo i det minste omgang med kollegaer og venner. 

• Liker 17
Gjest Onbothsides
Skrevet
1 time siden, Friluftsdame skrev:

Siste beslutning fra AR er at hun legger media på hylla. Ingen flere intervjuer, det er journalistene som har skylden denne gangen altså? 

Herlighet Anna, du skyver alle rundt deg som ikke danser etter din pipe vekk. Du kan ikke fortsette sånn. 

Familien din er skjøvet vekk, venner og ex'er er borte, barnehager er skiftet ut og nå dette. Hva neste? Bygge mur rundt huset ditt?

Vær så snill: innse at du trenger hjelp før det går skikkelig ille med de rundt deg også.. De vil oppsøke sine røtter når de blir store nok til å forstå og handle.

Hva er galt med å legge media på hylla? Er media så kjent for å være korrekte at vi ikke skjønner hvorfor hun vil slippe å bli misforstått? 

Nei Anna må få bestemme selv om hun vil være i media eller ikke.

Og hun vurderer privatskole:hjemmeundervisning. Litt enig i at hjemmeundervisning er dumt så håper hun ikke går for det, privatskole er jo helt topp og ser ikke noe galt i det. Selv om jeg mener at vanlig skole burde være Ok det også. 

Og når det gjelder familie utover den i Søgne så virker det ikke som om de gjør så mye for å delta i det som skjer i Søgne. Så hva gjør Anna som er galt annet enn å ta seg av barna sine og vise de at hun gjør slt for dem?

Skrevet

Lurer på hva som skal til før hun slutter å eksponere barna sine sånn.. dette er bare skummelt 😣

• Liker 8
Skrevet (endret)
31 minutter siden, Michelibabas skrev:

Lurer på hva som skal til før hun slutter å eksponere barna sine sånn.. dette er bare skummelt 😣

Jeg synes det mest skumle er å være vitne til er hvordan hennes valg begrenser andres liv..

Endret av Friluftsdame
  • Liker 18
Skrevet
50 minutter siden, Michelibabas skrev:

19 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Jeg synes det mest skumle er å være vitne til er hvordan hennes valg begrenser andres liv..

Det skumle er at så mange har en sykelig trang til å skrive negativt om henne på nett :)

• Liker 3
Skrevet

Huff, føler dette blir verre og verre. En ordentlig betent sak, i grunn.

Anna er voksen, men samtidig veldig ung. Hun er vel 20-21 år nå, og på den alderen er det sannsynlig å gjøre/si ting som man kanskje angrer på en del år senere. Det er 6 år siden jeg var på hennes alder, og jeg gjorde ting da som jeg aldri ville gjort nå. Fremdeles lærer jeg mye, men jeg kjenner veldig godt på forandringene de siste 6 åra! Jeg har blitt mye mer reflektert, har roet veldig ned på diverse ting, og føler meg generelt mer voksen. Derfor syns jeg det er trist at Anna tar så store sjanser nå, som hun mest sannsynlig vil angre på om et par år. 

Det er også sånn at hjernen utvikler seg fram til midten av 20-åra, og det siste som utvikles er evnen til å se konsekvenser av ting (altså, virkelig skjønne hva utfallet kan bli). Jeg sier ikke at 20-åringer ikke er voksne, men det er mange som har mye å lære! Der i blant Anna. Hun har i tillegg 3 menneskers personvern å passe på, men ut i fra det jeg har sett så evner hun ikke å se at hun overeksponerer dem...

Jeg syns på mange måter synd i Anna, men det er åpenbart at hun trenger de neste årene til å vokse, og bli voksen.

• Liker 17
Skrevet
18 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Huff, føler dette blir verre og verre. En ordentlig betent sak, i grunn.

Anna er voksen, men samtidig veldig ung. Hun er vel 20-21 år nå, og på den alderen er det sannsynlig å gjøre/si ting som man kanskje angrer på en del år senere. Det er 6 år siden jeg var på hennes alder, og jeg gjorde ting da som jeg aldri ville gjort nå. Fremdeles lærer jeg mye, men jeg kjenner veldig godt på forandringene de siste 6 åra! Jeg har blitt mye mer reflektert, har roet veldig ned på diverse ting, og føler meg generelt mer voksen. Derfor syns jeg det er trist at Anna tar så store sjanser nå, som hun mest sannsynlig vil angre på om et par år. 

Det er også sånn at hjernen utvikler seg fram til midten av 20-åra, og det siste som utvikles er evnen til å se konsekvenser av ting (altså, virkelig skjønne hva utfallet kan bli). Jeg sier ikke at 20-åringer ikke er voksne, men det er mange som har mye å lære! Der i blant Anna. Hun har i tillegg 3 menneskers personvern å passe på, men ut i fra det jeg har sett så evner hun ikke å se at hun overeksponerer dem...

Jeg syns på mange måter synd i Anna, men det er åpenbart at hun trenger de neste årene til å vokse, og bli voksen.

Konsekvens-tenking ER ferdig utviklet ved 20 år.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke Anna satser på å få seg en utdannelse og etterhvert skaffe seg en jobb som hun faktisk trives i! Det er jo veldig tydelig at hun ikke trives med å være en person i rampelyset, og at bloggen holdes oppe ene og alene fordi hun trenger pengene.

Jeg skjønner at 100% skole er vanskelig med tre små barn når man i tillegg eier et megahus og har en del utgifter. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke bare begynner i det små og tar 1 og 1 fag som privatist? Hun har mer enn nok penger til å betale for nettundervisning hos Sonans, og om hun tar 1 eller 2 fag i per eksamensperiode så kommer hun jo gjennom tilslutt. Etterhvert begynner jo alle barna i barnehage også, og da får hun mer tid til å fokusere på skole. Hun har det luksuset at hun kan jobbe hjemmefra akkurat når det passer henne, dessuten tror jeg faktisk det hadde økt respekten for henne hos mange at hun rett og slett begynte å få orden på saker og ting. 

Jeg personlig syntes ikke det er imponerende å bli mor som 14 åring når man uansett dropper ut av skolen. Både AR og mammasom16 skryter så mye av hva de har klart som ung mor, men hva har de egentlig klart? Å skrive et par linjer om dagen om hva de gjør, med maks eksponering av tredjepartene? Er det det som er å "mestre" foreldrerollen? 
I mitt hode er det imponerende når en ung mor klarer å balansere økonomien, utdanning og barn samtidig. DET er å mestre å få barn tidlig, DET er å virkelig jobbe for å få det til. Å utnytte tredjeperson for inntekt er ikke å være en god mor som jobber og står på, det er å ta the easy way out. Man mangler SÅ mye når man ikke engang har gått VGS.

For min del betyr det ikke så mye om hun driver blogg eller ikke, men når det er opplagt at hun ikke trives så skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke gjør noe med situasjonen. Å ta fag som privatist er krevende, men ikke hvis du kun tar 1 og 1 fag - det tar bare lang tid, men AR har jo bloggen som inntekt uansett. 

• Liker 38
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...