Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

34 minutter siden, Vipser skrev:

Nå er det Jans variant av blogginnlegget om utkastelsen, ser jeg på Facebook. Melke, melke. 

Tja, eller forklare kanskje siden innlegget han bagatelliserer er blitt kritisert. 

Når så godt som alt er til salgs der i heimen og Mr Mammatilmichelle kan litt om markedsføring så burde han og vite at inntrykk og assosiasjon skapes av det man viser og skriver om, og måten man skriver om det. Det inntrykket jeg har dannet meg etter å ha lest bloggen noen år, er mitt. Det er skapt av det som er delt. 

Om bloggeren føler seg misforstått, ville et godt råd være å reflektere over den hårfine balansen mellom åpenhet og utlevering. Og hvilket inntrykk lureoverskrifter etterlater seg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget likte jeg ikke. Det får det til å høres ut som han beklager seg for å ha vært en god og støttende kjæreste. Dette stiller jo bare Anna i et dårligere lys.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Arabella3 skrev:

Det innlegget likte jeg ikke. Det får det til å høres ut som han beklager seg for å ha vært en god og støttende kjæreste. Dette stiller jo bare Anna i et dårligere lys.

Noen som gidder å ta bilde?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Friluftsdame skrev:

Tja, eller forklare kanskje siden innlegget han bagatelliserer er blitt kritisert. 

Når så godt som alt er til salgs der i heimen og Mr Mammatilmichelle kan litt om markedsføring så burde han og vite at inntrykk og assosiasjon skapes av det man viser og skriver om, og måten man skriver om det. Det inntrykket jeg har dannet meg etter å ha lest bloggen noen år, er mitt. Det er skapt av det som er delt. 

Om bloggeren føler seg misforstått, ville et godt råd være å reflektere over den hårfine balansen mellom åpenhet og utlevering. Og hvilket inntrykk lureoverskrifter etterlater seg. 

Jeg synes det er håpløst å klage over at de får kritikk, når det eneste som er/blir stående i kommentarfeltene er nesegrus beundring. Jeg skulle gjerne sett kritikken. Eller se en forklaring på hvorfor ikke berettiget kritikk tas til følge, men blir fjernet + kommentator blokkert.

Jeg har for eksempel kommentert på instagram at jeg synes det er så dumt å poste bilder av innlegg som enda ikke er lagt ut, MEN med oppfordring til å klikke seg inn. Ørten kommenterer at innlegget er borte, ergo er dette utelukkende for å få klikk. Ble først kjølhalt av blodfans og er nå blokkert. Fra en åpen konto. Hurra for intelligensen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2017 den 19.53, Prinsesse788 skrev:

Joki? De deler jodles/r. Altså jodel har en egen AnnaR parodi. 

Jepp, det var det! Takk :blomst:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syntes jeg også var litt merkelig, å reklamere for innlegg flere timer før det er lagt ut. Har ikke sett noen andre gjøre det. De får bare holde på, og tro de er veldig lure.

Endret av MissMaya
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo likheten mellom Anna og Anna Brith, de skaper overskrifter utfra å få mer klikk og når de faller nedover listen så må det mer drama til. Det som irriterer meg mest er vel at det er ingen form for filter noen plass og det at de er sin "egen" sjef har de ingen som kan stoppe dem eller be dem revurdere hva de poster. Som andre sier, noen bloggere har en slik " dette er min plattform, min arbeidsplass og det er jeg som bestemmer innholdet, uten noe form for filtrering. Slik hadde jo ikkje skjedd i en vanlig jobb. Jeg lurer på hva som skjer den dagen bloggingen tar slutt og de må ta en vanlig jobb og de må forholde seg til autoriteter.

Dette som Jan og Anna driver på med, at de deler bloggingen virker for meg litt useriøst samt veldig vinglete. Virker som Jan tar over når Anna skal løftes opp, berømmes og komplimenteres samt når hun er nedfor og har en dårlig periode. Det som er synd er at bloggen fra Jan sin side brukes til å beskrive Anna hvor flott hun er, akkurat som hun hele tiden trenger en bekreftelse på at hun er god nok. Kunne de ikke bare holdt det for seg selv, skrevet kjærlighetsbrev til hverandre istedenfor å dele det med hele Norge?

Jeg tror begge disse bloggerene har ett stort behov for å markere seg, føle seg på toppen av kransekaken hele tiden og ikke minst bevise for hele Norge at de duger, både som mor og menneske. For meg virker det som den de trenger å bevise dette for er dem selv. De framstår heller som ustabile og usikre.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok et bevis på hvorfor det bør være ansvarlige redaktører for bloggsamfunn. Det er helt på trynet at blogg.no og nettavisen snur ryggen til det som foregår og bare er opptatt av å tjene penger. Skruppelløst, kynisk, kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver noe som jeg tolker dit at man ikke er uerstattelig før man har blitt mamma.... Er ikke barna våre uerstattelige?! Tør vedde på at Anna var, og er, helt uerstattelig for sin mor, og at Annas barn er uerstattelige for henne! 

Man blir da ikke mer verdt av å ha produsert egne barn!?

Dette er det dårligste innlegget jeg noen sinne har lest av henne! Skal liksom "dele" og "bryte tabuer", men det føles bare som den der gravide 14-åringen aldri forlot bloggen! Hun framstår veldig ung i tankemåten! Stakkars jente! Så desperat hun framstår!

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å presse seg til åpenhet som dette når hun for tiden fremstår med ustabil psyke er etisk uforsvarlig. Jeg mener hennes arbeidsgiver må ta ansvar for moderering av innhold. 

Jeg får vondt av Anna slik hun fremstår i Senkveld-konkurransen, og mener hennes oppdragsgiver med samme eier burde rådgi henne. Hun virker ikke å være i stand til å verne verken seg selv eller de rundt seg akkurat nå. "Kastet ut"- og "prøvde å ta mitt eget liv"-innleggene viser en manglende evne til selvsensur som er urovekkende. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er er trist skue. Tenker på alle de unge leserne hennes.

Når man er tenåringer er det mange rare tanker og ting som kommer opp. Jeg hadde også en "emo-fase" der alt bare var trist og leit. Kuttet meg litt for syns skyld, og jeg vet om mange som "lekte" med tanken om å ta livet sitt. Anna får det til å fremstå som at hun er den eneste som har hatt det jævlig og forferdelig. 

Det kan faktisk være helt "normalt" med selvmordstanker. Å gå ut med slike drastiske tekster blir så innmari feil. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste opplever vel en eller flere perioder i livet hvor man tenker at "nå orker jeg ikke mer", men så innser man som regel at ting blir bedre med tiden. For barn og unge er det nok ikke så lett å innse nettopp at ting går over, det blir bedre. At hun setter lys på viktige temaer er jeg helt for, men intensjonen hennes er jeg derimot ikke for. Hun ønsker oppmerksomhet, koste hva det koste vil. Hun ønsker klikk på bloggen, og å få sympati og kunne innta offerrollen er vel bare et stort pluss for henne. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare pirk, men det er litt komisk stor forskjell mellom bilde og overskrift på enkelte innlegg. :ler:

"Jeg har gledet meg til å vise..." - sort/hvitt-bilde med DET gravalvorlige ansiktet. 

Og "Wohooo! Crazy week på denne butikken!!!" - bilder i snøen med gravalvorlig mine.

"En skikkelig kul overraskelse!" - graaavalvorlig bilde av Anna.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, MissMaya skrev:

Dette er bare pirk, men det er litt komisk stor forskjell mellom bilde og overskrift på enkelte innlegg. :ler:

"Jeg har gledet meg til å vise..." - sort/hvitt-bilde med DET gravalvorlige ansiktet. 

Og "Wohooo! Crazy week på denne butikken!!!" - bilder i snøen med gravalvorlig mine.

"En skikkelig kul overraskelse!" - graaavalvorlig bilde av Anna.

Helt enig. Dette har jeg sett veldig ofte. Pluss at bildene ikke nødvendigvis er tatt spesielt i førbindelse av skrivingen av de aktuelle innleggene. Det er gjenbruk av tidligere photoshoots.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Den valentine-hyllesten fra Jan i dag hadde vært helt innafor, hadde det ikke vært for at han gjør dette hver gang han publiserer noe på bloggen. Foreslår at han skriver et brev utenfor bloggen neste gang. :sprettoy:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, så lei jeg er av de hyllestene fra Jan!! Jada, vi har skjønt hvilken god mor og kjæreste hun er, og hvor romantisk du er, og hvor gode dere er mot hverandre og hvor heldige dere er. Det er jo nesten det eneste han skriver om. Det virker som de begge så gjerne vil overbevise hele fuckings Norge om hvor jævlig bra de har det sammen og at denne gangen skal hun greie å holde seg til en fyr. Jeg mener det er urealistisk å tenke at det aldri kommer til å bli slutt. Å bli sammen med den du eventuelt skal være med for alltid, i en alder av 19 (?) år, er vel ytterst uvanlig. Folk forandrer seg, og Anna ser ikke ut til å være særlig voksen. Rart hvor provosert jeg greier å bli av noen jeg ikke kjenner :P 

Helt ærlig, virker livet deres utrolig kjedelig og trist. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
6 timer siden, tweet skrev:

Fy søren, så lei jeg er av de hyllestene fra Jan!! Jada, vi har skjønt hvilken god mor og kjæreste hun er, og hvor romantisk du er, og hvor gode dere er mot hverandre og hvor heldige dere er. Det er jo nesten det eneste han skriver om. Det virker som de begge så gjerne vil overbevise hele fuckings Norge om hvor jævlig bra de har det sammen og at denne gangen skal hun greie å holde seg til en fyr. Jeg mener det er urealistisk å tenke at det aldri kommer til å bli slutt. Å bli sammen med den du eventuelt skal være med for alltid, i en alder av 19 (?) år, er vel ytterst uvanlig. Folk forandrer seg, og Anna ser ikke ut til å være særlig voksen. Rart hvor provosert jeg greier å bli av noen jeg ikke kjenner :P 

Helt ærlig, virker livet deres utrolig kjedelig og trist. 

Det er nå så, jeg synes først og fremst det hele blir så krampaktig! For meg er disse kjærlighetserklæringene bare pinlige, dyneløfting på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...